Side 1 av 1

Turbotrykk

Legg innLagt inn:07 feb 2006 17:26
av Mats3
hei..
lurer på hvor mye turbotrykk CS'en tåler med orginal toppakning??

takk for alle svar=) :wink:

Legg innLagt inn:07 feb 2006 17:37
av sleeper
er ikke topp pakninga som er problemet! er heller turbo og ecu som stopper før topp pakninga går!! (og da går også stempelringer eller stempel!)

men som svar på spørsmålet så er vel 1.2 maks av hva en CS burde gå på med lette oppgraderinger!(eksos filter BC og 1 grad kaldere plugger!)

Legg innLagt inn:07 feb 2006 18:13
av Mats3
har fiksa eksosen, kaldere plugger, luftfilter og ordna meg en FCD..
hva er BC??

Legg innLagt inn:07 feb 2006 18:30
av tojo
Mats3 skrev:har fiksa eksosen, kaldere plugger, luftfilter og ordna meg en FCD..
hva er BC??
BC er Boost Controller. Ved evnt kjøp anbefaler jeg å kjøpe elektronisk .(Greddy,Blitz eller HKS)

Legg innLagt inn:07 feb 2006 18:31
av Daniel_hoy
Mats3 skrev:har fiksa eksosen, kaldere plugger, luftfilter og ordna meg en FCD..
hva er BC??
BC = Boost controller.
Jeg ville ikke kjørt på 1,2 bar. Da ligger du i grenseland. Men er folk som gjør det og har ingen problemer. Men det kommer ann på hva stand motoren er i.
Jeg kjører selv på 1-1,1 bar men den er av og til opp på 1,2. Og bilen min vil ikke lade mindre. Kunne tenkt meg å stille ned trykket jeg. :? (Til vanlig til å fra jobb kjøring)

Legg innLagt inn:07 feb 2006 18:48
av sleeper
Mats3 skrev:har fiksa eksosen, kaldere plugger, luftfilter og ordna meg en FCD..
hva er BC??
du trenger ikke FCD til CS! den får ikke FC før du TRENGER det!! (ca 1.3kg!)

Legg innLagt inn:07 feb 2006 19:09
av TheStig
ja ta bort fcd

Legg innLagt inn:07 feb 2006 20:54
av Mats3
det som er er at bilen får fuel cut på 0,9... kjønner ikke helt hvorfor, har jo hørt fra flere hold at det først skal skje på 1,1...

Legg innLagt inn:07 feb 2006 21:00
av kennethx
Har du en Carlos Sainz utgave? Da skal den kutte på 1.2bar.

Hvis ikke må det være feilvisning på måleren din, så du tror du kjører med et annet trykk en du egentlig gjør, eller feil på sensorene til ECU. Evt så kan motor ha blitt byttet m/hjerne fra en std gt4?

GT4CS skal i allefall ha fuelcut på 1.2bar.