Side 1 av 2

hvilken gir olje på st165?

Legg innLagt inn:08 feb 2006 14:17
av sleeper
Hvilken girolje skal jeg bruke i st165 kassa?? skal være samme i den som i bakdiffen (altså den bakdiffen uten sperre!)

Legg innLagt inn:08 feb 2006 14:22
av larsst185
Motor liter olje/ - inkl. filter 3,3/ 3,6 (APi. SF)
Girkasse, liter 5,2 (5 gir) (APi. GL-5 75W/ 90)
Differensial, liter Bak 1,1 (APi. GL-5 SAE 90W)
Kjølesystem m/ varme, liter 7,0 (Intercooler 1,7) Fotnote
Brennstofftank, liter 60
AC kølemiddel, type/ gram R12/ 800 ± 50
AC olje, type/ cm³ Dens Oil 6/

Legg innLagt inn:08 feb 2006 14:26
av sleeper
er det der til st615 eler st185?

Legg innLagt inn:08 feb 2006 15:13
av larsst185
165

Legg innLagt inn:08 feb 2006 15:14
av larsst185
MOTOR (type) 3S-GTE/ R4 DOHC 16V Turbo
Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1998 ccm (86,0/ 86,0)
Kompresjonsforhold (Oktantall) 8,5: 1 (95 blyfri)
Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 136 (185)/ 6000
Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 250/ 3600
Motornr. plassering Støpekant på blokk Bilde
Chassisnr. plassering Torpedoplate Bilde
Årsmodellbestemmelse i chassisnr. Årgang i felger
Ventiler inns., mm (kald/ varm) 0,20 kald Bilde
Ventiler utbl., mm (kald/ varm) 0,25 kald Bilde
Kompresjonstrykk, bar 11,5
Oljetrykk v/ omdr., bar 2,5 - 5,0/ 3000
Turbo ladetrykk, bar 0,39 - 0,53
Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 0,75 - 1,05/ 80° - 84° C
Clutch frigang, mm 5 - 15 ved pedal
Registerrem: Utskiftning (kontroll) 100.000 km/ 5 år Bilde
Motorstyrings system
Motorstyringssystem - Type Toyota EFi
Tennplugg ND PQ 16 R - 8
Elektrodeavstand, mm 0,8
Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2
Tenningsinnstilling FØR TOPP U/ vak. 10°/ med computerkontakt tilkopl
Teststikk/ Diagnosestikk Venstre fjederbenstårn Bilde
Tenningsregulering (Se fotnote) Fotnote
Tenningsmerkets plassering Remskive
Primær/ Sekundær motstand 0,5 ohm (Formotstand 0,7 ohm)
Systemtrykk med/uten vakuum, bar / 2,3 - 2,8 Fotnote
Min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590
Tomgang 800
CO% i tomgang
Lambda 1,00 ± 0,03
Elektrisk anlegg
ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 60 Ah
Starters strømforbr.(roterende), A 90 A
Spenningsrele volt v/ amp. 13,8 - 14,8 V/ (IC regulator)
Generator maks. amp. 70
Styring
HJULSTILLINGSMÅL, Belastning Ubelastet
Toe-in, mm (Felgkantmål) 0 ± 0,6
Toe-in, grader° 0° ± 06'
Camber°/ størst forskjell h. og v. ÷ 0° 10' ± 30'/ 30' Fotnote
Caster°/ størst forskjell h. og v. + 1° 10' ± 30'/ 30' (Ikke justerbar)
King-pin° 13° 30' ± 30'
Toe-out, innv. hjul°/ utv. hjul° 34°/ 30°
Bakhjul: Camber° ÷ 0° 45' ± 45' Fotnote
Bakhjul: Toe-in, mm (°) + 3,0 ± 0,6 Fotnote
Dekkstørrelse, standard 205/ 60 VR 14
Dekktryk, bar, min. - maks., for/ bak 2,1/ 2,1
Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Bilde
Nedre hjuloppheng, mm Aksialt 0/ radialt 0 Fotnote
Styrkule, mm Aksialt 0/ radialt 0
Indre styreledd, mm
Tiltrekkingsmoment
Topplokkbolter, trin 1, Nm 53 Nm oljeinnsmurt Bilde
Topplokkbolter, trin 2, Nm + 90°
Topplokkbolter, trin 3, Nm (Ingen etterspenning)
Bærelagerbolter, Nm 59 oljeinnsmurt
Veivlagerbolter, Nm 59 oljeinnsmurt
Svinghjulsbolter, Nm 83 nye (Brukte 88)
Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 108
Kamakselhjul/ -lager, Nm 59/ 19 (Kamakselhus 15 Nm)
Tennplugg, Nm 18
Hjul, Nm 103
Fornav/ Baknav, Nm 186/ 186
Bremser
Forhjul, min. tykkelse (nye) 23,0 mm (25,0 mm)
Bakhjul, min. tykkelse (nye) 9,0 mm (10,0 mm)
Kapasiteter
Motor liter olje/ - inkl. filter 3,3/ 3,6 (APi. SF)
Girkasse, liter 5,2 (5 gir) (APi. GL-5 75W/ 90)
Differensial, liter Bak 1,1 (APi. GL-5 SAE 90W)
Kjølesystem m/ varme, liter 7,0 (Intercooler 1,7) Fotnote
Brennstofftank, liter 60
AC kølemiddel, type/ gram R12/ 800 ± 50
AC olje, type/ cm³ Dens Oil 6/

Legg innLagt inn:08 feb 2006 18:40
av sleeper
jøss... det var my info!:-) takker!

Legg innLagt inn:08 feb 2006 20:31
av ErikG
MEN, er det ikke sånn som på st185?? Med girkasse og transfergir fra samme påfyllingshull? Er det ikke synkroniseringsringer på kassa som ikke får det så godt med GL5 olje??

Legg innLagt inn:08 feb 2006 22:11
av larsst185
Jeg har kjørt med 75w90 på gear og transfer på begge mine gt4 og det har gått helt fint.det skal også sies at jeg bruker bilen til det den er ment for :lol:

Legg innLagt inn:08 feb 2006 22:17
av sleeper
larsst185 skrev:Jeg har kjørt med 75w90 på gear og transfer på begge mine gt4 og det har gått helt fint.det skal også sies at jeg bruker bilen til det den er ment for :lol:
og hva er det da???

Legg innLagt inn:08 feb 2006 22:26
av larsst185
jeg kjører stort sett hardt uten å kjøre uforsvarlig :) .slo opp flere steder nå og 75w90 går igjen som den olja som skal brukes.

Legg innLagt inn:08 feb 2006 22:28
av sleeper
okay!
har bestilt 6 liter med den nå så får satse på at det er riktig! :wink:

Legg innLagt inn:08 feb 2006 22:32
av larsst185
har hørt folk har foreslått atf olje,men det mener jeg er helt idiotisk på gt4 kassa.blir nok helt konge med den du har bestilt skal du se :)

Legg innLagt inn:09 feb 2006 00:44
av GT4 CS
Var innom gundersen motorsport her om dagen, og han foreslo en olje som skulle være helt super med tanke på gt4, en castrol olje, skal innom han igjen den 13 og kjøpe noe stæsj, så da kan jeg huske på og notere navnet også.
Husker og det var noe snakk om olje på girkasse, soppen som skrev det.

Legg innLagt inn:09 feb 2006 02:19
av MacBain
Jeg bruker Castrol SMX-S 75W/85 på min, skal visst være bra for synchroringene. Skulle vel helst vært 75w/90(butikken var utsolgt), men er vel ikke den store forskjellen. Har også hørt at man ikke skal bruke gl5 på girkassa.
Ellers er vel alltid castrol ett bra merke, sjekk ut linken.
http://www.castrol.com/castrol/multiple ... Id=6007948

Legg innLagt inn:09 feb 2006 07:44
av TheStig
blir ikke helt det samme på overnevntes bil siden den oljen ikke skal smøre en diffbrems

Jeg spurte sjefen i Redline hvordan olje har anbefalte til min CS girkasse og svaret var:

Thank you for contacting Red Line Oil, in your Celica transaxle I would recommend the 75W90NS. Toyota does call for a GL-5 in some applications. The 75W90NS is designed to perform well in synchro type applications and not be too slippery.

Regards, Dave
Red Line Oil