Side 1 av 3

manifoil og dp til 3s-gte, bra eller dårlig?

Legg innLagt inn:09 feb 2006 20:06
av SMT
jeg tenkte litt på å kjøpe dette til min 3s-gte lurte litt på om det er noen som har erfaringer med disse produktene,og kjenner til firmaet?

har lest litt feedback og de ser jo nesten for god ut til og være sant. men de har jo noen skrekk meldinger også :!:

her er en link. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Celica-G ... 2022QQrdZ1

er jo billig i vertfall :wink:

Legg innLagt inn:09 feb 2006 20:11
av sindrejl
skulle akkurat til å si det ja.. sykt billig! :)

Legg innLagt inn:09 feb 2006 20:34
av sleeper
DP`n er grei nok! (ikke noe mer)

mens maifoilen er helt FORFERDELIG!!!!!!!!!!!! ikke kjøp den!!
har sett de i virkligheten!! og den maifoilen er det helt forferdelig dårlig finish på!!!!

Legg innLagt inn:09 feb 2006 20:40
av Rage
sleeper skrev:DP`n er grei nok! (ikke noe mer)

mens maifoilen er helt FORFERDELIG!!!!!!!!!!!! ikke kjøp den!!
har sett de i virkligheten!! og den maifoilen er det helt forferdelig dårlig finish på!!!!
Angående manifolden, så etter hva jeg har hørt, endres turboplasseringen noe, som kan skape trøbbel?

SMT: PM Sendt ;)

Legg innLagt inn:09 feb 2006 20:58
av CelicaTurbo
mener å ha sett en diskusjon på mr2oc.com som tyder på at det ikke er plass til oljefilter lengre ved bruk av ssautochrome manifold, men, en annen ting er at det er mange mindre bra erfaringer med den manifolden, noen har opplevd turbohavari etter at biter fra innsiden av manifold har løsnet og tatt turen gjennom turbo, mens andre rapporterer ingen problemer ovedhodet. Det kan være greit å ta et søk også.. også turboene fra det selskapet har et ganske dårlig rykte, mens det ser ut til at downpipe ikke har et like belasted rykte.

Legg innLagt inn:09 feb 2006 21:18
av SMT
legger ut link til 2 andre manifoil og dp som selges.

link 1: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-C ... 3020QQrdZ1


link 2: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-3 ... 0293QQrdZ1

ps.ser link nr 2 ikke sender til norge.

jeg må bytte manifoil da den orginale ikke har stor nokk exh.flow. den er jo egentlig ganske dårlig orginal.

vilke manifoil'er eller dp annbefaler dere da?

Legg innLagt inn:09 feb 2006 21:31
av sleeper
trur nok du tar litt feil ang org eksos manifoil!! den flower bra nok til 500+hk!!
er MYE annet som stopper LEEEEEENGE før eksosmanifoilen på de motorene der!!!

med mindre du trenger en annen flens til ny turbo så hadde jeg ikke byttet den! bruk heller pengene på andre ting!

men DP`n kan jeg gå go for, den funker bra!

Legg innLagt inn:09 feb 2006 21:52
av CelicaTurbo
etter hva jeg har funnet ut stiller jeg meg enig med sleeper, selv om orginal manifold ikke ser ut til å duge så bra så er den ganske bra og tåler ganske mye juling, samt at den korte veien fra eksosportene til turbin bare er en fordel.. det skal ganske mye effekt til før den er verdt å bytte, og de fleste bytter for å få noe som passer for større turboer. De dynotester jeg har sett tyder på at en rørmanifold som dette hjelper noe på mellomturtall men gir en ganske så mager gevinst på høyere turtall..

Legg innLagt inn:09 feb 2006 22:14
av SMT
oki. jeg bare leste en diskusjon på mr2oc og dær mente de den var ganske dårlig. men vist dere mener den du ger kjøper jeg heller bare en dp. og bruker pengene på noe annet.

trenger ikke ny flens, da jeg holder på og få kjøpt en ct20b

Legg innLagt inn:09 feb 2006 22:26
av sleeper
hm... har sett der en god del jeg og! og jeg sitter med intrykk at de mener eksomanifoilen er bra,mens insugsmanifoilen derimot!!!! den suger!

Legg innLagt inn:09 feb 2006 22:30
av sindrejl
hvor mye hk er downpipen god for da? eneste grunn jeg ser til å skifte manifold er at en ny ser så SINNSYKT mye mer porno ut ;) ;) :D

Legg innLagt inn:10 feb 2006 01:02
av Master
downpipen passer vel stort sett bare ct26/ct20 flens, så da må du ha ny DP om du skal ha turbo som gir mer enn 300 hp :)

Legg innLagt inn:10 feb 2006 01:25
av sleeper
Master skrev:downpipen passer vel stort sett bare ct26/ct20 flens, så da må du ha ny DP om du skal ha turbo som gir mer enn 300 hp :)
det stemmer!

men formen på den flensen er VELDIG lik MANGE av ettermarkeds turboen som gir masse hk!! så det er som regel bare og kappe av flensen og sveise på en ny en uten så store ombyggningene! :D

Legg innLagt inn:10 feb 2006 01:28
av sindrejl
Master skrev:downpipen passer vel stort sett bare ct26/ct20 flens, så da må du ha ny DP om du skal ha turbo som gir mer enn 300 hp :)
uuhm.. har allerede over 300 med org turbo.. :roll: kanskje lurt å skifte downpipe da ja..

Legg innLagt inn:10 feb 2006 02:12
av cs2451
sindrejl skrev:
Master skrev:downpipen passer vel stort sett bare ct26/ct20 flens, så da må du ha ny DP om du skal ha turbo som gir mer enn 300 hp :)
uuhm.. har allerede over 300 med org turbo.. :roll: kanskje lurt å skifte downpipe da ja..
Da må den caten din være banket ut!