Side 1 av 3

Olje ut dumpventil

Legg innLagt inn:11 feb 2006 04:28
av cs2451
Som topic sier så kommer det store mengder olje ut dumpventilen. Bilen nykker veldig, men det trodde jeg bare var noe tenningsdeler. Men nå er jeg veldig i tvil her. er det noe pakning som kan være røken?

Re: Olje ut dumpventil

Legg innLagt inn:11 feb 2006 06:16
av w-master
cs2451 skrev:Som topic sier så kommer det store mengder olje ut dumpventilen. Bilen nykker veldig, men det trodde jeg bare var noe tenningsdeler. Men nå er jeg veldig i tvil her. er det noe pakning som kan være røken?
Det var det som skjedde på den første motoren min...blåst toppakning og slitte stempelringer...

Legg innLagt inn:11 feb 2006 09:54
av Larsen
eller gåen oljetetting i turboen. Du får håpe det

Legg innLagt inn:11 feb 2006 12:04
av TheStig
hvor stor eksos har du?

Legg innLagt inn:11 feb 2006 20:06
av Morten
Gåent stempel (ett eller flere) er mitt tips da.... :?
Anbefaler deg å ta en komp test/ sylinder lekkasje test med en gang. :wink:

Legg innLagt inn:11 feb 2006 20:27
av cs2451
Har kjent på turboen nå. og det er ikke noe mer slark der enn på den andre Turboen. Men kan høres ut som om den tar litt borti veggene. eller er det bare masse olje inni der. flyter over alt. skal bort til en kompis å låne komptest nå. Så blir tatt i løpet av en halvtime. Jeg har orginal eksos på bilen

Legg innLagt inn:11 feb 2006 21:21
av cs2451
Comptest:

Syl 1: 128psi

Syl 2: 110psi

Syl 3: 110psi

Syl 4: 60psi

Med andre ord motoren er død.

Spørsmålet nå er om jeg skal bytte til den andre motoren jeg har. Eller om jeg skal plukke ned denne og satse på at det kun er topppakninga!

det som og er litt rart er at denne sylinderen har hatt lekaskje i manifoilen. ene bolten var borte vekk, så det kan jo være at noen ventiler som er brent.

Og det skal vel og være maks 1 bar forskjell mellom sylindrene?

Legg innLagt inn:12 feb 2006 01:20
av Morten
cs2451 skrev:Comptest:

Syl 1: 128psi

Syl 2: 110psi

Syl 3: 110psi

Syl 4: 60psi

Med andre ord motoren er død.

Spørsmålet nå er om jeg skal bytte til den andre motoren jeg har. Eller om jeg skal plukke ned denne og satse på at det kun er topppakninga!

det som og er litt rart er at denne sylinderen har hatt lekaskje i manifoilen. ene bolten var borte vekk, så det kan jo være at noen ventiler som er brent.

Og det skal vel og være maks 1 bar forskjell mellom sylindrene?
Kan nesten garantere at det ikke kun er toppakningen. Gjennomganstemaet på disse motorene er desverre at ringbanen mellom stempelringene er gåen og/eller stempelfjær smelta fast. :roll:

Kjørt mye trykk eller?

Legg innLagt inn:12 feb 2006 11:31
av tojo
Om du skal bruke den motoren du har i nå(overhale) .
Burde du vurdere et combos kit(stempel/råder) disse kittene koster fra $725 til $1245 ( http://www.importperformanceparts.net ) ++ alt etter hvor mye hk du skal hente ut av motoren. :D

Legg innLagt inn:12 feb 2006 17:40
av w-master
cs2451 skrev:Comptest:

Syl 1: 128psi

Syl 2: 110psi

Syl 3: 110psi

Syl 4: 60psi

Med andre ord motoren er død.

Spørsmålet nå er om jeg skal bytte til den andre motoren jeg har. Eller om jeg skal plukke ned denne og satse på at det kun er topppakninga!

det som og er litt rart er at denne sylinderen har hatt lekaskje i manifoilen. ene bolten var borte vekk, så det kan jo være at noen ventiler som er brent.

Og det skal vel og være maks 1 bar forskjell mellom sylindrene?
Tok sjangsen på og skifte toppakninga når dette skjedde til meg...men det var bortkasta penger...

Etter erfaring så anbefaler jeg deg og gjøre noe mere en det...

Legg innLagt inn:12 feb 2006 17:43
av TheStig
leakdown test

Legg innLagt inn:12 feb 2006 18:17
av cs2451
Jeg har ikke kjørt høyt trykk.

Hvordan funker en sånn leakdown test?

Skal peøve å få forsikringselskapet til å dekke litt her. Fikk jo satt i en 'ny' motor etter jeg hadde krasja. Og når den ikke holder lenger enn 3 mnd så må det gå an å reklamere litt.

Legg innLagt inn:13 feb 2006 01:34
av cs2451
Nr 1 på bilde: Her kommer det store mengder olje ut.


Nr 2 på bilde: Her hadde jeg eksos lekkasje.

Legg innLagt inn:13 feb 2006 12:26
av sleeper
må nok ha nye stempel og ringer til den der! :cry:

typisk feil på disse motorene!

(foresten så har jeg 4 brukte stempler og råder i bra stand liggende hvis du er int.!!? fra en 92 mod motor)

Legg innLagt inn:13 feb 2006 19:58
av Koop
Den med blå ring er veivhusventilasjon, og kommer det olje der betyr det masse leakdown.
Det er nok bare å rive motoren og bytte ringer.