Side 1 av 1

top secret supra

Legg innLagt inn:15 feb 2006 09:29
av doffy
Noen som vet hvorfor top secret supraen bruker 3sgte istedetfor 6'eren som har en hel liter mer motorvolum?
over 700 hester på 2 liter burde jo være mye mer på 3 liter?

Legg innLagt inn:15 feb 2006 09:32
av CelicaTurbo
pga den lavere vekten og muligheten til å flytte motoren så langt bak som mulig i motorrommet, og dermed endre vektfordelingen til bilen. Hensikten er å gi bedre egenskaper til det bilen er designet for; å kjøre fort rett frem. Ser du bilder under panseret på denne bilen ser du at motoren står helt bak ved torpedoveggen, det er forbausende at de har klart å plassere den så langt bak ;)

edit: det er forøvrig en 2.2 liter stroker om det hjelper litt, men det er fremdeles langt fra en 3.0 liter :)

Legg innLagt inn:15 feb 2006 09:33
av doffy
CelicaTurbo skrev:pga den lavere vekten og muligheten til å flytte motoren så langt bak som mulig i motorrommet, og dermed endre vektfordelingen til bilen. Hensikten er å gi bedre egenskaper til det bilen er designet for; å kjøre fort rett frem. Ser du bilder under panseret på denne bilen ser du at motoren står helt bak ved torpedoveggen, det er forbausende at de har klart å plassere den så langt bak ;)
hehe ja så nesten ut som om de hadde plass til en liten 3sgte til der :P

Men da fikk jeg svar på mitt ;)

Legg innLagt inn:15 feb 2006 11:04
av Speeder
CelicaTurbo skrev:. Hensikten er å gi bedre egenskaper til det bilen er designet for; å kjøre fort rett frem.
Denne bilen er da bygget for det stikk motsatte :idea:

Motoren langt bak, og langt ned. For å få bedre vektfordeling, og lavere tyngdepunkt.

Legg innLagt inn:15 feb 2006 11:59
av CelicaTurbo
Speeder skrev:
CelicaTurbo skrev:. Hensikten er å gi bedre egenskaper til det bilen er designet for; å kjøre fort rett frem.
Denne bilen er da bygget for det stikk motsatte :idea:

Motoren langt bak, og langt ned. For å få bedre vektfordeling, og lavere tyngdepunkt.
etter hva jeg har hørt er det en myte, bilen ble ikke designet for baneracing men er designet for fartsrekorder. Noen som kan bekrefte eller avkrefte noe av dette?

Legg innLagt inn:15 feb 2006 12:04
av doffy
Background: The car's inspiration came from JGTC. The cars performance, however, became an inspiration for many to follow. The body design is completely original by Mr. Nagata, himself as is all the tuning. The car was used in many high speed trials and competitions. The smaller and lighter 3SGTE engine is set back far enough for the car to be considered to be a MR layout vehicle and for the front radiator to be mounted totally flat in the engine bay.

fant det på top secret siden så du har nok rett i det ;)

Legg innLagt inn:15 feb 2006 14:44
av NAGIK-RACING
denne supraen ble først bygd som demobil hos top secret med 3L r6 med 2 hks turboer bremset 1002hk. de bygde samtidig en r33 skyline med 2xhks turboer og 1000hk+/-.
supraen ble holdt sånn i ca 1 1/2 år før den ble ombygd til dagens spec.med mr2 motor.

Legg innLagt inn:15 feb 2006 15:19
av Morten
NAGIK-RACING skrev:denne supraen ble først bygd som demobil hos top secret med 3L r6 med 2 hks turboer bremset 1002hk. de bygde samtidig en r33 skyline med 2xhks turboer og 1000hk+/-.
supraen ble holdt sånn i ca 1 1/2 år før den ble ombygd til dagens spec.med mr2 motor.
Sikker på at du ikke blander sammen to forskjellige biler nå? Den beskrivelsen av "før" passer jo godt sammen med den de beskriver som "0-300 supra" (den hvite øverst). Er du sikker på at det er samme supraen?

http://www.topsecretjpn.com/gallery.shtml

Legg innLagt inn:15 feb 2006 15:50
av Kompletthjul
Han blander nok litt ja men det gjør du også. Den som han refererer til er den som står lenger ned som heter Drag R2. Jeg var sikker på at denne hadde Supra motor men tok skammelig feil gitt :?
Nagata har visst en forkjærlighet til RB26DETT motoren. Det var denne han var i England med og som de hadde reportasje om i Max Power sammen med R33`n.
Den hvite er bygd etter dette og har også RB26DETT motor.

Legg innLagt inn:15 feb 2006 16:01
av Morten
Drag R2 er jo ikke supra?

Legg innLagt inn:16 feb 2006 01:50
av NAGIK-RACING
har et gamelt max power der det er reportasje om skylinen og supraen.
det er den gullfargede supraer med samme dekor som den med mr2 motor og det var ivertfall en 6syl motor som sto i den men det er ca4 år siden jeg har lest bladet så om det var rb26 eller supra motor som sto i kan jeg ikke med sikerhet påstå. de kjørte også topp speed på A1 med den supraen litt senere

Legg innLagt inn:16 feb 2006 11:33
av CelicaTurbo
Topphastighetsstuntet over London Bridge var med en 3.0 liter ihvertfall, men en del mer gamp enn hva denne 2.2 literen har tilgjengelig. Det sier vel egentlig en del om at det ikke bare er hester som teller om man skal kjøre ekstremt fort rett frem.. Bilen er nå giret slik at 4. gir rekker til nesten 300km/t men det lille jeg har hørt tyder på at bilen ikke har kjørt så mye fortere enn dette heller de gangene Top Secret har prøvd, men kan jo lure på hva teoretisk toppfart er når det fremdeles gjenstår to gir :shock:

Legg innLagt inn:16 feb 2006 15:03
av NAGIK-RACING
så jo option top speed trail i high octan 1
der bikket den vel ikke 300 engang.og det var jo med mr2 motoren

mens en impresa og en lanser med 500hk+/- imponerte stort

Legg innLagt inn:17 feb 2006 08:43
av Kompletthjul
Må si jeg er litt flau nå :oops:
Jeg som surrer litt også nå. Drag R2 er jo den Skylinen som var i reportasjen i Max Power og som har kjørt i 328 km gjennom en tunnel i Tokyo. Men den Supraen som var i den samme reportasjen og som kjørte 195 eller 197 mph på A1 i England sammen med Option og Max Power, hadde RB26DETT. Har en Option film med mange av disse topfart forsøkene til Smokey Nagata. Der er det en reportasje fra mange år tilbake med Nagata i Supraen og sjefen for Jun i Lemon R2 Skylinen. Supraen har veldig lik dekor som den med 4`er ja. Jeg skal vel ikke akkurat være så sinnsykt påståelig å si at det ikke er samme bilen, men tror det er 2 forskjellige.
Men beklager at jeg var så sikker igår og samtidig surret som ei gammal ei... :mrgreen: