Side 1 av 1
mr-2 turbo??
Legg innLagt inn:19 feb 2006 18:30
av olemoda
hei. lurte på om det var mulig å chippe eller sette turbo i en mr-2 91 mod??? eller om begge deler går ann samtidig?
Hvor mye effektøkning vil dette gi? hva ca pris??
hvilke nettsider kan jeg finne dette på???
Mvh Ole
Legg innLagt inn:19 feb 2006 18:44
av sleeper
dette går selfølgelig ann, men det er mye enklere og kjøpe en org turbomotor med ledningsnett og ecu fra en vraka mr2 turbo!
koster fra 20k og oppover for alt du trenger...(pluss godkjenning hvis det skal bli gjort..)
Legg innLagt inn:19 feb 2006 21:09
av Anders gullstein
Jeg så en MR2 turbo en gang jeg var hos Østlandske bildemontering i Sarpsborg. Bilen var kræsja litt rundt omkring, men motor virka hel og pen.
Legg innLagt inn:19 feb 2006 22:35
av sleeper
den trur jeg ble solgt som delebil.
hvis ikke så prata han om MIN: 35k for den...

Re: mr-2 turbo??
Legg innLagt inn:20 feb 2006 01:26
av Ivar
olemoda skrev:hei. lurte på om det var mulig å chippe eller sette turbo i en mr-2 91 mod??? eller om begge deler går ann samtidig?
Hvor mye effektøkning vil dette gi? hva ca pris??
hvilke nettsider kan jeg finne dette på???
Mvh Ole
Man chipper vanligvis ikke en MR2, siden "chippen" er en meget integrert bit av hjernen. Man får derimot tak i hele optimaliserte hjerner.
Turbokonvertering av N/A-motoren (3S-GE) er vanligvis ikke anbefalt. Det er lettere å sette inn turbomotoren (3S-GTE) som MR2 Turbo ble levert med orginalt.
Legg innLagt inn:20 feb 2006 02:12
av Nikko
Hvordan er det med bremser og diverse ved motor bytte?
Er det samme greia som står på alle, eller må det og byttes for godkjenning? (hvis det skulle bli aktuelt)
Har også hørt noe om at du må bytte alle målerne for å få dette til å funke optimalt?
Legg innLagt inn:20 feb 2006 19:11
av olemoda
hvis du spør meg, så er jeg helt blank på dette området. det første blir å skaffe meg en mr2 også en mr2 turbo motor, så får vi se,, kjenner en toyota ekspert som sikekrt kan hjelpe meg, hvis ikkje komemr jeg nok tilbake her
Legg innLagt inn:20 feb 2006 22:15
av Larsen
De fleste delene er like på turbo og na versonene, inkludert bremser. De man bør skaffe er motor, girkasse, ecu og ledningsnett. Det er en omfattende jobb, men verdt hver krone!
Legg innLagt inn:21 feb 2006 16:01
av mr.two
Nikko skrev:Hvordan er det med bremser og diverse ved motor bytte?
Er det samme greia som står på alle, eller må det og byttes for godkjenning? (hvis det skulle bli aktuelt)
Har også hørt noe om at du må bytte alle målerne for å få dette til å funke optimalt?
Er samme bremser innenfor revisjonene. Ved evt. godkjenning går jeg utifra at du kan bruke de bremsene du har nå, samt du bytter med en turbo motor av samme revisjon.
Målere ? Aner ikke hva du mener med dette
Legg innLagt inn:21 feb 2006 18:17
av olemoda
men hvis jeg setter inn en turbomotor, hvorm ye hester vil den gi da sånn ca??
Legg innLagt inn:21 feb 2006 18:45
av SMT
2gen.=225hk
3gen.=245hk
er usikker på vor mye dreiemoment de har. men det funker no

Legg innLagt inn:21 feb 2006 19:47
av CelicaTurbo
200hk fra amerikansk 2. gen motor, men det er mest vanlig med import av motorer fra japan så en amerikansk motor får du som regel bare om du plukker vrak her til lands. 275Nm dreiemoment på amerikansk versjon, noe høyere standard spec på de japanske motorene men det lavere oktantallet her kan muligens trekke det litt ned..
Legg innLagt inn:22 feb 2006 10:16
av chris
SMT skrev:2gen.=225hk
3gen.=245hk
er usikker på vor mye dreiemoment de har. men det funker no 
306Nm på 3.gen
