Side 1 av 2
montere downpipe
Legg innLagt inn:20 feb 2006 22:04
av GT4 CS
Kommer downpipe og mongoose anlegg uka her, noen som vet hvordan passformen er idag? Lest at folk har hatt div problemer med passformen forran ved traværs og girkasse med mongoose.
Også lurte jeg på montering av downpipe, noen som har noen tips slik at jeg kan spare litt tid ved monteringa?
Er ikke så aktuelt og ta ut turboen nå.
Er det kun oljefilteret som må vekk, bortsett fra varme dekslene og sånnt
Legg innLagt inn:21 feb 2006 00:31
av Daniel_hoy
Da jeg skifta downpipe var det masse styr. Men det var første gangen jeg skrudde på bilen. Er litt enklere nå. Men er litt styr å få av den gamle. Masse forskjellige stag som holder den. Jeg skrudde av intercooler, varmedeksel å slangen til dynamoen. Det gikk greit men kunne hatt bedre plass. Måtte skru ut pinnboltane for å lirke vekk den gamle å få den nye på plass. Men har du arbeidslyst så ordna det der seg.

Legg innLagt inn:21 feb 2006 08:43
av CelicaTurbo
Ved bytte av downpipe/turbo på min bil måtte oljekjøleren løsnes og flyttes en cm til siden for å få på downpipe, men jeg har da montert 3. gen downpipe som strekker seg mer i retning av oljefilteret, men jeg lurer på om vi ikke slapp å løsne den oljekjøleren når orginal 2. gen downpipe skulle av, men noen av stud'ene måtte skrues lenger inn.
Angående mongoose så håper jeg at det passer bra for jeg skal også få dette i uken av fensport. Jeg forhørte meg med ErikG om hvordan hans anlegg passet og fikk et bra svar tilbake, hvor dette egentlig var eneste ankepunktet å være klar over: "Du må ha på en brakett som er fra orginal cat eller som ofte følger med downpipe (håper du skjønner hva jeg mener). Den skal stå på bilen orginalt. Hvis ikke tar den veldig fort borti girkassa." Jeg mener jeg skal ha alle brakettene på plass så antar dette ikke skal være noe problem

Legg innLagt inn:21 feb 2006 15:43
av TheStig
CelicaTurbo skrev:Ved bytte av downpipe/turbo på min bil måtte oljekjøleren løsnes og flyttes en cm til siden for å få på downpipe, men jeg har da montert 3. gen downpipe som strekker seg mer i retning av oljefilteret, men jeg lurer på om vi ikke slapp å løsne den oljekjøleren når orginal 2. gen downpipe skulle av, men noen av stud'ene måtte skrues lenger inn.
Angående mongoose så håper jeg at det passer bra for jeg skal også få dette i uken av fensport. Jeg forhørte meg med ErikG om hvordan hans anlegg passet og fikk et bra svar tilbake, hvor dette egentlig var eneste ankepunktet å være klar over: "Du må ha på en brakett som er fra orginal cat eller som ofte følger med downpipe (håper du skjønner hva jeg mener). Den skal stå på bilen orginalt. Hvis ikke tar den veldig fort borti girkassa." Jeg mener jeg skal ha alle brakettene på plass så antar dette ikke skal være noe problem 
Denne braketten står litt under midten på downpipe på passagerside og er nødvendig, spesiellt ved montering av after marked downpipe som er svakere .. Den fulgte med min downpipe i tillegg
Legg innLagt inn:21 feb 2006 17:20
av GT4 CS
Den som fester downpipe til bunn av motoren? Ser det følger med masse rart til den, selve monteringa er null prob, men tenkte på gode demonteringstips for og spare tid på knoting
Takker for alle innlegg så langt
Legger ved bilde av sette, er vel den 3kanta braketten dere snakker om??
Legg innLagt inn:21 feb 2006 19:43
av CelicaTurbo
Det er nok den, ikke at jeg har sett den downpipen før men jeg kan ikke se for meg hva annet den trekanten der kan brukes til

Legg innLagt inn:21 feb 2006 19:48
av TheStig
spennt på hvor godt den downpipen passer ...
Legg innLagt inn:21 feb 2006 19:53
av CelicaTurbo
hvilken downpipe er det egentlig snakk om?
Legg innLagt inn:21 feb 2006 19:56
av TheStig
xs power.. har en liggende etter at jeg solgte cs`n min men ikke med alle nødvendige bolter (som de sier uansett er for dårlig kvalitet på)
Legg innLagt inn:21 feb 2006 20:00
av GT4 CS
Er downpipe fra xs power ja, er jo fler som har den her inne og sier de er godt fornøyd med den
Legg innLagt inn:21 feb 2006 20:02
av TheStig
jepp det er det, men også svææært mange som er veldig missfornøyd med både manifold og downpipe fra xspower, men dette har noe med xspower sine revisjoner.. Er man uheldig får man lagervare fra før revisjonen deres.. (deres egen uttalelse)
Legg innLagt inn:21 feb 2006 20:04
av GT4 CS
Hva har vært problemet med downpipe da? Passform eller sprekker/deformasjoner
Legg innLagt inn:21 feb 2006 20:35
av TheStig
hovedsaklig at vrien på downpipe har vært feil slik at det ikke matcher nede med midpipe .. Har også vært endel som har fått sprekker etterhvert men det må påregnes med uoriginalt downpipe. Mange som knekker sitt aussie downpipe også så ... Prisen å betale for mere effekt
Er bra fint å sammenligne 3" downpipe med originalt på gulvet før du monterer. Man ser fort hvorfor turboen spooler mye bedre osv
Legg innLagt inn:21 feb 2006 20:41
av GT4 CS
Hehe, ja, den orginale elbow er jo ikke akkuratt så veldig romslig av seg
Får håpe jeg får en fin passform og at sakene holder, ellers får man bare bite i det sure eple over at man ikke sparte litt penger

Legg innLagt inn:21 feb 2006 20:48
av CelicaGT
Har liggande den xs dp til 3 gen motor. Skal monterest. Får sjå da om det er noken forskjell på passforma.
Må ein ta ut peilepinnen for å montere dp på 3 gen motor?