Side 1 av 13
Prosjekt skifte clutch og div på GT4
Legg innLagt inn:25 feb 2006 20:42
av larsst185
I utgangspunktet er vel ikke det å skifte clutch mye til prosjekt men det viste seg å bli det etterhvert som jeg demonterte ting og tang.Er jo ikke mange mnd siden jeg hadde av toppen og overhalte denne og monterte HKS pakning og arp bolter,hadde liksom sett for meg at jeg skulle slippe å skru på en stund
Tok ned bunnpanna for å se over lager og sånt når jeg likavel hadde ute motoren,har aldri hatt ulyder eller noe som helst så så liksom for meg at dette skulle være i orden men som det går fram av bildene var det jo ikke det.Til dels mye tæring på råde lagrene og Rammelagrene så såpass jævlige ut at jeg er imponert at veiva har klart seg.Sendte likavell veiva til kontrollmåling og polering hos Nordic motor.Eneste feilen di fant med den var at det var kast i veivakslingen!?!faktisk opp mot en tidels mm.mystisk,men di fikk dette retta og polerte alle 9 tappene og jeg fikk veiva tilbake som ny

Så da er det bare å bestille nye lager og oljepumpe på mandag og få begynt å montere igjen.Slenger med div bilder fra verkstedet

Legg innLagt inn:25 feb 2006 20:49
av larsst185
Vet jo at folket er gla i bilder så

Legg innLagt inn:25 feb 2006 20:55
av larsst185
Siden jeg har toppakning som skal kunne brukes flere ganger vurderer jeg å ta av toppen og ta stemplene opp for kontroll når dette likevel ble såpass omfattende.har jo kjørt med dårlig kjøling av innsugningsluft lenge nå og er redd for at jeg skal ha fått skader på stemplene mellom stempelringene,har inntrykket at det er her skader oftest oppstår og det kan vel skje selv om jeg kjører med smidde stempler!?Har ingen indikasjoner på at noe er galt men likevel.Noen som har erfaringer med å pruke HKS pakning flere ganger.er det helt kurant eller?
Legg innLagt inn:25 feb 2006 20:57
av GT4 CS
Ble strax litt kostbart med clutch bytte hehe, bilder er bare bra, jo fler jo bedere
Ser nesten ut som jeg får bestille deg ned hit på betalt ferie da jeg skal ta motoren min under lupen
Var noen leie slitespor i gml clutchn din da

Legg innLagt inn:25 feb 2006 21:02
av larsst185
Hehe.ja.jeg stiller opp jeg.
Clutchen min har vel egentlig vert død i flere mnd men jeg har lukket øynene å gitt gass så den bærer vel litt preg av det
Håper bare ny clutchen er bra.Vet ingenting om den.Kjøpt fra C.A.P clutch men den står exeedy japan på den,noen som har hørt om det?.betalte 1750 inkl utløser lager.Snålt billig.
Legg innLagt inn:27 feb 2006 09:49
av GT4 CS
Godt og vite

Du kan bli en rikere mann i sommer
Ikke dyrt det, ny clutch med alt hos toyota koster jo ca 2600kr.
Hvor mye ligger dele prisen på sånn ca med dette da? Tenker på komplett overhaling av motoren
Legg innLagt inn:03 mar 2006 18:36
av larsst185
flere bilder

Legg innLagt inn:03 mar 2006 18:38
av larsst185
et til
Legg innLagt inn:03 mar 2006 18:40
av larsst185
å enda et
Legg innLagt inn:03 mar 2006 19:07
av larsst185
Deler jeg har kjøpt,da inkl olje og vannpumpe beløper seg nok på 10-12000kr.kan ikke si det helt sikkert da jeg ikke har regna på det og får ganske ok priser gjennom jobben:)
Legg innLagt inn:04 mar 2006 13:58
av kennethx
Regner med det ikke var med svinghjul til 1750, har du kjøpt nytt? Mitt svinghjul så skikkelig gale ut etter at jeg hadde kjørt med gåen clutch en god stund...
Legg innLagt inn:04 mar 2006 14:52
av larsst185
nei.ikke med svinghjul.men dette så helt ok ut.Du kjørte vel med zinter?er vel litt hardere mot svinghjulet en original clutchen?Blir ikke nytt svinghjul i denne omgang vertfall,har sprengt budsjettet så det holder.

Legg innLagt inn:04 mar 2006 16:17
av kennethx
Var vel den hobby sinteren som herpa svinghjulet ja. Kjører jo med HKS nå...der var det svinhjul med, men det skulle nesten bare mangle til den prisen

Legg innLagt inn:04 mar 2006 18:58
av <RuPerT>
Blir fåreskinn på ulv denne her

Husk å sjekke beverne på drivakselen
Legg innLagt inn:04 mar 2006 19:11
av larsst185
Hørte snakk om at hobbysinteren som sto på gt4`n jeg solgte herpa både svinghjul og tusenspor på gearkassen.ikke bra.Rupert:beverne er sjekka
