TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #370732  av predator
 
Ja, ser så vidt i mørket.. Værst er det på våt vei. :roll: Så skal bli godt med nye "øyne" ja :mrgreen:
Skal se om jeg får til å ta meg en tur snarest.. Neste helg er det karateturnering, så da kan jeg desverre ikke, og uka etter gifter jeg meg, men lærdagen der igjen :mrgreen: Da er det store muligheter for litt råning noen dråper alkohol, og hotel i Ålebyen :)
 #370899  av Andrepedersen
 
predator skrev:Ja, ser så vidt i mørket.. Værst er det på våt vei. :roll: Så skal bli godt med nye "øyne" ja :mrgreen:
Skal se om jeg får til å ta meg en tur snarest.. Neste helg er det karateturnering, så da kan jeg desverre ikke, og uka etter gifter jeg meg, men lærdagen der igjen :mrgreen: Da er det store muligheter for litt råning noen dråper alkohol, og hotel i Ålebyen :)
Gifte deg ? :D kjempegreier ;) hehe, men bilen min er også klar om ca 3 ukes tid :) så det passer veldig bra ! Da satser vi på et aldri så lite meet i ålesund om 3 uker ? :D
 #370902  av predator
 
Andrepedersen skrev:
predator skrev:Ja, ser så vidt i mørket.. Værst er det på våt vei. :roll: Så skal bli godt med nye "øyne" ja :mrgreen:
Skal se om jeg får til å ta meg en tur snarest.. Neste helg er det karateturnering, så da kan jeg desverre ikke, og uka etter gifter jeg meg, men lærdagen der igjen :mrgreen: Da er det store muligheter for litt råning noen dråper alkohol, og hotel i Ålebyen :)
Gifte deg ? :D kjempegreier ;) hehe, men bilen min er også klar om ca 3 ukes tid :) så det passer veldig bra ! Da satser vi på et aldri så lite meet i ålesund om 3 uker ? :D
Ja, nå er ett og ett halvt års planlegging kommet til sin ende, og dagen nermer seg med stormskritt.
Skal prøve å få til å komme til den helga :) Men kan ikke love noe. Skal iallefall ikke planlegge noe med noen andre, så får vi se.. Kommer tilbake med det endelige standpkt når det nermer seg.
Hadde vært kjempemorro :mrgreen:
 #371003  av FireWalk
 
Er helt lammet enda jeg.. klarer jo ikke gjøre en dritt.. tvinger meg på jobb men der sitter jeg jo hele dagen likevel så selv om det verker som bare juling så kommer jeg meg jo igjennom dagen.
Må få kommet meg til lege i morgen. Hatt dette i 6 dager nå. Vanligvis når man får muskel sammentrekninger eller knuter eller hva det måtte være så går det jo over av seg selv. Men dette har bare blitt værre og værre.. siden torsdag forige uke. Etter at jeg slet meg totalt ut på å trekke om seter/interiør i bilen.. kjente det begynte å svi kraftig i ryggen av å stå bøyd over de setene så lenge.. men ignorerte det og holdt på i 8-9 timer i strekk 2 dager på rad..

og nå er det så vidt jeg klarer å gjøre noe som helst. Gjør vondt å ligge, med mindre jeg ligger i en helt spesiell stilling, gjør vondt å sitte, vondt å gå , vondt å gjøre noe som helst.

Eneste sittestillingen som ironisk nok IKKE gjør vondt er når jeg sitter i setet i MR2en. Har alltid syntes de setene er veldig gode å sitte i. Og de avlaster tydeligvis ryggen bra siden jeg faktisk ikke kjenner smertene noe særlig når jeg sitter der. Opelen er jo en lidelse å kjøre, selv om setene der og langt ifra er de værste jeg har sittet i.. :)
 #371007  av a man in the nude
 
Ja men der har du jo svaret. Kroppen din sier at nå er det nok tukling, fikling, skruing, og ikke minst perfeksjonering av mr2'en. NÅ er det på tide den blir kjørt litt :D :D . Underbevist-heten din har rett og slett lyst til å kjøre mr2. Det får da være grenser på hvor mye stell kjerra skal ha hele tiden. Kroppen trenger pleie den og. Og kuren er mr2'en :D !
 #371033  av ad92
 
Eneste sittestillingen som ironisk nok IKKE gjør vondt er når jeg sitter i setet i MR2en. Har alltid syntes de setene er veldig gode å sitte i. Og de avlaster tydeligvis ryggen bra siden jeg faktisk ikke kjenner smertene noe særlig når jeg sitter der. Opelen er jo en lidelse å kjøre, selv om setene der og langt ifra er de værste jeg har sittet i.. :)
konklusjon = bo i bilen til du er bra igjen :lol: Vi har jo drive in burger king så de skal ikke være noe problem :D
 #371034  av predator
 
FireWalk skrev:Gratulerer på forskudd da! :)

Ja høres ut som en plan det. Jeg er ialleflal med! :)
Takker for det :mrgreen:

Må jo se det nytrekkte interiøet ditt også :wink: og vinteren nermer seg med stormskritt, så må få til noe snart nå ja. Bare få unna bryllupet, og det som hører med etter :) Men kan som sagt ikke love noe enda, da jeg ikke vet eksakt hva som skal skje framover. :lol:

Når det gjelder ryggplagene dine, så kan det lønne seg å komme seg til lege fortest mulig ja.
Det kan jo bare være en kink, skiveutglidning men også en begynnende prolaps.
Nå er jo ikke jeg lege da, så skal ikke konkludere noe som helst, men har selv operert prolaps 2 ganger, å kan skrive under på at jo tidligere du kommer deg til lege , jo bedre...
 #371036  av ad92
 
Må jo se det nytrekkte interiøet ditt også :wink: og vinteren nermer seg med stormskritt, så må få til noe snart nå ja. Bare få unna bryllupet, og det som hører med etter :) Men kan som sagt ikke love noe enda, da jeg ikke vet eksakt hva som skal skje framover. :lol:
Vist jeg ikke har mulighet til å få bilen på prøveskilt må jeg nesten få sitte på med noen en tur :D
 #371224  av FireWalk
 
Predator: Du hadde nok rett.. skulle kommet meg til lege med en gang. Fikk kjeft for at jeg har ventet så lenge. Akutt betennelse i ryggmusklene /v skulderen og nedover.

Fikk 3 sprøyter med kortison rett inn i musklene og resept på betennelses dempende medisin. Har fått totalforbud mot å røre på armen. Noe som ikke skal bli så vanskelig å følge opp siden jeg bare såvidt klarer å løfte en brus flaske engang..

Var og kjøpte meg nytt batteri i dag, fikk tak i et 72 amper batteri som akkurat passet. måtte få hjelp til å bære det ut i bilen.. håpløst! :S
Men tross alt.. det interiøret ble verd det likevel syhntes jeg. Gliser hver gang jeg setter meg inn i bilen nå :D

Men en liten advarsel til andre som kanskje måtte la entusiasmen ta helt overhånd: lytt til kroppen og kjenn når nok er nok. Man trenger ikke bli ferdig øyeblikkelig! men heller kose seg med arbeidet. Noe jeg er alt for dårlig til selv :\ er ikke mer enn et halvt år siden jeg ble sykemeldt når jeg skulle bygge ny motor til MR2en og sette alt på plass igjen på 4 dager samtidig som jeg skulle skifte topp pakning på passaten....

Så fra nå av skal ting skje i et mer rolig tempo!
Vedlegg
Av og til blir entusiasmen for stor og det går på helsa løs... :p  3 kortison sprøyter rett i ryggen... AU!
Av og til blir entusiasmen for stor og det går på helsa løs... :p 3 kortison sprøyter rett i ryggen... AU!
Bilde1434.jpg (226.99 kiB) Vist 1288 ganger
Så da blir det en ukes (minst) ferie fra bilskruing på meg! og jeg som har deler på vei og alt :S jaja.. får vel heller bare kjøre bilen så lenge da :D
Så da blir det en ukes (minst) ferie fra bilskruing på meg! og jeg som har deler på vei og alt :S jaja.. får vel heller bare kjøre bilen så lenge da :D
bilde1435.jpg (230.38 kiB) Vist 1288 ganger
 #371240  av FireWalk
 
MRPETTER skrev:Denne mr2en her er noe for seg selv :mrgreen:
sinnsykt rått prosjekt:)
Håper du kommer på bedringens vei snart: / god bedring :D
Tusen takk! Kjempe kjekt å høre at noen setter pris på det som er gjort med bilen, og det gjør jo også at blodslitet føles litt mer verd det! :) Så takker og bukker! :D
 #371243  av predator
 
JA, når det kommer til ryggen, som faktisk bærer mesteparten av vekten av kroppen, så lønner det seg å dra til lege straks det er noe galt.
Men for å si det slik at alle bilentusiaster forstår det da, så : Når motoren ikke går rent, og du ikke har peiling på hva som kan være galt, så må man gå til en fagkyndig persjon for å få råd / tips :lol:

Spøk til side.. Bra du fann ut hva det er da. Og at du har fått medisin mot det. Er ikke noe god å ta de kortison sprøytene. (erfaring) Men det er jaggu værdt det etterhvert :mrgreen:

Bruker også å holde på fra morgen til natt når jeg skrur. Noe jeg burde ha lært at jeg ikke bør gjøre etter all den smerten det innebærer, men sånn går det, når man er LITT ivrig... :roll: :lol:
 #371299  av MRPETTER
 
FireWalk skrev:
MRPETTER skrev:Denne mr2en her er noe for seg selv :mrgreen:
sinnsykt rått prosjekt:)
Håper du kommer på bedringens vei snart: / god bedring :D
Tusen takk! Kjempe kjekt å høre at noen setter pris på det som er gjort med bilen, og det gjør jo også at blodslitet føles litt mer verd det! :) Så takker og bukker! :D
Følger med på alt som blir gjort med bilen :mrgreen: henter mye inspirasjon til bilen min fra deg :)
 #386861  av FireWalk
 
Har blitt en stund siden jeg har oppdatert prosjekt tråden nå. Har vært langvarig skadet i muskelaturen bak i ryggen etter at jeg fikk en overbalstning skade som følger av at jeg er sta som et esel og var alt for ivrig når jeg skulle trekke om de setene og dørene. Nå er jeg endelig kommet meg såpass til hektene igjen at jeg kan få gjort litt på bilen igjen. Har jo blant annet hatt de rev6 lyktene liggende i snart et halvt år nå. Men har ikke hatt helse til å sette dem på :( Her om dagen bestemte jeg meg for å prøve, og det gikk temmelig greit. Så blir nok å begynne litt forsiktig å dille litt fremover igjen. :)

Nå er det jo ikke så mye som kan gjøres på bilen. Føler jeg egentlig har gjort alt som kan gjøres. Den er strøken innvendig, motoren funker 100%, alt av slitedeler er byttet på understell osv. Men tenkte jeg skulle bruke tiden fremover på å bygge ny sub kasse i glassfiber og forsøke å få inn en 12" fremfor 10" som jeg har nå. Ellers blir det vel litt smådill.. vurderer å leke meg litt med kaminstillingene på dyno og se om jeg kan få effektivisert litt på den fronten.

I sommer skal bilen lakkeres om igjen. Det har blitt en del riper og små bulker rundt om. Ikke noe krise greier, men ille nok for en som vil ha bilen helt 100%. Dermed blir det å lakkere den om igjen. Vurderer også å sette på noen nye felger. Så får vi se hva som skjer :)

Her er iallefall litt bilder av installasjonen av rev6 lyktene: (Klikk på bildene for å se større versjon.)
Vedlegg
Her er de orginale lyktene.
Her er de orginale lyktene.
DSC_0145.JPG (464.14 kiB) Vist 1156 ganger
Lyktene må settes sammen før de kan monteres. Dette var mye mer knoting enn jeg hadde forestilt meg. Det tok litt mer tid enn jeg hadde trodd. Men vanskelig var det ikke.
Lyktene må settes sammen før de kan monteres. Dette var mye mer knoting enn jeg hadde forestilt meg. Det tok litt mer tid enn jeg hadde trodd. Men vanskelig var det ikke.
DSC_0143.JPG (553.35 kiB) Vist 1155 ganger
DSC_0142.JPG
DSC_0142.JPG (385.05 kiB) Vist 1155 ganger
DSC_0144.JPG
DSC_0144.JPG (365.31 kiB) Vist 1155 ganger
Ut med de orginale.
Ut med de orginale.
DSC_0146.JPG (477.86 kiB) Vist 1155 ganger
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 36