TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #389415  av FireWalk
 
inzane2012 skrev:det vet jeg ikke helt enda, tipper mellom tirsdag og torsdag, di folka der måtte vertfall ha lysa sine før fredag siden di skulle kjøre løp der i helga :)
ok, fa får vi se hva jeg får til :)
 #389435  av inzane2012
 
FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:det vet jeg ikke helt enda, tipper mellom tirsdag og torsdag, di folka der måtte vertfall ha lysa sine før fredag siden di skulle kjøre løp der i helga :)
ok, fa får vi se hva jeg får til :)
får gjøre det :) du får sende meg nr ditt på PM eller på tryneboka, så kan jeg sende deg en sms når jeg er i traktene...
blir sikkert ikke ferdig på bana før litt utpå ettermiddagen, skal gi folka der litt opplæring i bruken av lyssystemet og sånt før jeg er ferdig der
 #403129  av FireWalk
 
Andrepedersen skrev:Noe nytt her Erik ? :)
Jeg har vært litt lat med å oppdatere for tiden. Men har da gjort en del likevel. Bilder er tatt, gjenstår bare å få resizet og lagt ut.

Var ikke helt fornøyd med senkingen så jeg har byttet til en kombinasjon av pro og sport eibach kitene. Konfererte med eksperter som mente at dette var en langt bedre kombinasjon med tanke på springrate enn bare et rent sportline eller pro kit. Dvs at jeg har 2 fjærer av hver til overs.. Litt bortkastet, men det får en leve med.

Ellers har jeg byttet siste rest av foringene. Så nå er det urethan foringer på hele understellet og stabstagene.

Siden jeg ikke har følt noe behov for tomgangsventil (sprutet regulerer den ganske fint basert på bensin og tenning) men når det blir store temperaturforskjeller kan jeg oppleve litt lavt turtall på tomgang når bilen akkurat er startet. Derfor designet jeg en "tomgangsventil" ved hjelp av en solenoid, noen dioder, en bryter, en enveisventil og litt tjafs. Kort fortalt fungerer den slik at når motoren er kald så åpner den opp så motoren får mer luft og turtallet økes til 1250 rpm. Når motoren har oppnådd driftstemperatur kobler den ut og turtallet faller til rundt 950/1000 rpm. (Må ha såpass pga kammene). Dette koblet jeg opp via utganger fra sprutet. Og det funker meget bra :)

Lot dama få kjøre bilen litt og fikk den igjen med knekt bolt på fremre motorfeste. Måtte dermed bestille ny bolt på Toyota til den nette sum av ca 60 kr + 25 kr for mutteren... Lurer på hvor mange millioner det ville kostet om man skulle satt sammen en MR2 av deler kjøpt separat på Toyota. :)

Skal få lagt ut litt bilder etter hvert.. Er litt hektisk med jobb og greier for tiden. :)
 #403151  av Andrepedersen
 
FireWalk skrev:
Andrepedersen skrev:Noe nytt her Erik ? :)
Jeg har vært litt lat med å oppdatere for tiden. Men har da gjort en del likevel. Bilder er tatt, gjenstår bare å få resizet og lagt ut.

Var ikke helt fornøyd med senkingen så jeg har byttet til en kombinasjon av pro og sport eibach kitene. Konfererte med eksperter som mente at dette var en langt bedre kombinasjon med tanke på springrate enn bare et rent sportline eller pro kit. Dvs at jeg har 2 fjærer av hver til overs.. Litt bortkastet, men det får en leve med.

Ellers har jeg byttet siste rest av foringene. Så nå er det urethan foringer på hele understellet og stabstagene.

Siden jeg ikke har følt noe behov for tomgangsventil (sprutet regulerer den ganske fint basert på bensin og tenning) men når det blir store temperaturforskjeller kan jeg oppleve litt lavt turtall på tomgang når bilen akkurat er startet. Derfor designet jeg en "tomgangsventil" ved hjelp av en solenoid, noen dioder, en bryter, en enveisventil og litt tjafs. Kort fortalt fungerer den slik at når motoren er kald så åpner den opp så motoren får mer luft og turtallet økes til 1250 rpm. Når motoren har oppnådd driftstemperatur kobler den ut og turtallet faller til rundt 950/1000 rpm. (Må ha såpass pga kammene). Dette koblet jeg opp via utganger fra sprutet. Og det funker meget bra :)

Lot dama få kjøre bilen litt og fikk den igjen med knekt bolt på fremre motorfeste. Måtte dermed bestille ny bolt på Toyota til den nette sum av ca 60 kr + 25 kr for mutteren... Lurer på hvor mange millioner det ville kostet om man skulle satt sammen en MR2 av deler kjøpt separat på Toyota. :)

Skal få lagt ut litt bilder etter hvert.. Er litt hektisk med jobb og greier for tiden. :)

Høres meget bra ut :) Mange petter smartløsninger på deg, deg liker jeg :) hehe
Må ha meg en tur opp til bya å se på underverket, etter mye om og men er GT4'en også lakkert !
 #403170  av FireWalk
 
hehe.. ja viktig å eksperimentere litt :) Trenger ikke gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. Såpass ja? Ja må ta deg en tur så snart været tillater det. Ser ut til at det kan komme snø i hvert øyeblikk nå. Haglet isted, så spørs om det ikke blir før til våren igjen :) Den står for øyeblikket i garasje :)
 #403210  av Andrepedersen
 
FireWalk skrev:hehe.. ja viktig å eksperimentere litt :) Trenger ikke gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. Såpass ja? Ja må ta deg en tur så snart været tillater det. Ser ut til at det kan komme snø i hvert øyeblikk nå. Haglet isted, så spørs om det ikke blir før til våren igjen :) Den står for øyeblikket i garasje :)

De e de :) har ingen peiling på slik programering og instilling som du viser til ofte her, skulla gjerne hatt et kurs der :D hehe.. GT4'en blir lagra i garasjen i vinter den og, må ha den ut når snøen er komt for å få testa den skikkelig :) Godt å høre at bilen din også blir godt tatt hånd om, ser fram til oppdateringer nå!

Hvor bor du i Ã…lesund ?
Bor ca 7 mil sør, vanylven komune :)
 #403234  av FireWalk
 
Andrepedersen skrev:
FireWalk skrev:hehe.. ja viktig å eksperimentere litt :) Trenger ikke gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. Såpass ja? Ja må ta deg en tur så snart været tillater det. Ser ut til at det kan komme snø i hvert øyeblikk nå. Haglet isted, så spørs om det ikke blir før til våren igjen :) Den står for øyeblikket i garasje :)

De e de :) har ingen peiling på slik programering og instilling som du viser til ofte her, skulla gjerne hatt et kurs der :D hehe.. GT4'en blir lagra i garasjen i vinter den og, må ha den ut når snøen er komt for å få testa den skikkelig :) Godt å høre at bilen din også blir godt tatt hånd om, ser fram til oppdateringer nå!

Hvor bor du i Ã…lesund ?
Bor ca 7 mil sør, vanylven komune :)
Det er godt å høre! :) Er ikke vits i å ha slike biler på veien om vinteren etter min mening :)
Ja bor nesten midt i smørøyet. Ca 3 km fra ålesund sentrum :)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36