TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • tja.. - bare lurer litt

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #413  av Ã˜istein
 
er det en eller annen som kan si meg hva standard dimensjonene på dekka er? (til mr2 da) i vognkortet mitt står det nå 195/55 15" og 205/55 15"
det var dimmen på de tyske vinterdekka som fulgte med og som bilen ble vist med på biltilsynet.
det fulgte med orginale 5 eika felger dekk dim  195/50 15" og 225/50 15" på (felgene er 6" og 7" brede )

jeg er til nå en lykkelig eier av en 93 modell, men.....
har allerede hatt den til lakking av den grunn at jeg dulta borti en tilhenger som stod stille og måtte lakke spoileren/plate forran, min feil.. argh

men jeg har også måtte lakke høyre luftintak da døra på høyre side ligger ca 2mm på insiden i forkant av luftintaket, noen som har vært borti noe lignende? er det mulig og justere dørene? har prøvd
har også lakkert nederst del av venstre dør da hjørnet nederst ligger 2mm på utsiden av resten.. steinsprut og rust :|

har løsna begge dørene uten å klare og få justert dem bra.
noen som har en mulig løsning på det? jeg vil nødig lakke flere ganger

har også fått et kjempetilbud på momo quasar2 215/40 17" 235/40 17" komplett med dekk til 12900,- noen som vet om noen som slår den prisen? eller har lyst til og bestille?
er ikke jeg som selger felger og dekk

tror det var alt for denne gangen
er nok mer jeg kommer på etterhvert

:) Øistein

 #416  av CelicaTurbo
 
Hei og velkommen!  Først, standard dekkdim er 195/55 15 fremme og 225/50 15 bak.. Vinterdekkene min er like bortsett fra at bakdekkene er 215 bred.  Men det greiene med dørene var rart, og jeg vet ikke om det går ann å justere faktisk. Om den ene døren er innafor og den andre er utafor høres det jo nesten ut som om hele bilen er skjev? (helt sikkert bare dørene) og når det var rust på en 93-modell håper jeg du fikk den litt billigere. Bilen min som jeg selger er 92 modell og den er komplett fri fra rust og slike skavanker da men det er mulig jeg var heldig med min bil når jeg kjøpte den?

Ellers, prisen på de felgene med dekk høres veldig bra ut det.. men de bakdekkene har ørlite større rulleomkrets enn de orginale (2.3%) så med disse dekkene viser nok speedometeret korrekt (og ikke litt for lite slik som vanlig). Frontdekkenes rulleomkrets er litt nærmere de orginale da..

 #424  av Ã˜istein
 
bilen var strøken når jeg fikk den.
men norsk strøing gjorde at lakken blei slipt vekk og det kom litt rust, men nå er alt bra igjen

skal prøve og "bende" dørene tilbake til sin rette passform. kan se ut som om noen har lent seg på døra, og derfor den spriker litt.

:)