Side 1 av 1

3s-ge Turbo..?

Legg innLagt inn:28 feb 2006 10:31
av vågen
skal overhale en 3s-ge motor som jeg har kåmmet over!
den gamle eieren av motoren sa den brukte nesten en liter olje på
ca 25mil, og det er nokså extremt spør du meg!
han hadde får verksted til å bytta ventil tettningene, men
problemet var fortsatt der!
jeg funderer på om det aknsje bare er stempel ringene som er smaddra..?
er det noen som har fomeninger om dette?

jeg har også tenkt tanken å montere en liten fin Snurbo sak på denne
motoren, er ikke så opptatt av att den skal ha syko lade trykk,
bare en liten en som kommer på det lave spekteret og funkerer litt!
tror nemlig att visst jeg holder meg rundt 0.2-0.3 bar så trenger jeg ikke å dekomprimere motor så mye! kansje en xtra toppakning bare?
svar meg de som vet noe om dette..!

Legg innLagt inn:28 feb 2006 20:39
av Larsen
Enten olje-ringer eller lekasje, er ikke så mange andre steder hvor olja stikker av. Hvis du skal ha turbo så blir nok det beste å gå for 3sgte motoren. Koster kanskje mer, men det er mye arbeid spart!

Legg innLagt inn:01 mar 2006 08:49
av vågen
Larsen skrev:Enten olje-ringer eller lekasje, er ikke så mange andre steder hvor olja stikker av. Hvis du skal ha turbo så blir nok det beste å gå for 3sgte motoren. Koster kanskje mer, men det er mye arbeid spart!
jeg tenkte kansje om ombygging til turbo med en liten en som lader lite, hadde lønt seg på grunn av att jeg kansje slipper å dekomprimere motoren så mye!
kansje bare en extra toppakning!
de er det vel heller ikke nødvendig å gjøre noen med ledningsnettet (ecu)?
turboen skal bare vere der for et litt bedre bunndrag som sagt, greit å ha en liten en der!
trykket skal være minimalt!

jeg tenkte jo på dette på grunn av att jeg skal bytte ut 3s-ge motoren min,
og siden jeg har en annen 3s-ge på lur, og pengepongen ikke alltid er like
samarbeidsvillig til en 3s-gte ombygging så kunne dette være et billig turbo alternativ..?

Legg innLagt inn:01 mar 2006 09:03
av GT4 CS
En liten turbo leverer mye luft den og :wink:
Du må tenke på kostnadene her, vet ikke hvor mye du kan gjøre selv på bilen jeg. Du må jo bygge om så du får olje inn på turbo,så er det eksosmanifold,topp pakning,finne en ws som bare lader lite trykk,tenning og bensin systemet ditt må du og oppgradere,også må du jo få motoren din ok med tanke på stempelringer osv.
Det er ikke bare og kaste inn en turbo og skulle lade bittelitt som du tenker, det går jo, men du vil få motor ras med en gang.
Så etter at motoren din er overhalt så kan du iallefall sette av en +-20000kr til turbo prosjektet ditt, og da kunne du faktisk ha fått deg en 3sgte, som uansett blir et billigere alternativ.
DEt er mange som har tenkt tanken på og sette på turbo på en 3sge, men fort skjønt at det uansett vil koste for mye penger. Så bruk heller pengene dine på en 3sgte eller andre ting på bilen din, mitt råd da :D
Men skulle du gå for prosjektet så blir det jo kult om du får det til da.

Legg innLagt inn:01 mar 2006 13:55
av vågen
GT4 CS skrev:En liten turbo leverer mye luft den og :wink:
Du må tenke på kostnadene her, vet ikke hvor mye du kan gjøre selv på bilen jeg. Du må jo bygge om så du får olje inn på turbo,så er det eksosmanifold,topp pakning,finne en ws som bare lader lite trykk,tenning og bensin systemet ditt må du og oppgradere,også må du jo få motoren din ok med tanke på stempelringer osv.
Det er ikke bare og kaste inn en turbo og skulle lade bittelitt som du tenker, det går jo, men du vil få motor ras med en gang.
Så etter at motoren din er overhalt så kan du iallefall sette av en +-20000kr til turbo prosjektet ditt, og da kunne du faktisk ha fått deg en 3sgte, som uansett blir et billigere alternativ.
DEt er mange som har tenkt tanken på og sette på turbo på en 3sge, men fort skjønt at det uansett vil koste for mye penger. Så bruk heller pengene dine på en 3sgte eller andre ting på bilen din, mitt råd da :D
Men skulle du gå for prosjektet så blir det jo kult om du får det til da.
oki! takk for svar værtfall! skjønner poenget nå!
tenkte kansje ikke det omfattet så mye arbeid visst jeg kun skulle ha en lavtrykksturbo,men jeg tror på det du skriver!
hadde også vært kult me en 3s-ge turbo, sjelden kost,
men blir det like dyrt med en 3s-gte så legger jeg hele prosjektet på is
og bare overhaler den 3s-ge motoren til orginal stand!
så får turbo prosjektet bare vente, like så greit å bytte til en gt4 eller carloz liksom visst man først skal ha, men jeg tenkte jo att jeg skulle åverhale og ut med motor allikavell,hvorfor ikke en kølvifte! heh!
men takk!
ble klokere på dette!

Legg innLagt inn:01 mar 2006 15:17
av Andreazz
Samma om det er en lavtrykksturbo, org. turbo, race turbo eller lastebil turbo så er de montert og fungerer på samme måte..
Oljetrykk, olje retur, vannkjøling, luftinntak, trykkrør, IC, eksos, bensinsystem.. mye rart som må lages til!
Og skal det være holdbart blir det fort dyrt.
Men for all del, umulig er det jo ikke :D