Side 1 av 1

TUV-papirer på tein-senkesett?

Legg innLagt inn:01 mar 2006 12:17
av Raze_r
hei.
har S.tein senkesett 39-43mm.
i går sendte jeg e-mail til de og lurt epå om jeg kunne få noen tuv-papirer på de.. men de skrev det ikke var tuv papirer på de.. er det ikke det?? mener å huske at det var det jeg? :?

Legg innLagt inn:01 mar 2006 13:06
av CelicaTurbo
Tein er japansk produsent, det er nok ganske så lite sannsynlig at de gidder å bry seg med en tysk godkjenningsinstans som kun er aktuell for tyskere og et norsk biltilsyn som ikke ønsker å ta egne beslutninger ;)

Legg innLagt inn:01 mar 2006 17:19
av lasse
Finnes nok ikke det nei...
Men det er jo bare å ikke prøve å godkjenne det da...

Legg innLagt inn:01 mar 2006 17:47
av Raze_r
nei skal ikke godkjenne det da... men tenkte bare på hvis de sier noe om det på eu-kontrollen.. men det er om 2år da så :)

Legg innLagt inn:01 mar 2006 20:59
av jan-erik
Dårlig med Tüv papirer hos Tein ja :-(. Har akkurat bestilt meg coilovere til min MK3, og det som bl.a. avgjorde det var at Tein ikke har Tüv godkjenning. Biltilsynet og andre kontroll instanser ser jo rødt når de ser fjærer / dempere i andre farger enn sort....

Har selv bestilt med KW Variant 3.

Legg innLagt inn:01 mar 2006 21:59
av 2000celica
jan-erik skrev:Dårlig med Tüv papirer hos Tein ja :-(. Har akkurat bestilt meg coilovere til min MK3, og det som bl.a. avgjorde det var at Tein ikke har Tüv godkjenning. Biltilsynet og andre kontroll instanser ser jo rødt når de ser fjærer / dempere i andre farger enn sort....

Har selv bestilt med KW Variant 3.
De er snop de, må nok handle meg nye med Tüv papirer jeg og, BT likte ikke mine TRD coilovers :cry: og det går ikke an å skaffe papirer på de.
Har sett på KW Variant 2, hvor bestillte du fra jan-erik? Protrim?

Legg innLagt inn:02 mar 2006 08:02
av jan-erik
2000celica skrev:
jan-erik skrev:Dårlig med Tüv papirer hos Tein ja :-(. Har akkurat bestilt meg coilovere til min MK3, og det som bl.a. avgjorde det var at Tein ikke har Tüv godkjenning. Biltilsynet og andre kontroll instanser ser jo rødt når de ser fjærer / dempere i andre farger enn sort....

Har selv bestilt med KW Variant 3.
De er snop de, må nok handle meg nye med Tüv papirer jeg og, BT likte ikke mine TRD coilovers :cry: og det går ikke an å skaffe papirer på de.
Har sett på KW Variant 2, hvor bestillte du fra jan-erik? Protrim?
Bestilte fra Norsk Bildelesenter (http://www.norskbildelesenter.no). De er importør i Norge, og så langt jeg kan se blir det billigere å kjøpe fra de enn å importere fra utlandet selv. De selger jo mest deler til Audi/VW, men skulle begynne å satse med på KW til andre merker også. Det var reklamen jeg lovte å bringe videre når jeg kjøpte de :wink:

Legg innLagt inn:06 mar 2006 16:58
av TomG
Jeg har nu ikke mindre en 3 MKII med KW variant 3 rundt hjørnet her....og kan med hånden på hjertet si at de er noe av det beste jeg har prøvd, og skikkelig bra kvalitet.

T

Legg innLagt inn:06 mar 2006 21:06
av jan-erik
TomG skrev:Jeg har nu ikke mindre en 3 MKII med KW variant 3 rundt hjørnet her....og kan med hånden på hjertet si at de er noe av det beste jeg har prøvd, og skikkelig bra kvalitet.

T
Godt å høre :) . En annen fordel med KW kontra Tein er rustbeskyttelen, iallfall på enkelte Tein modeller er denne helt eller delvis fraværende. KW sin er vel i Inox, som så vidt jeg husker er rustfritt stål :?: Men Tein er jo store i Japan, og er vel bra saker det også. Noen av modellene har jo mulighet for elektronisk styring, som jeg mener Kenneth har på sin Celica.

Legg innLagt inn:09 mar 2006 19:23
av Dr.Ling
TomG,
er det virkelig så mange over dammen som har disse KW var. 3 coiloverne? Har sett på mr2oc at flere har spurt angående disse, men ikke fått mye svar. Har selv tenkt på disse til min mkII, men vil nødig ha det mer "crashy" enn komboen jeg har; HKS fjærer og KYB AGX dempere.

Om du har prøvd å kjøre med dem, hvordan er de i forhold til Tein når det gjelder komfort? Eller sammenlignet med D2 eller andre merker? Regner ikke med å få noe luksusbilfølelse akkurat, men med så mange innstillingsmuligheter er det vel mulig å få til et tight oppsett som passer til gatekjøring, men som tåler en hump uten at targataket slamrer. NordNorge er vel ikke akkurat beriket med samme veiene som i USA (?), og om jeg skulle legge om til 18" trenger jeg hjuloppheng av kvalitet.

Skal du bruke KW coilovers til din prosjektbil?