Side 1 av 2
camry 4x4 88 med 3s-gte
Legg innLagt inn:09 mar 2006 22:49
av grøvel
har motoren på plass og bilen er i dageli drift,, meget moro sak har akkurat fått 3" downpipe i hus og venter bare på div annet småsnaks,, så blir det en helg eller tre med pugging av nye gloser,, hva planan går ut på etterkvert veit eg ikke helt menn kan jo ikke gje meg før mann har passert en 300++ hester

[/img]
Legg innLagt inn:09 mar 2006 23:06
av Andreazz
Folk på dette forumet er veldig glad i bilder..

Legg innLagt inn:10 mar 2006 13:51
av FireFox
Ja fy! og vi er oxo glad i filmsnutter

Legg innLagt inn:10 mar 2006 16:07
av tojo

Mener jeg så denne bilen i god fart ut av et kryss, her om dagen
Coolt prosjekt.

Legg innLagt inn:12 mar 2006 18:04
av grøvel
ja da va stolan kommen inn, bilda ska eg grei og grøvel tel etterkvert, eg e ikke så frøkteli datakyndig.og hvest det så ut som det va nån som har støle både bil og bensin va det sekkert meg har bere to stillinge på gassn av og på

Legg innLagt inn:03 apr 2006 16:48
av Tomera
Her er ett par bilder av intercoolern ''grøvel'' har putta i Camryen! Ganske heftige saker! Reflektorene på lyktene måtte skjæres litt bort for å få plass! hehe!

Legg innLagt inn:03 apr 2006 18:01
av Andreazz
Må si jeg har sansen for denne..! Ordentlig ulv i fåreklær

Legg innLagt inn:05 okt 2006 05:52
av Tomera
Kan informere litt:
Bilen er på veien igjen etter en liten ''vedlikeholdsstans'', eller turbohavari, gåene stempler som det også kalles! hehe

Bilen har fått ny turbo, toppen er overhalet/portet, FMICen er i full drift og 5-platers cinter-clutch er montert og alt fungerer helt topp! Kan love at denne flytter på seg! Dette ER ulv i fåreklær!
Datasprut og andre mods kommer til vinteren! Skal prøve å få ut litt bilder også!
Legg innLagt inn:05 okt 2006 14:17
av Andy_Celica
er det 1gen 3sgte du bruker? den ifra st165?
Ser ihvertfal slik ut, hva slags turbo er det nå da? må vel være en ct20b for at du skal nå 300 hk.
Legg innLagt inn:05 okt 2006 15:52
av sleeper
det er ivertfall en 1 gen ic som står på den på det bildet der..
si ifra hvis du trenger noen følere osv da.. jeg har en del deler til 1 gen 3sgte liggende.. ( ikke blokk\topp.)
Legg innLagt inn:05 okt 2006 20:28
av Tomera
Andy_Celica skrev:er det 1gen 3sgte du bruker? den ifra st165?
Ser ihvertfal slik ut, hva slags turbo er det nå da? må vel være en ct20b for at du skal nå 300 hk.
Eieren har ikke tilgang til Internett, så han har bedt meg informere litt! Hvis dere ser bildder lengre oppe, ser dere ICen som blir brukt nå. Det er en GEN1 ja. Turboen e av ukjent merke, men er en del kraftigere enn CT20ben jah. Denne skal kunne ladde oppmot 3,6 bar (

)
Ligger ett sted mellom 0,8 bar og 1,4 bar nå.
Legg innLagt inn:05 okt 2006 20:37
av sleeper
Tomera skrev:Andy_Celica skrev:er det 1gen 3sgte du bruker? den ifra st165?
Ser ihvertfal slik ut, hva slags turbo er det nå da? må vel være en ct20b for at du skal nå 300 hk.
Eieren har ikke tilgang til Internett, så han har bedt meg informere litt! Hvis dere ser bildder lengre oppe, ser dere ICen som blir brukt nå. Det er en GEN1 ja. Turboen e av ukjent merke, men er en del kraftigere enn CT20ben jah. Denne skal kunne ladde oppmot 3,6 bar (
)
Ligger ett sted mellom 0,8 bar og 1,4 bar nå.
kjører han 1.4 bar med org st165 ecu?
hva har han gjort for og få den til og holde?
hvis den turboen skal klare over 3kg så er det 360 lager i den?
hvilken manifoil bruker han? hvilken flens?
( type lager i turboen sier hvor mye trykk den teoretisk skal kunne lade, men det betyr ikke at den i virkligheten greier det!)
med mindre det er en turbo som skal greie 600+++hk så greier du ikke og lade over 3kg på en 3sgte!)
kan du legge ut et bilde av den turboen? så kan vi prøve og finne ut hvilken turbo det er!

Legg innLagt inn:05 okt 2006 22:09
av Tomera
sleeper skrev:Tomera skrev:Andy_Celica skrev:er det 1gen 3sgte du bruker? den ifra st165?
Ser ihvertfal slik ut, hva slags turbo er det nå da? må vel være en ct20b for at du skal nå 300 hk.
Eieren har ikke tilgang til Internett, så han har bedt meg informere litt! Hvis dere ser bildder lengre oppe, ser dere ICen som blir brukt nå. Det er en GEN1 ja. Turboen e av ukjent merke, men er en del kraftigere enn CT20ben jah. Denne skal kunne ladde oppmot 3,6 bar (
)
Ligger ett sted mellom 0,8 bar og 1,4 bar nå.
kjører han 1.4 bar med org st165 ecu?
hva har han gjort for og få den til og holde?
hvis den turboen skal klare over 3kg så er det 360 lager i den?
hvilken manifoil bruker han? hvilken flens?
( type lager i turboen sier hvor mye trykk den teoretisk skal kunne lade, men det betyr ikke at den i virkligheten greier det!)
med mindre det er en turbo som skal greie 600+++hk så greier du ikke og lade over 3kg på en 3sgte!)
kan du legge ut et bilde av den turboen? så kan vi prøve og finne ut hvilken turbo det er! 
Hei!
Jeg skal prøve å ordne bilde av turboen! Turboen skulle være til 500 hk ++. Han har mekanisk drivstoffregulator og bortkoblet fuelcut. Men på høyt bensintrykk, klarer den ikke å levere nok uansett, og bilen går dårli på lave turtall, dermed kjører han rundt 1 bar for tiden.
Han bruker denne:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-C ... 5019QQrdZ1
Motoren vil ikke tåle 1,4 bar over særlig lang tid. Skal prøve å få tatt bilder av bilen i nermeste fremtid.
Legg innLagt inn:06 okt 2006 13:31
av Andy_Celica
Tomera skrev:sleeper skrev:Tomera skrev:
Eieren har ikke tilgang til Internett, så han har bedt meg informere litt! Hvis dere ser bildder lengre oppe, ser dere ICen som blir brukt nå. Det er en GEN1 ja. Turboen e av ukjent merke, men er en del kraftigere enn CT20ben jah. Denne skal kunne ladde oppmot 3,6 bar (
)
Ligger ett sted mellom 0,8 bar og 1,4 bar nå.
kjører han 1.4 bar med org st165 ecu?
hva har han gjort for og få den til og holde?
hvis den turboen skal klare over 3kg så er det 360 lager i den?
hvilken manifoil bruker han? hvilken flens?
( type lager i turboen sier hvor mye trykk den teoretisk skal kunne lade, men det betyr ikke at den i virkligheten greier det!)
med mindre det er en turbo som skal greie 600+++hk så greier du ikke og lade over 3kg på en 3sgte!)
kan du legge ut et bilde av den turboen? så kan vi prøve og finne ut hvilken turbo det er! 
Hei!
Jeg skal prøve å ordne bilde av turboen! Turboen skulle være til 500 hk ++. Han har mekanisk drivstoffregulator og bortkoblet fuelcut. Men på høyt bensintrykk, klarer den ikke å levere nok uansett, og bilen går dårli på lave turtall, dermed kjører han rundt 1 bar for tiden.
Han bruker denne:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-C ... 5019QQrdZ1
Motoren vil ikke tåle 1,4 bar over særlig lang tid. Skal prøve å få tatt bilder av bilen i nermeste fremtid.
Jeg ville ikke engang prøvd å kjørt 1,4 bar på den, enten så ryker toppakning eller så får han tenningsbank, hjelper ikke å gi bilen mere bensin ut å justere tenningen riktig.
Men som sleeper sier så vil vi gjerne se turboen.
Legg innLagt inn:12 okt 2006 21:22
av jensen
vet ikke mye om det her prosjektet men kan vel svar på ett par spørsmål som henger i lufta her. Turbo er en xspower t3/t4 med ekstern wastegate og xspower grenerør og dp. tomera sa det var en "5platet" sinter clutch, feil. er en 5armet clutch.