Side 1 av 2

TMS Head Stage 1: Street fra titanmotorsports

Legg innLagt inn:15 mar 2006 22:18
av tommis
Noen som har erfaring med dette? Er det bare å kjøpe det og ei ny toppaking å motere på? Eller må man kjøpe kammer, kamgear mm.?
Ser at det gir 30-40 rwhp! :D

http://www.titanmotorsports.com/streethead.html

Legg innLagt inn:15 mar 2006 22:24
av sleeper
ser ut som du kun bruker standar kammer osv!
men med mindre toppen din er ødelagt så finnes det vel mye annet til supra som gir vel så mye hk uten at du må ta av toppen... (med mindre du har gjort MYE med motoren din, så finn no annet og bruke pengene på!)

Legg innLagt inn:15 mar 2006 23:50
av @lpher
Hva er morospec hos deg nå? ...og hvor "vilt" vil du ha det? :D

Legg innLagt inn:16 mar 2006 20:16
av tommis
Finner ikke noen ting som tyder at det er feil med turboene foreløpig.

Hva kan det da være, ventiltetninger, toppen, toppakning, stempelringer??

Legg innLagt inn:16 mar 2006 21:17
av @lpher
Ah...da er jeg med :D

Legg innLagt inn:18 mar 2006 12:49
av NAGIK-RACING
det er ikke radial slakke på turboene??
er vel ganske normal at disse turboene mister en del eksos skovel blader når man ladder 1bar+. og da blir det ubalanse og medfølgende havari av turboene.
før jeg har kjøpt ny topp så har jeg ville kjøpt ev. dyser.innsug/gassjeld.kammer.turbo.walbropumper.fuelrail. først.

Legg innLagt inn:18 mar 2006 13:27
av tommis
NAGIK-RACING skrev:det er ikke radial slakke på turboene??
er vel ganske normal at disse turboene mister en del eksos skovel blader når man ladder 1bar+. og da blir det ubalanse og medfølgende havari av turboene.

Men det viste seg når turboen var tatt ut og lagt på gulvet at turboen som står nermest torpedoveggen hadde bra med slakk i seg. Og det var jo bra!

Vi hadde en mistanke om at det kanskje kunne være ventiltetningene, men det tror jeg ikke er noe vanlig feil på MKIV. Noen som vet om det er mulig å kontrolere ventiltetningene gjennom eksosportene når turbo og manifoild er tatt av?

Legg innLagt inn:20 mar 2006 14:35
av NAGIK-RACING
he he det blir vel værre.

Legg innLagt inn:20 mar 2006 15:00
av tommis
NAGIK-RACING skrev: før jeg har kjøpt ny topp så har jeg ville kjøpt ev. dyser.innsug/gassjeld.kammer.turbo.walbropumper.fuelrail. først.
I den rekkefølgen å eller :?:

Legg innLagt inn:20 mar 2006 20:52
av @lpher
Ser dyser og walbropumpe er de første oppgraderingene til de fleste JDM-bilene i england ihvetfall :)

Legg innLagt inn:20 mar 2006 20:56
av sleeper
@lpher skrev:Ser dyser og walbropumpe er de første oppgraderingene til de fleste JDM-bilene i england ihvetfall :)
er det ikke 550 dyser på supraen da?? burde jo holde til gode 550 hk de vel?

Legg innLagt inn:20 mar 2006 21:31
av tommis
sleeper skrev:
@lpher skrev:Ser dyser og walbropumpe er de første oppgraderingene til de fleste JDM-bilene i england ihvetfall :)
er det ikke 550 dyser på supraen da?? burde jo holde til gode 550 hk de vel?
540cc dyser på euro/us.

430cc dyser på jdm. Hvis jeg ikke husker helt feil.

Legg innLagt inn:20 mar 2006 22:25
av @lpher
tommis skrev:
540cc dyser på euro/us.

430cc dyser på jdm. Hvis jeg ikke husker helt feil.
550cc på euro og 440cc på jdm :)

Legg innLagt inn:20 mar 2006 22:26
av @lpher
sleeper skrev:burde jo holde til gode 550 hk de vel?
Det er vel å strekke strikken til max vel? :)

Legg innLagt inn:20 mar 2006 22:30
av sleeper
okay!
trydde alle kom med 550 jeg... men så feil kan man ta!