TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dempere og fjærer

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #516  av Hobbes
 
Mine dempere er gått 160000 km, og det er på tide å bytte. Jeg tenker også på å innstalere senkefjærer.

Jeg tenker på å kjøpe justerbare Koni og Eibach fjærer. Er det noen som har erfaringer med dette eller andre oppsett.

Til slutt noe annet som bør byttes i same slengen?

MVH

GBT

 #527  av arild
 
Jeg har Gule koni og H&R fjerer og er veldig fornøyd med det.

Jeg har hørt at H&R fjerene er litt stive.
Har ikke noe erfaring med eibach, men det går for å være veldig bra.

En ting som du burde bytte er støv-mansjetten, den saken som er rundt demperen, inni fjera liksom. Mine var i alle fall helt råttene forran. De kostet ca 150 pr stk.

 #531  av MR2turbo
 
jeg er bra fornøyd med TTE fjærene, kjøpte de gjennom Toyota (Hegre) for litt over 2000 kr.

Når det gjelder dempere så  har jeg ikke byttet men kommer til å kjøpe justerbare koni når jeg først skal bytte...

Husk å ta en full hjulstillingskontroll etter at du har byttet fjærene/demperene..

 #553  av erling
 
Koni er kjempedigg!! Løp og kjøp. Støvmansjettene bør sikkert skiftes som sagt, spesiellt framme.

Eibach er et bra merke, men det er etter mitt syn vanskelig å få bilen lav nok bak, så eg flytta fjærskåla lenger ned på fjærbeinet...

Koniene er insatser til de gamle fjærbeina, litt "basketak" å få de gamle demperane ut, og å få av stabstagkulene.