Side 1 av 1
Bensinforbruk på st185 cs
Legg innLagt inn:25 mar 2006 13:51
av Helmer
Lurer på hva som er normalt bensinforbruk på cs. Har selv en relativt orginal carlos med 3" eksos fra turbo uten kat. Er ikke uvanlig med to liter på mila! Syns det er litt i overkant når ikke bilen går bedre. Er det tung høyrefot som er problemet??

Legg innLagt inn:25 mar 2006 15:32
av GT4 CS
Om ikke noen sensorer har knekt så bør du ikke ha så høyt forbruk om du kjører helt normalt, men om du derimot tråkker på litt så drikker den bensin, brukte ca 65liter bensin på 9mil på rudskogen. Har kjørt på 0,8 på mila også,langkjøring da. Ved normal kjøring kan du regne med rett over literen på mila sånn ca.
Legg innLagt inn:25 mar 2006 15:48
av Helmer
Hvem sensorer da?
Legg innLagt inn:25 mar 2006 15:52
av Helmer
Hadde forbruk på +/- 1 liter før montering av eksos. Blir det feil motstand med grovere rør?
Legg innLagt inn:25 mar 2006 16:36
av GT4 CS
I teorien skal du få lavere forbruk med grovere eksos. Har jeg fått. Men jo høyere ladetrykk som følge av grovere eksos,jo mer bensin pøser motoren på med og,mye mer en du trenger, er jo litt tryggt, men på den andre måten ikke så veldig optimalt da, motoren oppfører seg sånn iallefall om den har orginal ecu og ingen justerbar bensintrykks regulator. Tenker på sensor som cold start injevtion time switch, denne sitter utsatt til om du blender t.vsv, jeg knakk lett min første gang jeg gjorde noe sånnt. Fikk ingen feilkoder heller. Ellers er det nokk av sensorer og velge mellom. Men bensin forbruket har gjerne en sammenheng med høyrefoten da. Ang den sensoren finner du den lett, følg øvre radiator slange,så ser du to sensorer, er den innerste sensoren jeg mener. Koster 1000 lappen om den har ryki.
Legg innLagt inn:25 mar 2006 17:06
av Helmer
Hvilket funksjon har denne sensoren, og hvordan ser jeg om den må byttes? Hva er forresten t.vsv?
Legg innLagt inn:25 mar 2006 18:13
av GT4 CS
Den sensoren måler temp på kjølevannet ditt, og fungerer som en tidsbryter for når kaldstart systemet skal slutte og pøse på med ekstra bensin. Om den er knekt så vet du at den må byttes, ellers må du måle at den gir riktig verdier ved og legge den i vann,varme opp vannet og måle med et multimeter. Men så drastisk blir det vel ikke

t-vsv er en ventil som begrenser ladetrykket ditt i 1st og 2nd gir sånn grovt forklart. Ved montering av en BC så bør denne fjernes om du skal få noe særlig effekt ut av dette.
Legg innLagt inn:25 mar 2006 18:31
av Helmer
Hvor sitter den ventilen? Har BC liggende som snart skal monteres pluss stort K&N filter og intercooler. Luftfilteret som står i bilen nå er ikke mye bra, så det hjeper kanskje noe på forbruket at den får nok luft å?!

Får nesten håpe at det er denne sensoren du snakker om. Tjener fort inn igjen den tusenlappen om forbruket går ned fra to til ca en liter.

Men takk for hjelpa hvertfall!

Legg innLagt inn:25 mar 2006 20:35
av GT4 CS
ang t-vsv ventilen så finner du masse info om du søker på det. Men kort forklart så går det to slanger ut fra wg,en går til turbo, og andre går til t-vsv ventilen, er denne slangen du blokker, husk at det blir bra tett så du ikke blåser falsk luft fra wg.
Legg innLagt inn:26 mar 2006 18:35
av Daniel_hoy
Har selv 3" eksos fra turbo og tryket er ca 1,1 bar. Det er uten boostcontroller.
Bensinforbruket ligger omregel på 1,5-1,75 liter. Da er det endel småkjøring med kaldstarter.
På langkjøring uten masse gassing så ligger den på 1 liter blank.
Kune tenkt meg mindre forbruk. Men det koster å være kar.

Legg innLagt inn:26 mar 2006 20:18
av urq26
Når det bynner å bli tomt er det bare å reise å fylle, he he.
Ligger skjelden på under 2 liter på mila, men det har vel med kjørestil å gjøre. litt moro må en ha det. Blir vel bedre når en får mappet bilen også.
Legg innLagt inn:27 mar 2006 15:23
av 2fastgt4

akkurat nå sitter jeg med tanken at jeg må være utrolig snill på gassen.
alldri vært i nærheten av 2liter på mila på en hel tank på gatekjøring
bilen min ligger på ca 1,1-1,3 på blandet kjøring innkludert godt gasspådrag innimellom.
ikke noe problem å komme ned på 0,8-0,9 på langkjøring
de fleste gangene jeg drar på rudskogen så fyller jeg full tank på statoil i rakkestad (ca 58liters tank) og fyller opp igjen når jeg kommer tilbake ditt,da har jeg som regel kjørt mellom 15 og 20 mil og fyller rundt 55 liter.
da har bilen selvfølgelig kanskje gått 1 time på tomgang også får avkjøling.
55/15=3,6666666 liter pr mil
i denne regninga så er selvfølgelig da også landeveiskjøringa mellom stasjon-bane-stasjon med.
hva han bruker på bane vet jeg derfor ikke,men kanskje rundt det dobble?
skal nevnes at jeg har datasprut og 1,4 bar på banen som maks.