mr2 mk1 "banebil"
Legg innLagt inn:29 mar 2006 22:38
post slettet.
se kjøp og salg for ferdig resultat.
se kjøp og salg for ferdig resultat.
cs2451 skrev:Dette høres ut som et kjempe prosjekt. Men legg ut flere bilder da. Det liker vi:Ddr bra bildene kommer når motor kommer fra motorteknikk og bilen fra lakk.. men skal legge ut bilder av nye delene..
steffen karlstad skrev:T-VIS er bare et hinder for luftstrømmen når man monterer kammer.God grunn til å beholde t-vis systemet
man øker turtallsperren opp til 8800 og motoren har ingen efekt før 4500 med hks kammene...
steffen karlstad skrev:uansett sjeldent man ligger under 4000 på banekjøring og defor bare en luft hindring.T-vis`en er jo ingen luft hindring på høyt turtall.
steffen karlstad skrev:kan ikke justere tenning med den....lasserj skrev:jeje, blir sikkert en morro bil å kjøre:) men forrsten trudde Toyota ECU`er var umulig å mappe?bruker apexi air/fuel kontroller...
så mapping er vell litt å ta i men justere tenning og bensin i bremse benk skal gjøres løpet av april/mai.
papirer skal legges ut.
sleeper skrev:takker for gode tips, men hovedsak så skal den "lures til mere bensin" og derfor skal all justering av motor tas på bremsebenk.steffen karlstad skrev:kan ikke justere tenning med den....lasserj skrev:jeje, blir sikkert en morro bil å kjøre:) men forrsten trudde Toyota ECU`er var umulig å mappe?bruker apexi air/fuel kontroller...
så mapping er vell litt å ta i men justere tenning og bensin i bremse benk skal gjøres løpet av april/mai.
papirer skal legges ut.
en ting du og alle andre som mapper bilen om med air\fuel controller er at disse somregel kun endrer signalet motoren får fra luftmegdemåleren!
hvis du justerer motoren slik at den får mindre bensin så betyr det også at ecu vil tru den får mindre luft! dermed så justerer den også veldig ofte opp tenninga og dermed får du veldig lett tenningsbank!
(så det er ikke bare og justere benisinen til et bra nivå, må også huske på og sjekke tenninga og at det ikke banker!