Side 1 av 2

mr2 mk1 "banebil"

Legg innLagt inn:29 mar 2006 22:38
av steffen karlstad
post slettet.


se kjøp og salg for ferdig resultat.

Legg innLagt inn:30 mar 2006 12:35
av cs2451
Dette høres ut som et kjempe prosjekt. Men legg ut flere bilder da. Det liker vi:D

Legg innLagt inn:02 apr 2006 03:18
av steffen karlstad
cs2451 skrev:Dette høres ut som et kjempe prosjekt. Men legg ut flere bilder da. Det liker vi:D
dr bra bildene kommer når motor kommer fra motorteknikk og bilen fra lakk.. men skal legge ut bilder av nye delene..

gamle bilen til sindrej her på forumet...

Legg innLagt inn:02 apr 2006 14:05
av lasserj
dette hørtes morro ut! men hvorfor fjærne T-VIS? dette blir jo en som bare går bra fra 4000rpm ++

Legg innLagt inn:02 apr 2006 16:00
av steffen karlstad
.

Legg innLagt inn:02 apr 2006 17:44
av Mr2 Mk2
steffen karlstad skrev:T-VIS er bare et hinder for luftstrømmen når man monterer kammer.
man øker turtallsperren opp til 8800 og motoren har ingen efekt før 4500 med hks kammene...
God grunn til å beholde t-vis systemet
steffen karlstad skrev:uansett sjeldent man ligger under 4000 på banekjøring og defor bare en luft hindring.
T-vis`en er jo ingen luft hindring på høyt turtall.

Legg innLagt inn:02 apr 2006 18:08
av lasserj
T-VIS er jo til for og forbedre moment under 4500rpm, det gir høyere hastighet på innsugs lufta, det er hele vitsen med t-vis

Legg innLagt inn:02 apr 2006 22:10
av steffen karlstad
.

Legg innLagt inn:02 apr 2006 22:16
av lasserj
jeje, blir sikkert en morro bil å kjøre:) men forrsten trudde Toyota ECU`er var umulig å mappe?

Legg innLagt inn:05 apr 2006 18:05
av steffen karlstad
.

Legg innLagt inn:05 apr 2006 18:06
av steffen karlstad
fikk motoren min i dag fra motor teknikk..

nydlig syn, ferdig polert og totoalrenovert topp, veiv og blokk nydelig!

bilder i kveld håper jeg..

Legg innLagt inn:06 apr 2006 22:33
av steffen karlstad
toppen og blokka.

fikk også vannpumpe, rotor, fordeler, tennplugger, tennkabler, registerreim, topp pakning (metall)

Legg innLagt inn:06 apr 2006 22:54
av sleeper
steffen karlstad skrev:
lasserj skrev:jeje, blir sikkert en morro bil å kjøre:) men forrsten trudde Toyota ECU`er var umulig å mappe?
bruker apexi air/fuel kontroller...
så mapping er vell litt å ta i men justere tenning og bensin i bremse benk skal gjøres løpet av april/mai.

papirer skal legges ut.
kan ikke justere tenning med den....
en ting du og alle andre som mapper bilen om med air\fuel controller er at disse somregel kun endrer signalet motoren får fra luftmegdemåleren!
hvis du justerer motoren slik at den får mindre bensin så betyr det også at ecu vil tru den får mindre luft! dermed så justerer den også veldig ofte opp tenninga og dermed får du veldig lett tenningsbank!
(så det er ikke bare og justere benisinen til et bra nivå, må også huske på og sjekke tenninga og at det ikke banker!

Legg innLagt inn:06 apr 2006 23:04
av steffen karlstad
sleeper skrev:
steffen karlstad skrev:
lasserj skrev:jeje, blir sikkert en morro bil å kjøre:) men forrsten trudde Toyota ECU`er var umulig å mappe?
bruker apexi air/fuel kontroller...
så mapping er vell litt å ta i men justere tenning og bensin i bremse benk skal gjøres løpet av april/mai.

papirer skal legges ut.
kan ikke justere tenning med den....
en ting du og alle andre som mapper bilen om med air\fuel controller er at disse somregel kun endrer signalet motoren får fra luftmegdemåleren!
hvis du justerer motoren slik at den får mindre bensin så betyr det også at ecu vil tru den får mindre luft! dermed så justerer den også veldig ofte opp tenninga og dermed får du veldig lett tenningsbank!
(så det er ikke bare og justere benisinen til et bra nivå, må også huske på og sjekke tenninga og at det ikke banker!
takker for gode tips, men hovedsak så skal den "lures til mere bensin" og derfor skal all justering av motor tas på bremsebenk.

Legg innLagt inn:07 apr 2006 00:13
av David
jeg vil gjerne se bilder av innsug og eksosportene samt forbrenningskammer
og hva ga du for det hos dem?

samt CFM før/etter, hvis du har dette da