Red Top vs. Blue Top
Legg innLagt inn:07 apr 2006 14:33
Er det de samme delene i motoren?! Som ventiltettinger, ventiler, stempelringer osv..
Veit at det er forskjellig veiv.-.
Veit at det er forskjellig veiv.-.
The total variants of the 4AGE are, to the best of my knowledge -
- Very early big port TVIS 16 valve, with black lettering & 6-bolts holding the flywheel on.
- Big port TVIS FWD/RWD 16 valve, usually with blue lettering on the cam cover and 'TVIS' on the inlet plenum.
- Big port TVIS FWD 16 valve, with red lettering. They have a seven-rib block with oil-squirters.
- Small port non-TVIS FWD valve.
- Silvertop 20 valve. Early & late type, minor variations in inlet system & VVT operation.
- Blacktop 20 valve.
- Early supercharged 4AGZE, low compression big port head, distributor.
- Mid-aged supercharged 4AGZE, higher compression big port head, crank angle sensor type ignition.
- Late supercharged 4AGZE, higher compression small port head, crank angle sensor type ignition.
More information on these engines below.
lasserj skrev:er det t-vis på motoren er det bigport, redtop har et "motordeste" på høyre side som ikke blue top har, red top har turtallsperre på 8200rpm, blue top har vell på 7900rpm eller no..t-vis på blue top ja, men det er det også på red/black top, men ikke på red top.