Side 1 av 1

vektforskjell 3sge vs. 3sgte

Legg innLagt inn:08 apr 2006 09:30
av Larsen
Noen her som vet hvor mye mer 3sgte motoren veier enn 3sge motoren i mr2?

Legg innLagt inn:08 apr 2006 16:40
av Johnny_Bravo
etter som blokken er helt lik så er vel ikke vekt forskjellen så stor. vekt av turbo og intercooler kommer i tillegg da, kan tenke meg den veier ca 8-12kg mer

men dette er ikke fakta. MR2Turbo har sikkert tallene på dette i hodet :)

Legg innLagt inn:08 apr 2006 20:30
av jumbo
Ja kan umulig være snakk om mange kiloene det er snakk om

Legg innLagt inn:10 apr 2006 21:47
av FireWalk
Turboen veier jo litt, og downpipen på 3s-gte er muligens tyngre enn på ge motoren siden den har innebygd katalysator og greier. Girkassa er jo også sterkere på 3s-gte, men om den veier noe mer tør jeg ikke si?

men sånn totalt sett så er vel ikke vektforskjellen så mye å snakke om egentlig :)

Legg innLagt inn:11 apr 2006 09:52
av Morten
Har sett noen tall i et Hyperrev engang, og uten og skulle påstå meg å være bombesikker utifra gullfiskhukommelsen min mener jeg det var rundt 179kg på 3sge og rett over 200kg på 3sgte.

PS! siden teksten rundt var på japansk aner jeg ikke hva som eventuelt var inkludert/ikke inkludert i disse tallene :wink:

Legg innLagt inn:11 apr 2006 10:02
av Larsen
takker! blir til god hjelp da jeg skal godkjenne min

Legg innLagt inn:11 apr 2006 10:05
av Morten
Larsen skrev:takker! blir til god hjelp da jeg skal godkjenne min
Er jo bilens totalvekt som spiller inn når du skal godkjenne da, ikke vekta på selve motoren vel?

..og veier bilen din for mye i forhold til godkjenningspapirene for en Turbo, så er det vel bare å slanke litt...? :mrgreen:

Legg innLagt inn:11 apr 2006 10:09
av Larsen
Det var jo det jeg tenkte på. Bytter ut reservehjulet med skumspray ivertfall. Noen flere forslag?

Legg innLagt inn:11 apr 2006 10:14
av Morten
Hvis du kjører orginal downpipe ville jeg vurdert en sånn Ebay sak. Sparer 5-10kg på å bytte ut den orginale :shock: Ellers trenger du jo ikke verktøysettet akkurat da, og er jo mye småting en kan ta ut før du skal bort å veie. Hvis det er solskinn den dagen kan du jo f.eks legge igjen t-taket hjemme? :mrgreen:

Ville tatt en uoffisiell veiing på kveldstid selv først jeg, for å få et inntrykk av hvordan det ligger an. Turboene har jo mye utstyr orginalt, så er ikke sikkert du trenger å pese noe med det i det hele tatt :wink:

Legg innLagt inn:11 apr 2006 13:46
av FireWalk
står mye om vekt-slanking på mr2oc. Men sånn uten å gjøre så alt for mye ut av det så kan det jo være en ide å ha lite bensin på tanken når du skal vise den. 60 liter bensin = 60 kg.... spylerveske tanken tar vel 4 liter den og? det blir 4 kg der... reservehjulet veier jo en del, bare å ta ut det, slipper jo å erstatte det med noe. har du noen mindre og lettere allufelger kan du jo sette på dem og.. kanskje du klarer å spare deg nermere 100 kg om du er heldig, og det har jo litt å si! ;)

Legg innLagt inn:11 apr 2006 23:10
av Larsen
Morten skrev:Hvis du kjører orginal downpipe ville jeg vurdert en sånn Ebay sak. Sparer 5-10kg på å bytte ut den orginale :shock: Ellers trenger du jo ikke verktøysettet akkurat da, og er jo mye småting en kan ta ut før du skal bort å veie. Hvis det er solskinn den dagen kan du jo f.eks legge igjen t-taket hjemme? :mrgreen:

Ville tatt en uoffisiell veiing på kveldstid selv først jeg, for å få et inntrykk av hvordan det ligger an. Turboene har jo mye utstyr orginalt, så er ikke sikkert du trenger å pese noe med det i det hele tatt :wink:
Planen var jo å godkjenne den med samme spesifikasjoner som na motoren da. Har vel en 3"dp der, men bør vel ha katalysator hvis den skal igjenom godkjenning.