Ja, så er jeg tilbake etter langt borte periode.
Damt, alt for lenge. Følger meg utenfor..
Men selv om det gode er å tilbake så klarer man aldri å ungå det vonde.
Og nettop det som har skjedd med meg.
Babyn min går ikke som den skal.
Den går fint på tomgang, men når jeg gir gass så hakker den akkurat som ikke ale sylintrene er med.
Har levert bilen på verksted, og siden jeg har ikke bestilt time (dem skal ta den sånn innimellom) så tar det lang tid å finne ut feilen. Heldigvis så er Verksted sjefen hos Toyota meget god kar.
Tilbake til problemmet. Jeg mistenker noe med pluggene, pluggledningene eller coil.
Nå er et ganske teit fordi coilen sitter på pluggledningene og det er ikke så enkelt å sjekke dem aleine.
Jeg håper at det er en av de feilene jeg nevnte ovenfor, men hvis dere har andre ideer så kom gjerne med dem..
aha, (lambda sensor har blitt skiftet, katalysator ser ut til å fungere -> måt avgasser på bilen, og engine lapa lyser ikke og det finnes ikke feilkoder)
Eneste som jeg er usikker på i forbindelse med feilkoder er når du velger (i Inteli Test coputeren -> den du kobler på til kjærnen) at du vil se verdiene på alle de forskjellige enhetene og målere så kommer du til sylindrene hvis du blar litt nedover.
Der står det (når bilen går på tomgang):
Cyl1 0%
Cyl2 0%
Cyl3 0%
Cyl4 0%
Når jeg gir gass og bilen hakker så står det:
Cyl1 0%
Cyl2 3%
Cyl3 2%
Cyl4 0%
eller
Cyl1 0%
Cyl2 2%
Cyl3 2%
Cyl4 1%
eller
Cyl1 0%
Cyl2 3%
Cyl3 2%
Cyl4 1%
eller
Cyl1 0%
Cyl2 2%
Cyl3 1%
Cyl4 0%
Som dere ser så varierer tallene først og fremst på Cyl1 og Cyl2.
Jeg har ikke peiling på hva dette betyr, men har mistanke om at det er ulik forbrenning i cylindrene.
Noen som vet ?
Damt, alt for lenge. Følger meg utenfor..
Men selv om det gode er å tilbake så klarer man aldri å ungå det vonde.
Og nettop det som har skjedd med meg.
Babyn min går ikke som den skal.
Den går fint på tomgang, men når jeg gir gass så hakker den akkurat som ikke ale sylintrene er med.
Har levert bilen på verksted, og siden jeg har ikke bestilt time (dem skal ta den sånn innimellom) så tar det lang tid å finne ut feilen. Heldigvis så er Verksted sjefen hos Toyota meget god kar.
Tilbake til problemmet. Jeg mistenker noe med pluggene, pluggledningene eller coil.
Nå er et ganske teit fordi coilen sitter på pluggledningene og det er ikke så enkelt å sjekke dem aleine.
Jeg håper at det er en av de feilene jeg nevnte ovenfor, men hvis dere har andre ideer så kom gjerne med dem..
aha, (lambda sensor har blitt skiftet, katalysator ser ut til å fungere -> måt avgasser på bilen, og engine lapa lyser ikke og det finnes ikke feilkoder)
Eneste som jeg er usikker på i forbindelse med feilkoder er når du velger (i Inteli Test coputeren -> den du kobler på til kjærnen) at du vil se verdiene på alle de forskjellige enhetene og målere så kommer du til sylindrene hvis du blar litt nedover.
Der står det (når bilen går på tomgang):
Cyl1 0%
Cyl2 0%
Cyl3 0%
Cyl4 0%
Når jeg gir gass og bilen hakker så står det:
Cyl1 0%
Cyl2 3%
Cyl3 2%
Cyl4 0%
eller
Cyl1 0%
Cyl2 2%
Cyl3 2%
Cyl4 1%
eller
Cyl1 0%
Cyl2 3%
Cyl3 2%
Cyl4 1%
eller
Cyl1 0%
Cyl2 2%
Cyl3 1%
Cyl4 0%
Som dere ser så varierer tallene først og fremst på Cyl1 og Cyl2.
Jeg har ikke peiling på hva dette betyr, men har mistanke om at det er ulik forbrenning i cylindrene.
Noen som vet ?