Side 1 av 1

Bensinpumpe styring... ??

Legg innLagt inn:10 apr 2006 21:45
av FireWalk
Hvordan styrer orginal hjernen bensinpumpen? når jeg når 0,7 bar så begynner effekten å avta veldig. blandingen magrer seg veldig ut.

Det virker nesten som om bensinpumpen har to moduser. En modus for cruising og sløvkjøring og en annen modus for hard kjøring. Kan det stemme?

I så fall vil det forklare disse merkelige problemene. Da må vi i så fall finne en måte å få datasprutet til å sette bensinpumpa i riktig modus.. ?

Legg innLagt inn:10 apr 2006 22:06
av SMT
jeg leste på mr2oc at bensinpumpa har 2 "moduser" som du sier. du kan sette den til full mating ved og koble om på pumpa, hvist jeg husker riktig, men da vill den pøse på med bensin når du kjører rolig også,ikke bare når du gir bånn gass.

Legg innLagt inn:10 apr 2006 22:12
av Hammeren
om pumpa har det har jeg ikke peil på, men høres merklig ut.
jeg fikk ihvertfall bekjed om å legge ny kabel til pumpa direkte fra batteriet, via rele og bruke org strøm til pumpa som styre strøm.
dette pga org ledingsnett er for dårlig. vet ikke om det er et problem på mr2. men ser ikke bort fra det.
hvis det har hvert to modus på min blir det ikke det nå ihvertfall.

Legg innLagt inn:10 apr 2006 22:15
av FireWalk
Hmm.. tenkte meg det måtte være noe slikt. Syntes det var VELDIG rart at jeg skulle gå tom for bensin allerede med 0,7 bar, som jo er det orginale ladetrykket..

Legg innLagt inn:10 apr 2006 22:39
av Master
Bensinpumpa di har 2 moduser. Samme som på Supra mkIV.

Dvs at den mottar lavere spenning ved lett belastning (9v tror jeg) for å gå på full 12v når det trengs. (positivt trykk i innsugsmanifolden) <- mulig du har noe feil med sensor der. Har du kobla vakuumslange til bensinpumperesistoren??

Kjik litt her på "Fuel Pump Relay and Resistor (3S-GTE)" under "Electronic Control System": http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm

Evt ta et søk på mr2oc for folk med EMS og hvordan de har gjort det.

Det eneste denne funksjonen gjør er å forlenge bensinpumpa di sin levetid. Det mange gjør er å "modde" kretsen som styrer 9v/12v av bensinpumpa slik at den går på 12v konstant. Du vil ikke "få for mye" bensin av å gå på 12v konstant i og med at overskuddet går tilbake, men du vil jo selvfølgelig få for lite bensin om du bare kjører på lav-spenningsmodus.

Sjekk litt ut på mr2oc. Søk etter fuel pump mod eller noe. Så får du nok svar på spørsmålet ditt


edit: billwot skrev dette på mr2oc: If you jumper terminals 2 and 4 together (at the FP relay), the pump will run full voltage/full flow.

bill // http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=1 ... l+pump+mod