TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye 19" felger pÃ¥ min Supra

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #166402  av @lpher
 
Har kommet ikontakt med ett firma som gjerne ser at vi (Bilradiospesialisten) benytter felger og dekk fra dem på de av bilene våre som profileres mest...deriblant min Supra :)

Huskjøp og de (ikke alltid like heftige) omprioriteringene det medfører har gjort at jeg i utgangspunktet ikke har mulighet til å handle felger i år :cry: Men...det ser ut til at dette tilbudet er såpass godt at det kan bli vanskelig å ikke benytte seg av det (Les: Uklokt)

Dette er "rimelige" felger...og jeg er fullstendig enig at jeg helst burde kjøpt Blitz, Racing Hart etc. MEN...som nevnt ovenfor så er det utelukket...ihvertfall denne sesongen. Det er også snakk om en grei deal på ett annerkjent dekkmerke...som jeg ikke kan si noe mer om før det evt. er i boks.

Question is...jeg klarer ikke å se de for meg på bilen! :D

Så om noen kunne brukt vedlagte bilde og kjørt en photoshop på den..så hadde jeg vært takknemlig.

Det koker ned til to forskjellige felger å velge mellom...begge i 8,5x19" foran og 9,5"x19" bak....med 38mm innpress...

Den ene har ett veldig klassisk stuk...kanskje for kjedelig for noen...men jeg tror de kan bli røffe i 19" på en senket anthracite-farged Supra :)

Den andre er litt mer rocka...MEN...merk at det er ikke den avbilded fargen som er aktuell...OM denne blir aktuell så blir det med sølv eller koksgrå eiker og chrome-kant.

Her er det eneste side-shot-bildet jeg fant i farten :)
http://bilder.ts-ogn.no/?album=/alpher/ ... fullsize=1

-------------------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Innså nettopp at felgbildene var tatt i en drøy vinkel...så da vil nok dette bildet passe bedre....ikke speislet pent bilde...men kjør på...den som vil :)
http://bilder.ts-ogn.no/?album=/alpher/ ... fullsize=1
-------------------------------------------------------------------------------------

En av de andre bilene vi skal stæsje opp denne sesongen...en Nissan 200SX...vil trolig få de sistnevnte felgene....så der har vi nok enda en grunn til å ikke velge den varianten...men vi får se :)

SÃ¥...vad tycks? :D
Vedlegg
200412311200101.jpg
200412311200101.jpg (28.12 kiB) Vist 6836 ganger
19.jpg
19.jpg (35.76 kiB) Vist 6837 ganger
Sist redigert av @lpher den 12 apr 2006 18:59, redigert 1 gang totalt.

 #166406  av BrennaRacing
 
Syns felgene var drit fete jeg :D

Har faktisk vurdert de gullfargede selv....Men tror egentlig at de andre ville passet bedre på en supra :)

 #166426  av celicat23
 
Vinklene felgene står i kontra vinkelen på supra'n din... Suger :-)

Men har ett bilde av en audi TT med samme felger. Så med litt jalla-mekk i photoshop så ble det så-som-så...
Vedlegg
suprafelger.jpg
suprafelger.jpg (18.33 kiB) Vist 6818 ganger

 #166443  av tommis
 
Synes det der så riktig så bra ut jeg :D Bra jobb celicat23!
-Men det spørs om utfallet blir likebra "in real life" da.

Tenkte å fåreslå å lakke eikene på multieikfelgene blanksvarte og beholdt den blanke kanten. Det tror jeg kunne ha blitt knalltøft 8)

Rettogslett.

 #166450  av celicat23
 
Tja...
Vedlegg
suprafelger2.jpg
suprafelger2.jpg (16.74 kiB) Vist 6782 ganger

 #166453  av w-master
 
Det første alternativet med blanke eiker ble jævlig pent da :)

 #166462  av cameleon
 
Slik jeg ser det på bilen din, så ville nok det definitivt beste valget (i mine øyne) vært de første. Slike gullfelger og denslags passer best på racing/bane og temmelig stylede biler. Bilen din er clean og elegant, og de gullfelgene der blir for stor kontrast i forhold til resten av bilen med tanke på fargen. Bilen vil i alle fall se mye stiligere, cleanere og dyrere ut med de førstnevnte i motsetning til de andre. :)

 #166466  av @lpher
 
BrennaRacing skrev:Syns felgene var drit fete jeg :D

Har faktisk vurdert de gullfargede selv....Men tror egentlig at de andre ville passet bedre på en supra :)
Thanx :)

 #166467  av @lpher
 
celicat23 skrev:Vinklene felgene står i kontra vinkelen på supra'n din... Suger :-)

Men har ett bilde av en audi TT med samme felger. Så med litt jalla-mekk i photoshop så ble det så-som-så...
Damn! :D Thanx a bunch! Tror nesten vi har en vinner her jeg?! :D

Litt mindre senking blir det nok...og de er vel nærmere 20" de dær...men det er liten tvil om at de vil gjøre seg på bilen..spørr du meg ihvertfall :D

Var akkurat den looken der jeg var ute etter :D

PS! Jeg nevnte at vinklene var shit ja :D

 #166468  av @lpher
 
tommis skrev:Synes det der så riktig så bra ut jeg :D Bra jobb celicat23!
-Men det spørs om utfallet blir likebra "in real life" da.

Tenkte å fåreslå å lakke eikene på multieikfelgene blanksvarte og beholdt den blanke kanten. Det tror jeg kunne ha blitt knalltøft 8)

Rettogslett.
Mja..men jeg tror faktisk ikke det er så langt unna sannheten det dær..som jeg skrev...med litt mindre senk + 1" mindre lettiser...så har du'n :D

Har vært inne på tanken om annen farge på eikene...men bilen i seg selv er såpass nøytral...og gjør så lite utav seg...at den tåler at felgene trekker litt oppmerksomhet..uten at det blir "harry" ;)

 #166469  av @lpher
 
w-master skrev:Det første alternativet med blanke eiker ble jævlig pent da :)
Me like too! :mrgreen:

 #166470  av @lpher
 
celicat23 skrev:Tja...
Enig :D

 #166471  av @lpher
 
cameleon skrev: Slik jeg ser det på bilen din, så ville nok det definitivt beste valget (i mine øyne) vært de første.
Enig :)
cameleon skrev:
Slike gullfelger og denslags passer best på racing/bane og temmelig stylede biler.
Sant nok :)
cameleon skrev:
Bilen din er clean og elegant, og de gullfelgene der blir for stor kontrast i forhold til resten av bilen med tanke på fargen.
Om du leser posten min, så vil du se at gull aldri var ett alternatvi :) Jeg fant bare ikke bildet av den felgen med koksgrå eller sølv-fargede eiker :)
cameleon skrev:
Bilen vil i alle fall se mye stiligere, cleanere og dyrere ut med de førstnevnte i motsetning til de andre. :)
En del mer class in a way? :)

 #166472  av celicat23
 
@lpher skrev:Damn! :D Thanx a bunch! Tror nesten vi har en vinner her jeg?! :D

Litt mindre senking blir det nok...og de er vel nærmere 20" de dær...men det er liten tvil om at de vil gjøre seg på bilen..spørr du meg ihvertfall :D

Var akkurat den looken der jeg var ute etter :D

PS! Jeg nevnte at vinklene var shit ja :D
Ser du er ganske behjelpelig mot andre brukere på forumet her, så bare hyggelig å kunne gi litt tilbake. Du får sammenligne felg størrelsen litt mot bilder av supra som har 19" i virkeligheten for å få en bedre ide av hvordan det blir. Måtte strekke og herje med felgene for at det skulle se nogenlunde normalt ut, da TT'n jeg "stjal" de fra ikke stod i samme vinkel som supra'n din.

Ut av de 2 felgene du har lagt ut, så ville jeg valgt carlsson look-a-like felgene ("de blanke"). Alternativt ASA FN1 felgene sharif selger billige om dagen, hvis de er å få i riktig boltsirkel/dimensjoner. Du finner de i "pakketilbudene" hans: http://www.sharif.no/default.asp?Folder=353

(Hvis du ser nøye, så er det noe annet enn bare ei skikkelig digg dame der :))

De gullfargede ser bare "billige" ut.

 #166483  av cameleon
 
@lpher skrev:Om du leser posten min, så vil du se at gull aldri var ett alternatvi :) Jeg fant bare ikke bildet av den felgen med koksgrå eller sølv-fargede eiker :)
Var litt støvete i blikket over den setningen der hehe :oops:
@lpher skrev:En del mer class in a way? :)
Ja vil si det :) Uansett om du skaffer felg nr.2 i nøyaktig samme look som den første, så vil fortsatt designet på felg 1 etter mine øyne se mer expensive,classy,dyrer og hele regla der, kontra felg to. Helt klart rå de også, men det blir litt mer racinginspirert da :) Felg nr en er liksom litt mer tidløs i motsetning enn to da.

men er litt vanskelig å komme til en konkret konklusjon ut i fra bilder da.