TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dugg/fukt i lyktene! noen fler?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #167010  av dca
 
sliter med fukt i lyktene etter jeg har vasket bilen! er det et problem med de eller?

+ at jeg den dugger så jævli innvendig! vært et stort problem i vinter spesielt! med en gang vi er 3 stk i bilen må vifta gå på fult for å holde den sånn passe fri for dugg! bilen er tørr innvendig... er det det at den rett og slett er bare sånn? noen fler?
 #167066  av jensi
 
dca skrev:sliter med fukt i lyktene etter jeg har vasket bilen! er det et problem med de eller?

+ at jeg den dugger så jævli innvendig! vært et stort problem i vinter spesielt! med en gang vi er 3 stk i bilen må vifta gå på fult for å holde den sånn passe fri for dugg! bilen er tørr innvendig... er det det at den rett og slett er bare sånn? noen fler?
Sliter og med dugg i lyktene .Har gjort det meste for å prøve å hindre det men har gitt opp.De fleste får dette dekket av garantien men siden min bil er importert fra Tyskland får jeg det ikke dekket av noen garanti.
Jeg skal bytte til 2004 lyktene.Litt mørkere de.

Er og endel dugg i bilen.Er mulig litt for tett ?
Jens

 #167143  av larspronne
 
dugger fort etter vask her og.

En kjapp midlertidlig fiks er å la hovedlysene m langlys stå på under selve vasken, pluss la de stå på en 5-10min etterpå.

Ang dugg innvendig i kupeen, er det for min del bare å skru på AC'n, og passe på at ikke omluft / resirkulering står på.

dugg i lyktene dekkes på garanti via Hell Bil om du ikke har en importert bil....som meg....grrrr

 #167164  av dca
 
får ringe fattern og høre om de vil dekke det da...har jo allerede dekket ny girkasse! men skal lyktene altså dekkes av hell bil selv om det er en 2000 mod? selve garantien er jo utgått!?

 #168151  av KK-ma70
 
@lpher borret et lite hull under lykten, det hjalp til han. Skal gjøre det samme jeg også. er jo dobbel bunn i lyktene.Må bare finne beste plassering av hullet først...
 #168204  av LEXTASY
 
Virker som det er mange som har det problemet. Byttet til Phillips Blue Vision pærer og har fått dugg i begge hovedlyktene og sprederene. :(
Trodde det var pærene, men er vist ikke alene om å ha dette problemet skjønner jeg...
 #170477  av @lpher
 
dca skrev: + at jeg den dugger så jævli innvendig! vært et stort problem i vinter spesielt! med en gang vi er 3 stk i bilen må vifta gå på fult for å holde den sånn passe fri for dugg! bilen er tørr innvendig... er det det at den rett og slett er bare sånn? noen fler?
Vet AC'en på Supran har en tendens til å "i visse situasjoner" å slå seg over i resirk-modus...uten at det indikeres vises (annet enn at det begynner å dugge etterhvert)... Kan være IS' AC'en har lignende fakter?
 #170866  av dca
 
@lpher skrev:
dca skrev: + at jeg den dugger så jævli innvendig! vært et stort problem i vinter spesielt! med en gang vi er 3 stk i bilen må vifta gå på fult for å holde den sånn passe fri for dugg! bilen er tørr innvendig... er det det at den rett og slett er bare sånn? noen fler?
Vet AC'en på Supran har en tendens til å "i visse situasjoner" å slå seg over i resirk-modus...uten at det indikeres vises (annet enn at det begynner å dugge etterhvert)... Kan være IS' AC'en har lignende fakter?
haha...la faktisk merke til det isted nå! den går i resirk. når jeg starter den opp!
men er ikke det som har vært problemet tidligere nei... kan det være at bilen rett og slett er for tett?
problemet er jo kun om vintern og når det regner selfølgelig...