Side 1 av 1

300 hk under 10000,-?

Legg innLagt inn:28 apr 2006 19:27
av rappen
Hei..
Har akkurat kjøpt meg en celica gt4 st185 90 mod..Er det mulig å få ca 300 hk i den til under 10 000,-? i så fall,hva bør jeg gjøre da? har et hull i eksosen som jeg tror ligger før turboen..mister jeg mye hk på det? tror ikke hullet er så stort..

Re: 300 hk under 10000,-?

Legg innLagt inn:28 apr 2006 22:22
av sleeper
rappen skrev:Hei..
Har akkurat kjøpt meg en celica gt4 st185 90 mod..Er det mulig å få ca 300 hk i den til under 10 000,-? i så fall,hva bør jeg gjøre da? har et hull i eksosen som jeg tror ligger før turboen..mister jeg mye hk på det? tror ikke hullet er så stort..

300 hk fått du ikke for under 10k!
hvis bilen din er HELT org kan du få ca 250 for 10k.
(eksos, øke trykket til 1kg, DP, filter)

hvis det lekker før turboen så vil du miste litt hk, og respons!
hvis manfoilen er org så er de enste stedene det kan lekke meoolom toppen og manifoilen eller mellom manifoil og turbo.


legg til 10k til så greier du 280hk!
10 til så har du 320
derifra blir det DYRT!

Re: 300 hk under 10000,-?

Legg innLagt inn:29 apr 2006 00:10
av kennethx
rappen skrev:Hei..
Har akkurat kjøpt meg en celica gt4 st185 90 mod..Er det mulig å få ca 300 hk i den til under 10 000,-? i så fall,hva bør jeg gjøre da? har et hull i eksosen som jeg tror ligger før turboen..mister jeg mye hk på det? tror ikke hullet er så stort..
Ta av varmesjoldet på turboen og skjekk at ikke boldene som fester turboen til eksosmanifolden har løsnet. Hvis ikke så er det ikke uvanlig at eksosmanifolden vrir seg slik at den lekker på sidene. Da må den slipes og ny pakning må til for å få det tett. Ellers har også manifolden en tendens til å kunne sprekke.

300hk til 10k kan du bare glemme :wink: for å nå det må du minimum ha full eksos 3" DP, osv, ny turbo, en eller annen form for EMS, Boost kontroller, luft filter. Og du ligger da rimelig tett opp til hva original bensin system kan levere.

Legg innLagt inn:29 apr 2006 00:18
av cs2451
kan være pakningen mellom turbo og manifoil som er sprekke i. begge motorene mine hadde dette syndromet.