Side 1 av 2

Endring av hjulvinkler, lurt eller teit?

Legg innLagt inn:09 mai 2006 12:27
av Rafleklakk
Skal ha 4-hjulskontroll på bilen min i morra og tenkte prøve TRD-Street settingsene.. Regner med at bilen ikke spiser dekk med dette oppsettet siden det heter "street". Eller? Her er ihvertfall oppsettet:

Camber Front: -1 deg
Camber Rear: - 1 deg

Caster: 6 deg

Toe-In Front: 1.6mm
Toe-In Rear: 3.2mm

Tenker jeg feil siden jeg vil gjøre dette? Jeg liker jo kjøre litt spenstig i svinger etc, så alt som kan forbedre opplevelsen vurderes:)

Legg innLagt inn:09 mai 2006 13:18
av Mr2 Mk2
camberen virker da ganske urørt,er ikke den 0.50 originalt da??
og litt mye spissing bak vel :? og caster på 6?? mener da den er rundt 4.org?
spissingen er vel satt slik for å få bedre "toe in" i sving,men syns det virket litt drøyt bak anyways.Og om du skal øke camberen mye,så ville jeg kjørt endel mer spissing foran.

Legg innLagt inn:09 mai 2006 13:51
av Rafleklakk
For å være helt ærlig har jeg ca 0,5% peil på detta:)

Her er org-oppsettet

Camber Front: 0 deg 15 mins +/- 30 mins
Camber Rear: - 55 mins +/- 30 mins

Caster: 5 deg 5 mins +/- 30 mins

Toe-In Front: 1mm +/- 1mm
Toe-In Rear: 5mm +/- 1mm

Vanskelig vite hva man skal gjøre, har modifisert følgende allerede: Gassdempere, polyuretan-foringer, 16mm anti-krengestag bak. Dette har jo hjulpet mye, derfor er jeg litt bekymra for at trd-street oppsettet skal føre meg ett skritt i gal retning:)

Legg innLagt inn:09 mai 2006 14:07
av Rafleklakk
Oi! Ser nå at den norske sida jeg henta trd street oppsettet fra er heeelt på jordet!

Her er Trd-street oppsettet

Reset alignment:

Camber Front: -1 degree
Camber Rear : -1 "

Caster : +6 "

Toe in Front: 1/16 in.
Toe in rear : 1/8 in.

Fant de første på http://www.sportsvogn.no/nskmr2.htm ...

Evt går det for det samme? 1/8 det samme som 3,2mm Toe in rear f.eks?

Legg innLagt inn:09 mai 2006 15:22
av sindrejl
Rafleklakk skrev:Oi! Ser nå at den norske sida jeg henta trd street oppsettet fra er heeelt på jordet!

Her er Trd-street oppsettet

Reset alignment:

Camber Front: -1 degree
Camber Rear : -1 "

Caster : +6 "

Toe in Front: 1/16 in.
Toe in rear : 1/8 in.

Fant de første på http://www.sportsvogn.no/nskmr2.htm ...

Evt går det for det samme? 1/8 det samme som 3,2mm Toe in rear f.eks?
uhm ja.. 1/8 inches er 3.2 mm ca ;)

Legg innLagt inn:09 mai 2006 15:28
av Rafleklakk
Ehm... :oops: :oops:

Godt med opplyste hoder når man selv er ca lost :lol:

Legg innLagt inn:11 mai 2006 21:38
av mk1 black limited
Rafleklakk skrev:Fant de første på http://www.sportsvogn.no/nskmr2.htm ...
Husk at dette er til mk1.

Legg innLagt inn:13 mai 2006 12:46
av Rafleklakk
Passer perfekt siden det er en sånn en jeg har den ære av å dele livet med :)

Legg innLagt inn:13 mai 2006 17:18
av sw20
HALLO...

Hold hjulvinklene dine orginale!!!!!!

tror du ikkje toyota hadde satt dei annaleis om det var bedre??????????

Legg innLagt inn:13 mai 2006 17:52
av lexusmann
Enig med sw20...i alle fall med mindre du har senka bilen...

Legg innLagt inn:13 mai 2006 18:11
av Rafleklakk
Hehe.. Går for std-vinklene ja.. Resten av understellet er ikke org, så tenkte kanskje trd-oppsettet kunne hjelpe ENDA mer, men det droppes. Tryggest sånn. Takk for svar :)

Legg innLagt inn:13 mai 2006 18:27
av andre 1
Til bane kjøring så hjelper det , ikke noe å lure på det ! sitter sånn sett bedre i sving ved vanelig kjøring også ! Problemet er jo bare at om vinklene blir for agresive så spiser bilen dekk .. Toyota har nok satt opp vinklene for hvermansen for å si det sånn.... Så om du føler for å endre vinklene noe så er det vel bare å prøve , syntes du ikke det funker så er det jo bare å få de stilt tilbake igjen :D

Legg innLagt inn:13 mai 2006 19:28
av CelicaGT
Har du justerbare topplager på demparane dine? Visst ikkje må ein vel inn med mindre bolter for å få justert camber på bilen???

Legg innLagt inn:13 mai 2006 23:14
av mk1 black limited
Det er originalt mulig å justere camber foran og bak på mk1.

Og hvorfor i all verden skulle man ikke eksperimentere med hjulvinkler? TRD-oppsettet kan nok være litt drøyt for gatebruk, men på bane er det glimrende. Standardoppsettet fra Toyota er ikke egnet for 'inspirert' kjøring...:-)

Legg innLagt inn:14 mai 2006 00:01
av andre 1
mk1 black limited skrev:Det er originalt mulig å justere camber foran og bak på mk1.

Og hvorfor i all verden skulle man ikke eksperimentere med hjulvinkler? TRD-oppsettet kan nok være litt drøyt for gatebruk, men på bane er det glimrende. Standardoppsettet fra Toyota er ikke egnet for 'inspirert' kjøring...:-)
Helt enig med deg ! For min del så kan jeg si at etter jeg byttet til gule koni senket den og fikk satt hjulvinklene i retning av trd sitt oppsett så var det straks en helt annen bil å kjøre . Du har også utrolig mye å hente på dekk , et sett gatesliks og du vil få en hinsides morsom bil å kjøre .

Nesten så jeg angrer på at jeg solgte bilen , blir garantert en ny mk1 før eller siden !