Side 1 av 1
Luftmengdemåler på vanlig gt4 kontra cs
Legg innLagt inn:09 mai 2006 21:25
av csstian
Hei.Er det noen som kan svare helt sikkert på ka som er forskjeld på luftmengdemåleren på en vanlig gt4 og en cs. Kan æ bruke en fra vanlig på en cs??
Legg innLagt inn:09 mai 2006 21:40
av sleeper
nei, du kan ikke bruke en fra en vanlig på en CS, etter hva jeg har forstått så gir den ut et litt annet signal..(og holder til mer luft en vanlig gt4)
Legg innLagt inn:10 mai 2006 05:35
av GT4 CS
Stemmer, den har noe større innvendig diameter, også er det annen kontakt. Ikke vil den passe i luftfilterboksen din heller.
Legg innLagt inn:10 mai 2006 07:33
av larsst185
At den ikke passer luftfilterboksen gjør ingenting.Men det bør være mulig å få det til å virke bra?!
Legg innLagt inn:10 mai 2006 07:59
av CelicaTurbo
kontakten er også forskjellig, CS har en mindre wire, men har aldri funnet ut hvorfor det er slik

Passer ikke fysisk på luftfilterboks eller luftfilteradapter heller, men hadde du hatt en programmerbar motorstyring hadde det ikke vært noe stort hinder å bruke en CS luftmengdemåler.
Legg innLagt inn:10 mai 2006 09:30
av larsst185
Problemet her er at vi har et stykk oppbrent cs måler. Disse er ikke i produksjon lengre og vanskelig å skaffe brukt.til vanlig gt4 derimot er det mye lettere.

Legg innLagt inn:10 mai 2006 10:21
av kennethx
Ny koster de jo "bare" 8000,- Da er du godt på vei til en skikkelig sprut og en map sensor, så kan du kaste den der svære boksen rett i elven!

Legg innLagt inn:10 mai 2006 11:05
av CelicaTurbo
hm, ja det ble litt værre gitt, mulig at det er greiest å gjøre som Kennethx foreslår å gå rett for dataspruten med en gang, selv om det i utgangspunktet er dyrere så blir det fort billigere på lang sikt om bilen skal trimmes. Apexi PowerFC med commanderen kan f.eks skaffes for under 8000 på ebay/takakaira men det er da for enheten ment for 3. gen motor så den må omprogrammeres for de mindre dysene, og tempsensor for innsug samt trykksensor fra 3. gen motor må kjøpes inn, trolig også ignitoren, og det er en del wiring som må flyttes rundt på ECU-kontakten.