Side 1 av 1

MR2 MK 2 inkassobil

Legg innLagt inn:12 mai 2006 19:40
av ure
Tips til de som er interesert: Ligger en mk 2 til salgs hos crifo i bergen for 25000 kr, høyeste bud er bare 20000 kr... 8) Bare skriv crifo.no så finner dere nok fram ( vet ikke åssen man legger ut linker)

Legg innLagt inn:12 mai 2006 21:15
av kaimagne

Legg innLagt inn:12 mai 2006 21:28
av ErikG
Den har da en salgspant på 123 840,-!

Legg innLagt inn:12 mai 2006 21:49
av maxgets
ErikG skrev:Den har da en salgspant på 123 840,-!
Det er en innkassobil da..

Legg innLagt inn:12 mai 2006 21:51
av joachims
ErikG skrev:Den har da en salgspant på 123 840,-!
Regner nok med at den blir slettet ved salg. Blir den ikke det er det ihvertfall et svært dårlig kjøp. :)

Legg innLagt inn:12 mai 2006 21:58
av CelicaTurbo
ErikG skrev:Den har da en salgspant på 123 840,-!
utrolig at uvitenhet om salgspant har kommet opp så mange ganger her på forumet den siste tiden, jeg har jo tilogmed skrevet en sticky post under kjøp&salg for å opplyse om hva salgspant betyr. Panten på denne bilen er registrert i mars 2002, det er fire år siden. Brønnøysund registeret har kun registrert hvor høy salgspanten var når lånet ble inngått; jeg tror man trygt kan anta at et fire år gammelt lån er noe nedbetalt fra den summen der. Den som kan opplyse om restgjeld er kun banken som heftelsen er registrert på, så ring dem og hør. En salgspant er viktig å være klar over, men summen som står registrert hos brønnøysund er utdatert fra første måned ;)

Men, tipset til ErikG er ganske viktig: det som gjenstår i lånet kommer mest sannsynlig i tillegg til salgssummen. Dog er det litt snodig at annonsen ikke opplyser om det så det er mulig at de inkluderer det i sin salgssum, det burde forhandler kunne svare på ;)

Legg innLagt inn:12 mai 2006 22:03
av joachims
På budskjema kan det leses følgende.

Kreditor / selger forplikter seg til å slette evt. pant i kjøretøyet /
gjenstanden, med unntak av evt. skyldige avgifter m/ gebyr (pkt 1)


Men regner nok med at årsavgift ikke er betalt. :)

Legg innLagt inn:12 mai 2006 22:58
av TurboKnut
Jeg har jobbet for Bergheim (Sarpsborg) og det var rett som det at vi både kjøpte inkassobiler fra DNB og vi fikk oppbevare inkassobiler som var i "arrest" før de ble frigjort for salg.
Når bilene ble solgt, var bilen gjeldfri og uten heftelser.

Problemet er at når en ikke har råd til å betale en bil og den går til inkasso, har man som regel heller ikke råd til å betale årsavgift eller det viktigste - vedlikeholde bilen.
At man kan få en bil relativt billig er ikke alltid det samme som at det er et kupp, for bilene må som regel repapreres noe før de kan komme på veien igjen. Ofte har bilene stått ute et par år for vær og vind mens de er i karantene, og det er utrolig hvor fort de forfaller da.

Legg innLagt inn:13 mai 2006 10:24
av Johnny_Bravo
Prisen på forsiden av denne bilen står til 25000, men det høyeste budet som ligger inne er på 20. vil det si at den somn legger inn et bud på 25k får bilen?

Legg innLagt inn:17 mai 2006 17:14
av Toi1
Den er oppe i 35k nå. Lurer litt på denne jeg! skal lakere å sette på styling uansett. Men penger før sommerferien er en fint.

Må nokk jobbe for penga først:P Visst ingen har en go ide:P

Tilstandsrapport

Legg innLagt inn:06 jun 2006 16:45
av Doffen696
Ikkje verdens beste tilstandsrapport på denne bilen. Må nok regne med en del peng på deler, lakk og arbeid.