Er det lov å tone ALLE rutene i bilen?? eller er det kun de bak.... Har sikkert hørt 40 versjoner og grunner... Håper på svar fra noen som har "virkelig" peiling...
Pft
Pft

Peak skrev:Om jeg ikke tar mye feil så er reglene for PKK (EU-kontroll) slik at det er kun lov med solfilm på bakruten hvis man ser blinkende blått lys, men man kan derimot laste bilen så full med ting at det ikke er mulig å se bak gjennom vinduet....mener faktisk at du kan bruke en sponplate som bakvindu hvis du vil..
Edit: skal sjekke dette i kveld..
sleeper skrev:kjører en ford connect kassebil på jobben , og den har ikke noe bakrute i det hele tatt. enig med sleeperPeak skrev:Om jeg ikke tar mye feil så er reglene for PKK (EU-kontroll) slik at det er kun lov med solfilm på bakruten hvis man ser blinkende blått lys, men man kan derimot laste bilen så full med ting at det ikke er mulig å se bak gjennom vinduet....mener faktisk at du kan bruke en sponplate som bakvindu hvis du vil..
Edit: skal sjekke dette i kveld..
Goose skrev:Så er sprørsmålet.Det spørs jo hvor mye man soter da. gamlebilen min var tonet 35% på alle fem ruter (alle untatt frontruten). Jeg ble rutinemessig stoppet i teknisk kontroll, var på eukontroll samt var hos biltilsynet for godkjenning av ny bakfanger med lite skilt uten at noen reagerte på toningen. Trikset er å ha moderat toning, og få det gjort hos en forhandler slik at det blir så bra at det ser originalt ut.
Hvor ofte blir man stoppet?![]()
Soting av frontruta synes jeg helt koko, men siderutene foran, ja takk!