TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK3 turbokonvertering (Lillerød)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #175092  av jan-erik
 
Er en del "rare" konstruksjoner vi har stusset over, og bl.a. derfor vi slet mange timer ekstra bare for å finne ut hvordan IC skulle plasseres, da logikken i plasseringa det endte opp med ikke var helt til stede for å si det sånn. Fant til slutt noen bilder som bekreftet plasseringa.

Til tross for en del "rare" konstruksjoner så viser målinger på de som har installert det borte i USA svært gode dyno tall i forhold til trykket som blir kjørt. Men om det kan forbedres enda mer så er jo det bare fint.... :wink:

Ellers en stor takk til Morten og Erling som har stått på til de omtrent har stupt :oops: . Har selv lært en kjempemasse, og har prøvd å hjelpe til etter beste evne.... Også takk til Markus som reddet oss med maskinering av 630cc dysene som ikke var helt maskinert som de skulle da de kom.

 #175195  av CelicaTurbo
 
er jo begrenset med plass til IC en den bilen tenker jeg, og noen gode vifter er gjerne alt som trengs for å gjøre det til en god løsning da, men overvåkning av innsugstemp er nok kjekt på banekjøring intill man er sikker på hvordan den duger, eller om trykket bør justeres ned for slike aktiviteter :) Skal bli utrolig spennende å se hvordan bilen går når den er ferdig ihvertfall :)

 #175566  av erling
 
En liten tur i garasjen og putla litt idag og. Fylte olje på motor og gir, og festa noen slanger og litt smådill. Fikk sjekka oljetrykket også. :)

 #175618  av jan-erik
 
erling skrev:En liten tur i garasjen og putla litt idag og. Fylte olje på motor og gir, og festa noen slanger og litt smådill. Fikk sjekka oljetrykket også. :)
Flott Erling!

Var og kjøpte nytt riktig luftfilter i dag, samt filter til oljeutluftingen i toppen. Fått installert e-Manage på PC-en min også, så da er vel alt klart for oppstart når jeg kommer over med fly torsdag formiddag :mrgreen:

 #175965  av Morten
 
It's ALIVE!!!!!!!! :mrgreen:

(hehe, slo Jan Erik) :lol:

 #175972  av jan-erik
 
Morten skrev:It's ALIVE!!!!!!!! :mrgreen:

(hehe, slo Jan Erik) :lol:
and kicking...

Du slo meg bare fordi jeg ikke kom inn før og helst ville kjøre mer... :wink:

Hadde ikke øra vært i veien nå så hadde smilet mitt gått rundt... Detta var morro. Har kun kjørt noen få km, men for et drag i forhold til hva jeg er vant til. Kjører på ca. 10 PSI, og alt fungerer helt fint så langt. Blir litt mer sjekking i morgen, og muligens montering av vanninsprøytning. Morten fikk plutselig veldig blod på tann med å få i stand vann IC-en sin....

Slet litt med å få e-manage'n til å virke, men etter mye prøving og feiling, viste det seg at det var en så enkel ting som Throttle position kalibrering var alt som skulle til. Support fra Hass Auto var vel heller mangelfull, så mye av dagen besto i venting og klø seg i hodet.

Tusen takk igjen til Erling og Morten. De har gjort meg til dagens lykkeligste mann....

 #176020  av CelicaTurbo
 
supert at alt fungerer bra da! Og ser frem til å se bilen på bane nå, men håper du har tenkt å ta deg en tur til dyno for å sjekke programmeringen av den emanageren, 10psi på en høykomprimert motor er ikke småsaker så greit å være sikker på at alt er korrekt ;) Men, det burde bli et stykke over 200hk med såpass trykk tenker jeg, definitivt en dramatisk forskjell fra orginalt :D

 #176031  av jan-erik
 
CelicaTurbo skrev:supert at alt fungerer bra da! Og ser frem til å se bilen på bane nå, men håper du har tenkt å ta deg en tur til dyno for å sjekke programmeringen av den emanageren, 10psi på en høykomprimert motor er ikke småsaker så greit å være sikker på at alt er korrekt ;) Men, det burde bli et stykke over 200hk med såpass trykk tenker jeg, definitivt en dramatisk forskjell fra orginalt :D
Har booket dyno hos Bjørnstad bil torsdag 8. juni på vei oppover til ACR, så det er ordnet opp i alt. At det er dramatisk forskjell skal være sikkert og visst... :wink: Men å få på vann innsprøytning vil jo også gi litt større sikkerhetsmargin.

Skal se om vi kan få filmet litt med et lite Ixus kamera senere i dag.

 #176032  av CelicaTurbo
 
gjerne det, film er vi glade i her på forumet (kanskje pga at vi er drømmere?) :lol:

 #176078  av mk1 black limited
 
Gratulerer med vel utført jobb - skal få litt å bryne meg på med Elise'n skjønner jeg...:-)

 #176352  av jan-erik
 
mk1 black limited skrev:Gratulerer med vel utført jobb - skal få litt å bryne meg på med Elise'n skjønner jeg...:-)
Takk for det. Skal vel mere til for å tukte en Elise... men når jeg får på understellsdelene jeg har liggende hjemme så kan det jo hende vettu :wink:

Fikk montert ferdig vanninnsprøyting i dag (Aquamist 1s). Slår inn på ca. 5 PSI trykk, og skulle gi meg en veldig bra sikkerhet når det gjelder banekjøring.

Fikk ikke tatt noen bilder :-( , selv om kameraet lå i bilen, sløvt av meg.

Turbo oppsett er nå ferdig, så litt søvn i natt før jeg tusler tilbake til østlandet. Blir montering av understellsdeler, så forhåpentligvis blir alt klart til Japsetreff på Vålerbanen :)

 #176408  av Kjelliken
 
8) Dette høres fett ut Jan Erik. Gleder meg til og se bilen i aksjon.

Synd jeg ikke har råd til og kommem meg nord over til ACR i år.
Hadde vert skikkelig morro og vert med en runde med deg.

Vi får ta det igjen seinere. Skal prøve og komme meg på dagali når det er treff der.. med hvilken bil er jeg ikke sikker på. Men morro skal det bli uansett.... :D

 #176429  av Arne rebel
 
For det første vil jeg gratulere deg med mere effekt i leketøyet, og for det andre gleder det meg at visse andre relativt aktive banekjørere vil bli parkert av deg... Tenker fløyten får en annen tone når de blir forbikjørt av en "140hk" mr2... 8)

 #176631  av Anders gullstein
 
Dette blir spennende Jan Erik :D