Side 1 av 2

Understell! Trenger tips. Polytan/urethane, bærekuler osv...

Legg innLagt inn:18 mai 2006 23:02
av Master
Vurderer å gå til anskaffelse av komplett kit til MR2'en min for å få mer responsiv styring.

Tenkte også på endeledd evt bærekuler.

Noen som kan komme med tips, evt egne erfaringer?

Bilen er senket med 4 nye dempere, men mangler responsen ved styring. Samt at den føles litt nervøs i litt god fart i svinger.


Alle tips mottas med takk!

Legg innLagt inn:19 mai 2006 07:28
av Larsen
Bærekuler og polyforinger får du fra http://www.twosrus.com om det hjelper kan jeg ikke si deg før neste uke, da bilen kan kjøres igjen

Legg innLagt inn:19 mai 2006 11:42
av Master
Hold meg oppdatert! ;)

Legg innLagt inn:19 mai 2006 11:58
av Dalan
Foringene derfra funker som fjell de! Har hatt de i et års tid snart ;)
Akkurat skifta bærekulene med de derfra, men ikke fått kjørt enda.
Men de passa hvertfall som hånd i hanske :P

Eneste som er med foringene er at de til stabstaget foran kan være litt for store, da de er laget til 92+ bilene.. Og det er sånn ca. 45102010,2 forskjellige tykkelser på stabstagene før det.. :P
Men det fikser man lett med litt elektriker-tape rundt stabstaget der foringene sitter, da sitter de som støpt.

Legg innLagt inn:19 mai 2006 18:57
av Master
tror nok det skal gå an å måle stabstaget sitt foran før en bestiller slik at man får rett. Ser twosrus har 5 forskjellige størrelser.

Men det viktigste:

Hvilke forskjeller merka du etter at du fikk inn alle polyforingene? :D

Legg innLagt inn:19 mai 2006 21:53
av Dalan
Master skrev:tror nok det skal gå an å måle stabstaget sitt foran før en bestiller slik at man får rett. Ser twosrus har 5 forskjellige størrelser.
Ser man det, verden går fremover! :D
Master skrev:Men det viktigste:

Hvilke forskjeller merka du etter at du fikk inn alle polyforingene? :D
Den ble fastere i fisken og stivere å kjøre ;)
Ble mer kontant i bevegelsene :)

Legg innLagt inn:19 mai 2006 23:15
av Master
Flott. Må gå til anskaffelse av litt understellsdeler i nærmeste fremtid...

Legg innLagt inn:30 mai 2006 21:07
av Larsen
Min ble mer kontant den også. Sammen med toyo dekkene så har styringen blitt noe helt annet! minuset er at den nå ble nesten litt vel stiv og i tilegg så har rattet mitt begynt å leve sitt eget liv(sporing)...

Legg innLagt inn:10 aug 2006 16:13
av aneriks
hvilken tykkelse valgte dere ? som har 91 mod, på stabstag foringen?

Legg innLagt inn:10 aug 2006 16:26
av lasse
aneriks skrev:hvilken tykkelse valgte dere ? som har 91 mod, på stabstag foringen?
Hadde 19mm jeg, men det er jo bare å buke et skyvelær og måle, trenger jo ikke å jekke opp bilen engang, bare å lene seg litt under der med sving på hjula.

Legg innLagt inn:10 aug 2006 16:45
av aneriks
lasse skrev:
aneriks skrev:hvilken tykkelse valgte dere ? som har 91 mod, på stabstag foringen?
Hadde 19mm jeg, men det er jo bare å buke et skyvelær og måle, trenger jo ikke å jekke opp bilen engang, bare å lene seg litt under der med sving på hjula.
takk, tar og måler for sikkerhets skyld :wink:

Legg innLagt inn:04 jan 2008 00:03
av mr2storbrua
Tar opp igjen denne jeg...

Hadde tenkt å bestille polyforinger selv nå, kan noen fortelle meg hvilke stabstag man skal måle på? Gjerne med bilde :)

Så også at twosrus selger en pakke med plugledninger, fordelerlokk, plugger og rotor, men de har ikke til 3.gen turbo. Er det mulig for meg å bruke de som skal til 2.gen eller blir det feil?

Legg innLagt inn:04 jan 2008 09:55
av lasse
Staget du skal måle er det som er grønt hos meg på dette bildet, den klemma som garasjebukken løfter på er den som holder foringen på plass.

Legg innLagt inn:04 jan 2008 14:21
av mr2storbrua
Kjempeflott, takk for hjelpa :D Får ut å måle en av dagene da.


Så også at twosrus selger en pakke med plugledninger, fordelerlokk, plugger og rotor, men de har ikke til 3.gen turbo. Er det mulig for meg å bruke de som skal til 2.gen eller blir det feil?
Noen som kan hjelpe meg med dette?

Legg innLagt inn:04 jan 2008 16:38
av 2fastgt4
når dere skifter foringer,dempere-fjører og slikt i forstillinga så ta en
forstillingskontroll,dette er viktig da bittesmå forandringer kan gi store utslag :)
også til de som setter på breiere hjul,hvis det er mye mere sporing så er det mulig å kompansere for dette med noe mere spissing(toe in)
kan også hende att bilen har noe toe out og så setter du på breie hjul og for en bil som vil overalt :D

er alt dette riktig får man en utrolig presis bil som ikke er nervøs 8)