Har en 3" DP liggende, er det mye arbeid å bytte, må jeg ut med motor?
Bør man få verksted til å ta jobben?
Bør man få verksted til å ta jobben?
JDM Turbo
Andy_Celica skrev:Du må skru av hele turboen med eksosmanifold, og skru av dp når du har tatta ut denne!Hvorfor i alle dager må du av med turboen? Da er det i såfall et eller annet som står i veien i celicaen som mr2en ikke har... var ikke noe problem å bytte dp for min del, men trangt som fy er det ja.
jumbo skrev:Ja på celicaen klarte jeg ikke å komme til den bakerste skruen, prøvde lenge men var umulig, så jeg bare skrudde av eksosmanifolden og da var det ikke noe problem når denne først var ute! men det er sikkert anderledes på en mr2 da!Andy_Celica skrev:Du må skru av hele turboen med eksosmanifold, og skru av dp når du har tatta ut denne!Hvorfor i alle dager må du av med turboen? Da er det i såfall et eller annet som står i veien i celicaen som mr2en ikke har... var ikke noe problem å bytte dp for min del, men trangt som fy er det ja.
jumbo skrev:tydeligvisnår jeg tenker etter tror jeg det stemmer! ja det er nok det som blokerte for at jeg ikke fikk av dp.
sikker på at det ikke var vannpumpe / termostathuset som var i veien? Når jeg tenker meg om hadde jeg vel tatt av dette når jeg bytta dp, fordi jeg også byttet termostat samtidig.
FireWalk skrev:Jeg gjorde dette i dag.. skulle ha ut turboen, fant jo ut at downpipen går ikke av uten at du fjerner turboen først! brukte ca 4-5 timer på jobben. jeg har 3" ss downpipe, og den er nok noe enklere å ha med å gjøre enn den orginale blyklumpen....hmm, begynner å lure på hvordan jeg har fått av og på både original og 3" aussie dp på min motor... turboen har aldri vært av... Så nei, av*må* den ikke
jumbo skrev:Det er fordi du har gullhår i ræva det. Var like før jeg henta storslegga når jeg skulle ha av min..FireWalk skrev:Jeg gjorde dette i dag.. skulle ha ut turboen, fant jo ut at downpipen går ikke av uten at du fjerner turboen først! brukte ca 4-5 timer på jobben. jeg har 3" ss downpipe, og den er nok noe enklere å ha med å gjøre enn den orginale blyklumpen....hmm, begynner å lure på hvordan jeg har fått av og på både original og 3" aussie dp på min motor... turboen har aldri vært av... Så nei, av*må* den ikke
FireWalk skrev:Det var sånn jeg tenkte også!jumbo skrev:Det er fordi du har gullhår i ræva det. Var like før jeg henta storslegga når jeg skulle ha av min..FireWalk skrev:Jeg gjorde dette i dag.. skulle ha ut turboen, fant jo ut at downpipen går ikke av uten at du fjerner turboen først! brukte ca 4-5 timer på jobben. jeg har 3" ss downpipe, og den er nok noe enklere å ha med å gjøre enn den orginale blyklumpen....hmm, begynner å lure på hvordan jeg har fått av og på både original og 3" aussie dp på min motor... turboen har aldri vært av... Så nei, av*må* den ikke
AeZ_ skrev:Jeg har bytta dp selv 2 ganger, og måtte ikke ut med noe som helst av turbo osv..Hmm, kan du ikke bare ta en mutter fra den ene bolten og skru litt innpå den andre bolten, slik at det står to muttre der, skru mutterene hardt sammen, og bruke de til å skru ut bolten?
Når man har først har løsnet alle skruer på dp`en både oppe og ned, så er problemet å få den av, fordi at de pinnene som dp`en sitter i gjør det utrolig vanskelig å få dratt den ut, pga av oljelfilter satsen osv.
Det som jeg da gjør er å ta en tang å skru ut ca 3-4 av disse pinnene, og tar av dp`en, da er det lurt å sette på nye pinner når du skal sette på en ny dp igjen(i fall du har ødelagt gjengene på de gamle), disse har dem på Toyota og koster mellom 8-14 kr stk..
Husk også å skru av oljefilteret ditt først...