TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Neemis MR2 (LilleblÃ¥) NÃ¥:overhaling og oppgradering

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #299418  av lexusmann
 
Neemi???Stemmer dette??bilder? :wink: spent nå...
 #338020  av SupraJensen
 
Hallo:P hva skjer me bilen?
noen som har nåen tips, er jo over året sia siste inlegg ble sendt...
håper å få noen bilder og speks på ka som har skjedd me bilen :wink:
 #338036  av Neemi
 
Her har jeg vært dårlig ja :) Mistet helt motet når hele disken min med alt av bilder forsvant.
Ser nå til min store glede at mye her er tilbake igjen.

Bilen ble gjort ferdig og startet og går som bare det, men justeringer og målinger er ikke foretatt så jeg har enda ikke noe oversikt over hva dette har gitt....eller tatt :p
Det siste året har pengene gått til hus, og for 5 uker siden ble jeg mamma til ei lita jente så det skjer nok ikke stort med det første med mindre jeg dumper over masse penger og kan sette bort resten :)
Jeg har nå lille blå enda og det hender vi får tid til en liten kjøretur i ny og ne og. Får nyte det enn så lenge.
 #338089  av lexusmann
 
Gratulerer så mye med veslejenta, Neemi!! :D :D Kjekt å høre fra deg igjen.... :wink:
 #338180  av SupraJensen
 
Gratulere :wink:
Har en 3SGE Gen2 motor liggende som muligens skal få kvasskam med ny hjerne, men ingen kan komme me tall over va man kan forvente i effekt og om det er verd arbeidet :P
så håper på svar om mods som er foretatt og vilken erfaringe du har med kvasscam :D

stå på for all del ikke kvitt deg med bilen! 8)
 #396189  av Neemi
 
Til tross for disk som kræsjet og etterlot meg uten masse bilder så har jeg klart å oppdrive noen til fra overhalingsprosjektet, så here it goes =)

15.09.2007

Toppen ferdig montert sammen igjen
DSCF0016-1.JPG
DSCF0016-1.JPG (199.81 kiB) Vist 1831 ganger
Toppen og blokka satt sammen, pakning på plass
DSCF0025-1.JPG
DSCF0025-1.JPG (210.56 kiB) Vist 1831 ganger
Mere deler på plass
DSCF0031-1.JPG
DSCF0031-1.JPG (207.51 kiB) Vist 1831 ganger
Hks kamdrev
DSCF0038-1.JPG
DSCF0038-1.JPG (106.19 kiB) Vist 1831 ganger
DSCF0035 GGF.JPG
DSCF0035 GGF.JPG (84.87 kiB) Vist 1831 ganger
 #396235  av FireWalk
 
Må ikke finne på å selge den iallefall! Selv om du nå har blitt mamma og greier! Gratulerer så mye! :D
Selv har jeg vært borti tanken på å selge min. Men så tenker jeg på alt arbeidet jeg har hatt med den og prosessen underveis. Det er verd å ta vare på. Også får man aldri igjen det man har lagt ut på den uansett. Artig å se at du gjør så mye selv! Ser du har lært veldig mye siden sist! mye interessant lesing her. Ikke mange som går all the way med GTI, så godt at noen tar skrittet og virkelig bevarer bilen. Det viser jo at du bryr deg om bilen og selv om du nå kanskje ikke får så mye tid til å bruke den med det første så vil du garantert få både tid og ønske om å bruke den igjen før du vet ordet av det, og da er jo bilen god å ha! :) En hobby er verd å ta vare på! Den definerer hvem du er og uten den tror jeg man mister en bit av seg selv. :)
Flott at du fremdeles oppdaterer prosjekt tråden! Den er jo tross alt som en slags dagbok for bilen. Om noen år sitter du sikkert og leser igjennom den side for side og mimrer og smiler for deg selv :D
 #396273  av ad92
 
Mener å hilst på deg når jeg var en liten guttunge! Du var hjemme hos Lars Erik og min storesøster Maria menst jeg var på besøk, mener jeg på. Har bilder på pcn av din, Eirik sin gamle GTI og Lars erik sin mr2 på en bensinstasjon her i Ålesund, om du husker igjen dette. Er veldig lenge siden, jeg var hvertfall bare 12-13 år sikkert :lol: Jeg eier hvertfall SW20 sin mr2 nå:)

Fint å se at du bevarer den, trodde du ikke hadde den lenger. Kjekt å se den igjen for jeg har faktisk et lite barndomsminne om en lilleblå :) Håper å se deg på treff til neste år da? :)
IMG_0091.jpg
IMG_0091.jpg (107.87 kiB) Vist 1768 ganger
IMG_0092.jpg
IMG_0092.jpg (84.13 kiB) Vist 1768 ganger
 #396698  av Neemi
 
Koselig å se kjente fjes igjen :) ad92: husker det ja :)
Får nesten litt dårlig samvittighet når jeg ser hva dere skriver da, for bilen er faktisk lagt ut for salg :oops:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29762119

Som nevnt så er det lite tid igjen å pusle på om dagen, og det går jo ut over gullet da.
Samtidig koster det å ha bilen stående, og i forhold til hvor lite den blir brukt så er jeg usikker på om det lenger er verdt det.
Så kommer jo da også den andre siden, alle timene sammen, all jobben som er lagt ned.
Det er ikke med lett hjerte at den selges, men forhåpentligvis blir det andre prosjekter å jobbe med etter denne.
Jeg har såvidt begynt å titte etter ny bruksbil, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal ha enda.
 #397430  av Neemi
 
Hehe, tror jammen jeg fant den på Finn gitt.
Men trenger nok noe som er litt større enn den der.
Skal ha plass til både barnesete og vogn, og så må det flytte litt på seg.
 #397449  av inzane2012
 
plass til begge deler i denne skal jeg si deg, frakta fint vaskemaskina mi i denna her, pluss at det er regulerbar rygg på baksetene så med mindre du har en rolls roys aktig barnevogn får den og lett plass... og den er kjappere enn du tror ;)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18