Side 1 av 2
Rødglødende eksosmanifoil på MR2 MK1.
Legg innLagt inn:10 jun 2006 00:38
av Rafleklakk
Er dette normalt? Skjedde etter litt... Inspirert kjøring...

Tok bilde og greier.
Legg innLagt inn:10 jun 2006 00:46
av Andy_Celica
legg ut bilder
Har jo sett noen bilder av røglødende manifolder, men vet ikke om det er helt bra!
Legg innLagt inn:10 jun 2006 01:15
av Rafleklakk
La dem ut i første posten jeg..
Håper det ikke er veldig farlig med all den varmen..
Legg innLagt inn:10 jun 2006 11:31
av sleeper
de kan bli ganske rødglødene.. men sjekk at tenninga de er riktig og at esosen din ikke er tett... da vil de få glødenede manifoil...
Legg innLagt inn:10 jun 2006 19:15
av Rafleklakk
Vet at det er en liten lekkasje helt bakerst.. Før bakpostta, denne er vel ikke synderen? Får sjekke tenning ihvertfall...
Legg innLagt inn:11 jun 2006 02:34
av sleeper
lekasje vil ikke gjøre at den gløder... tett eksos vil gjøre det!
kan hende at det skal være sånn for alt jeg vet! men sjekk ivertfall tenninga..
Legg innLagt inn:12 jun 2006 06:32
av GT4 CS
Fikk og ganske fort rødglødende grenrør på en vectra b jeg hadde. Satt grenrør ifra supersprint på den og fri eksos bakover, altså ingen motstand i eksosen som var skadelig. Er jo riktignokk noe tynnere vegger i det grenrøret en hva som er i din manifold hehe.
Var ikke noe galt med motoren min, rødglødende ble det for det. Hadde med kjørestilen min og gjøre, org eksosen smeltet i skjøtene. Prøvde reklamere på det, men fikk ikke en krone da de mente bilen måtte ha blitt kjørt hardt over LANG tid
Men som sakt burde du sjekke tenninga de asap, eventuelt måle bensintrykk og ta en titt på tennpluggene. Om bilen din f eks har tet bensinfilter og eller en dårlig bensinpumpe vil det bli ekstra varm eksos slik jeg har skjønt det
Legg innLagt inn:12 jun 2006 13:47
av FireWalk
Tenning eller tett eksos som de skriver over. Sjekk at ikke register-reima har hoppet en tann eller to..
Legg innLagt inn:12 jun 2006 20:55
av Rafleklakk
Takk for fine svar:) Det skal sies at jeg ikke var under 5k rpm på 5mils kjøring da.. Virker det mer logisk da?

Skal få sjekka tenning. Eksosen vet jeg er bra.
Legg innLagt inn:12 jun 2006 20:59
av sleeper
hehe.. hvis du har straffa den såpass så er det jo logisk at den gløder....

Legg innLagt inn:12 jun 2006 21:03
av FireWalk
sleeper skrev:hehe.. hvis du har straffa den såpass så er det jo logisk at den gløder.... 
der har vi svaret

Jeg kjørte veldig "aktivt" en gang jeg og over en distanse på 7 mil ca. Da var det både det ene og det andre som var rødglødende etterpå.

Helt normalt det

Legg innLagt inn:12 jun 2006 21:51
av henningl
Det er uansett grunn til bekymring.. Rødglødende manifoil er ofte et tegn på lovlig mager bensinblanding eller tenningsbank, noe som fort kan føre til motorhavari. Vel verdt å sjekke tenningen ihvertfall.
Legg innLagt inn:13 jun 2006 01:23
av Rafleklakk
Hehe.. Den fikk gjennomgå ja... Ser vel kjapt på pluggene om jeg har mager blanding.. Teste i morra. Ellers har jeg ettertenning innimellom, men det kommer vel av for fet blanding?
Legg innLagt inn:13 jun 2006 06:54
av GT4 CS
Rafleklakk skrev:Hehe.. Den fikk gjennomgå ja... Ser vel kjapt på pluggene om jeg har mager blanding.. Teste i morra. Ellers har jeg ettertenning innimellom, men det kommer vel av for fet blanding?
Helt feil, pluggene sier det meste om motoren din
Legg innLagt inn:13 jun 2006 14:36
av FireWalk
GT4 CS skrev:Rafleklakk skrev:Hehe.. Den fikk gjennomgå ja... Ser vel kjapt på pluggene om jeg har mager blanding.. Teste i morra. Ellers har jeg ettertenning innimellom, men det kommer vel av for fet blanding?
Helt feil, pluggene sier det meste om motoren din
En av pluggene mine var faktisk bendet, sansynligvis pga for høy varme. Den forårsaket en masse feiltenning og ettertenning siden den ikke funket skikkelig i den tilstanden den var.
Ellers vet vi jo av erfaring at øvrige tenningskomponenter kan forårsake en god del trøbbel også.
Ikke sant Rune?
