Ut i fra hva jeg har fått med meg tar veivlagrene på 4a-ga (1,6) kvelden mellom 9 - 10, ved vedvarende kjøring.
Med innsug og T-vis er det også svært lite å hente i dette turtalsområdet uten større modifikasjoner.. ITB, Kammer, balansering, porting må til for å at ut effekt så høyt - penger, MASSe penger koster dette.
Den kan være at du har hørt om noen som setter på doble Webere, og da kan man jo trikse litt med ECU'en... (vanlig for race, og anbefales forrøverig som den billigste måten å få flere hester i en 4a-ge...litt rart synes jeg).
Men 14.000

Ikke en gang foumula Atlantic motorene tåler så mye. Og da med like mange likheter med en standard 4a-ge som det er med Imprezaen til Solgberg, og en standard impreza..
Jeg har også inntrykk at 4a-ge, takler høye turtall bedre enn 3s-ge, så jeg tror det er noen som har fotalt deg en god skrøne...