TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turtalssperre pÃ¥ Gti 90mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #181807  av RedGTI

Hei

jeg lurer på om det er turtalssperre på celica gti st18? Den jeg kjøpte har vært jentekjørt, så jeg har ikke turt å prøve enda=)

#181812  av CelicaTurbo

jada, ca 7250 og skal du hente effekten ut av motoren må du bruke litt turtall også ;)

#181813  av RedGTI

Hehe, takker og bukker.

vet du om det er mulig å få tak i uorginale baklykter til st18? trenger nye baklyker
 #181905  av STIRLING

Hvis du gidder å tukle lit med fordelere kan du fint ta bort sperra.
Den motoren gjør glat 10000++ uten problemer, hvis alt er i orden da.
Men ulempen er at du halverer garantert levetiden på stempla..

#182139  av 2fastgt4

ikke gjør som STERLING sier,han jobber som mekanikker på toyota og er sugen på overtid :?
 #182149  av Speeder

STIRLING skrev:Hvis du gidder å tukle lit med fordelere kan du fint ta bort sperra.
Den motoren gjør glat 10000++ uten problemer, hvis alt er i orden da.
Men ulempen er at du halverer garantert levetiden på stempla..
Jeg skulle likt å sitti på en tur rundt bane da du drar dene bilen til konsekvent over 10kRPM :roll:

#182177  av larsst185

Den gjør ikke 10000 omdr +++ uten problemer.Galskap å påstå noe sånt.
og hva skal du gjøre i fordeleren får å øke sperra da???

#182194  av CelicaTurbo

he, for ikke å snakke om at det er ECU som styrer turtallssperren basert på signalet fra fordeleren, samt at den også baserer både tenning og bensinmengde på det samme signalet så det høres en smule spøkefullt ut å endre grunnlaget for signalet når det vil påvirke så mye av motordriften :roll:

#182221  av larsst185

hehe.ja,var egentlig det jeg sikta til ja.du får gjordt lite i den fordeleren for å øke sperra. :)