Side 1 av 1
Foringer mk2
Legg innLagt inn:21 jun 2006 23:07
av lasse
Driver å tenker på å bytte foringene, er slakk i en av de ihvertfall...
Driver ihvertfall og kikker på disse:
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... 59909c2bcc
Det jeg lurer på er om det er noen her som kan fortelle meg leveringstiden på disse?
Og om de eventuelt skriver ned prisen så jeg slipper tollen?
Legg innLagt inn:21 jun 2006 23:13
av Dalan
Bra valg
Leveringstid ca. en uke, og nei de skriver ikke ned tollen på pakka..
Legg innLagt inn:22 jun 2006 00:09
av Larsen
Dalan skrev:Bra valg 
Leveringstid ca. en uke, og nei de skriver ikke ned tollen på pakka..
Ja fra 7-8 dager. Det som tar tid er tollklarering til posten.
Legg innLagt inn:22 jun 2006 16:58
av lasse
Flotters, bestiller med en gang da, feriepenga er jo til for å brukes...
Legg innLagt inn:29 jun 2006 15:29
av lasse
Da var foringene i hus, ganske nøyaktig en uke etter bestilling...
Hvordan er det å montere disse?
Noe som er vrient eller er det ganske rett fram?
Og må jeg ha hjulstillingskontroll etterpå?
Legg innLagt inn:29 jun 2006 16:03
av Neemi
Du bør ha presse for å ta de som sitter på bærearmen hvertfall.
Mitt største problem var egentlig at boltene er gamle og sitter vanvittig hardt.
Noen ganger kan det være fordel å være to stk for å få ting i rett vinkel når det skal på plass igjen.
Legg innLagt inn:29 jun 2006 17:38
av Larsen
Presse trenger du ikke til polyforinger. Du kan bare bruke en propan brenner eller lignede og brenne dem ut. Det gjør jobben veldig mye enklere! Det som kan være vanskelig er bolter som er rustet fast. Har du mye rust under bilen så tar nok det tid. Spray alt med crc 506 el lignede flere ganger.
Du bør ta hjulstillingskontroll etterpå og.
Legg innLagt inn:02 jul 2006 14:28
av lasse
Aha, da skal det nok ordne seg...
Bilen er jo helt rustfri under, så da går det nok bra...
Legg innLagt inn:02 jul 2006 16:50
av Neemi
Larsen skrev:Presse trenger du ikke til polyforinger. Du kan bare bruke en propan brenner eller lignede og brenne dem ut. Det gjør jobben veldig mye enklere! Det som kan være vanskelig er bolter som er rustet fast. Har du mye rust under bilen så tar nok det tid. Spray alt med crc 506 el lignede flere ganger.
Du bør ta hjulstillingskontroll etterpå og.
Kompis testet med propanbrenner for å få ut foringene på en S13, og det måtte han bare gi opp. Det kan jo selvfølgelig funke for noen, men then again, hva gjør du når du skal inne med de nye?
Flere av mine måtte du presse for å få ordenlig på plass igjen selvom de var todelte.
Legg innLagt inn:02 jul 2006 17:11
av Larsen
Neemi skrev:
Kompis testet med propanbrenner for å få ut foringene på en S13, og det måtte han bare gi opp. Det kan jo selvfølgelig funke for noen, men then again, hva gjør du når du skal inne med de nye?
Vel, da jeg prøvde var det ikke noe problem. Eneste jeg måtte gjøre var å foringene rett opp slik at de nesten brenner på egen hånd. Da de blir varme bruker man en skrutrekker el. lignde til å dytte ut metall hylsene i foringene. Det fungerte på min i hvertfall.
Flere av mine måtte du presse for å få ordenlig på plass igjen selvom de var todelte
Jeg har bare brukt prothane så kan vel ikke si så mye for de andre, men på foringene jeg satt inn var det kun noen som trengte litt hjelp av en skru stikke for å komme på plass.
Husk å bruk mye av fettet som følger med (eller så vil du angre i ettertid!).
Legg innLagt inn:02 jul 2006 18:20
av Dalan
Ingen problemer med propanbrenner her heller, brukte bare litt diesel for å få litt fyrehjelp på foringene

Når de ble varme og sprøe var det bare å dytte de ut, akkurat sånn som Larsen gjorde.
Legg innLagt inn:02 jul 2006 23:22
av lasse
Aha, får vel investere i en sånn en, må man ha propanbrenner eller kan det funke med varmluftspistol?
Legg innLagt inn:02 jul 2006 23:40
av Larsen
Tror du skal holde på en stund isåfall. Det skal litt varme til før gummien smelter.