Side 1 av 2

Vær forsiktig med billige ebay grenrør!

Legg innLagt inn:22 jun 2006 08:32
av sindrejl
Dette kan bli deg:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Om noen av dere skulle falle for fristelsen for billige grenrør så sørg for å gå skikkelig igjennom dem med en bøybar stålkost eller lignende for å få ut sveiseperler og sånt.

Legg innLagt inn:22 jun 2006 08:36
av ErikG
mottatt. Skal gjøre det med mitt før det blir montert ser jeg nå :wink:

Legg innLagt inn:22 jun 2006 11:26
av sindrejl
ErikG skrev:mottatt. Skal gjøre det med mitt før det blir montert ser jeg nå :wink:
har du bestilt du også? :lol: me too :D

Legg innLagt inn:22 jun 2006 14:44
av sleeper
hm.. hvis det perla der har vært inni manifoilen.. hvrdan har den kommet seg inn i motoren da?? den ville jo bare gått igjenom turbinen og ut eksosen... ikke inn i motoren igjen???

Legg innLagt inn:22 jun 2006 15:13
av CelicaTurbo
har lurt en del på slikt selv men de gangene jeg har sett det diskutert på mr2oc.com i forbindelse med ct20b-turboer som havarerer så har flere påstått av overlapping av ventiler med stempelsyklus fører til at noe eksos blir dratt inn igjen i sylindrene.. Men helt ærlig synes jeg det høres litt rart ut om eksosgassene skal pulsere frem og tilbake på det viset, da vil jo motoren bruke utrolig mye energi nettopp på det.. men, så er ikke jeg fysiker heller da..

Legg innLagt inn:22 jun 2006 15:16
av sleeper
CelicaTurbo skrev:har lurt en del på slikt selv men de gangene jeg har sett det diskutert på mr2oc.com i forbindelse med ct20b-turboer som havarerer så har flere påstått av overlapping av ventiler med stempelsyklus fører til at noe eksos blir dratt inn igjen i sylindrene.. Men helt ærlig synes jeg det høres litt rart ut om eksosgassene skal pulsere frem og tilbake på det viset, da vil jo motoren bruke utrolig mye energi nettopp på det.. men, så er ikke jeg fysiker heller da..
og hvis det løsnet noe i manifoilen så ville det vel uanset vært mer fart i eksosen ut en det er inn og demed så ville den bli skutt ut og ikke inn..?!

Legg innLagt inn:22 jun 2006 16:14
av sindrejl
CelicaTurbo skrev:har lurt en del på slikt selv men de gangene jeg har sett det diskutert på mr2oc.com i forbindelse med ct20b-turboer som havarerer så har flere påstått av overlapping av ventiler med stempelsyklus fører til at noe eksos blir dratt inn igjen i sylindrene.. Men helt ærlig synes jeg det høres litt rart ut om eksosgassene skal pulsere frem og tilbake på det viset, da vil jo motoren bruke utrolig mye energi nettopp på det.. men, så er ikke jeg fysiker heller da..
de bildene jeg har funnet her er dratt rett ut ifra 200sx og dem lurte på akkurat det samme, hvordan kunne perlene komme inn i motor. Det eneste dem kunne tenke seg til var at perla løsnet, gikk inn i turboen og spratt tilbake i en jeskla fart og havna i motoren.

en annen ting som er litt merkelig er at perla ble funnet inni grenrøret, ikek i turboen eller i motoren
så den må nå ha fløye litt frem og tilbake? ville tenkt meg til at den hadde havna ut med eksosen jeg da, men men..

Legg innLagt inn:22 jun 2006 16:19
av Larsen
Høres jo lite sansylig ut at den skal ta motsatt vei alt av annet inni motoren da.

Legg innLagt inn:22 jun 2006 16:27
av sleeper
og de er 100% sikkre på at den kom fra manifoilen?
hva med ic`n da? kan den ha løsnet fra den? når trykkrøra ble sveiset?

Legg innLagt inn:22 jun 2006 17:44
av sindrejl
sleeper skrev:og de er 100% sikkre på at den kom fra manifoilen?
hva med ic`n da? kan den ha løsnet fra den? når trykkrøra ble sveiset?
såklart kan det komme ifra ic'en osv.. men det rare er jo at turboen var ødelagt, men bitene fant dem inni grenrøret..? merkelig alt det der.. for han hadde kjørt hele våren med lyder fra motorrommet før dem nå plukket den ifra hverandre og oppdaga dette her.

Legg innLagt inn:22 jun 2006 21:10
av maxgets
sindrejl skrev:
sleeper skrev:og de er 100% sikkre på at den kom fra manifoilen?
hva med ic`n da? kan den ha løsnet fra den? når trykkrøra ble sveiset?
såklart kan det komme ifra ic'en osv.. men det rare er jo at turboen var ødelagt, men bitene fant dem inni grenrøret..? merkelig alt det der.. for han hadde kjørt hele våren med lyder fra motorrommet før dem nå plukket den ifra hverandre og oppdaga dette her.
Kan da fint gå igjenom motor og ut i turbo.
Må ikke stamme fra grenrøret fordi de fant det der da.. det hadde jo vært noe i både turboen og sylinderne..

Legg innLagt inn:22 jun 2006 21:48
av sindrejl
maxgets skrev:
sindrejl skrev:
sleeper skrev:og de er 100% sikkre på at den kom fra manifoilen?
hva med ic`n da? kan den ha løsnet fra den? når trykkrøra ble sveiset?
såklart kan det komme ifra ic'en osv.. men det rare er jo at turboen var ødelagt, men bitene fant dem inni grenrøret..? merkelig alt det der.. for han hadde kjørt hele våren med lyder fra motorrommet før dem nå plukket den ifra hverandre og oppdaga dette her.
Kan da fint gå igjenom motor og ut i turbo.
Må ikke stamme fra grenrøret fordi de fant det der da.. det hadde jo vært noe i både turboen og sylinderne..
har jeg sagt at det IKKE kan gå gjennom motor og ut i turbo? er jo nettopp det som har skjedd.. herrejesus.. kverulant. har ikke sagt det MÅ stamme fra grenrør, men var det de på 200sx hadde påstått.. sorry for advarselen liksom

Legg innLagt inn:22 jun 2006 21:49
av Biggen
I følge bilde øverst så er det jo turbin siden av turboen som er skadet. Det bør vil tilsi at gjennstanden må ha kommet i fra ic og videre. For kompressor siden var vil ikke skadet vel? Så da har den ikke kommet igjennom innsugsiden av turboen. Mens ic´n er jo av aliminium eller annet lett metall, og det så ikke ut ttil at den gjennsanden var at liknende metall. Så en kan jo lure på hvor i svarte den kommer i fra.......

At en gjennstand som sitter i grenrøret skal kunne klare å ødelegge både sylynder og turbo høres egentlig utrolig ut. Burde logisk sett kun ødelagt turboen etter min mening....! Men har hatt feil før jeg altså............ :)

Legg innLagt inn:22 jun 2006 22:35
av sindrejl
Biggen skrev:I følge bilde øverst så er det jo turbin siden av turboen som er skadet. Det bør vil tilsi at gjennstanden må ha kommet i fra ic og videre. For kompressor siden var vil ikke skadet vel? Så da har den ikke kommet igjennom innsugsiden av turboen. Mens ic´n er jo av aliminium eller annet lett metall, og det så ikke ut ttil at den gjennsanden var at liknende metall. Så en kan jo lure på hvor i svarte den kommer i fra.......

At en gjennstand som sitter i grenrøret skal kunne klare å ødelegge både sylynder og turbo høres egentlig utrolig ut. Burde logisk sett kun ødelagt turboen etter min mening....! Men har hatt feil før jeg altså............ :)
morsom sak dette ja.. kommer sikkert ifra innsug via ic eller lignende siden, som du sier så er det vel innsugsdelen av turboen som er vist der? jaja.. småting kan fort gjøre stor skade ;)

Legg innLagt inn:22 jun 2006 22:39
av Andy_Celica
sindrejl skrev:
Biggen skrev:I følge bilde øverst så er det jo turbin siden av turboen som er skadet. Det bør vil tilsi at gjennstanden må ha kommet i fra ic og videre. For kompressor siden var vil ikke skadet vel? Så da har den ikke kommet igjennom innsugsiden av turboen. Mens ic´n er jo av aliminium eller annet lett metall, og det så ikke ut ttil at den gjennsanden var at liknende metall. Så en kan jo lure på hvor i svarte den kommer i fra.......

At en gjennstand som sitter i grenrøret skal kunne klare å ødelegge både sylynder og turbo høres egentlig utrolig ut. Burde logisk sett kun ødelagt turboen etter min mening....! Men har hatt feil før jeg altså............ :)
morsom sak dette ja.. kommer sikkert ifra innsug via ic eller lignende siden, som du sier så er det vel innsugsdelen av turboen som er vist der? jaja.. småting kan fort gjøre stor skade ;)
Nei det er eksosdelen den som er på bildet, hvis kompressorvifta hadde vært forma slik, og så svart er det nok noe rimelig galt også :wink:

Men rart det der, må nok være noe med ic rør ja!