TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Erfaring med D2 senkesett

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #182481  av BrennaRacing
 
Snakket med Kompletthjul.no å de selger D2 Coilovere til 7900 spenn....Er ikke det ganske billig egentlig??

Noen som har prøvd det, eller veit hvordan D2 er??
 #182483  av sindrejl
 
BrennaRacing skrev:Snakket med Kompletthjul.no å de selger D2 Coilovere til 7900 spenn....Er ikke det ganske billig egentlig??

Noen som har prøvd det, eller veit hvordan D2 er??
tror det skal være ganske ok.. hører også rykter om at det er behandla mot rust.. da mange japanske coilovers faktisk ikke er det :)

 #182490  av toyota_mr2
 
har du kjøpt dem??

 #182492  av steffen karlstad
 
har hatt dem på 200sx, så og si samme ulla.

de tåler ikke under minus grader og ruster lett. de er ekstremt stive på det mykeste. de har kule på toppen og ikke sving lager.

vill kunn anbefale disse til banebruk.

 #182494  av ErikG
 
HÆ!!! :shock: :shock: Tåler ikke minus grader??? Shit ass, har dem på bilen min. Har ikke fått kjørt så mye med dem enda så har ikke så stor erfaring med dem

 #182502  av BrennaRacing
 
toyota_mr2 skrev:har du kjøpt dem??
Har ikke kjøpt de ennå..
steffen karlstad skrev:har hatt dem på 200sx, så og si samme ulla.

de tåler ikke under minus grader og ruster lett. de er ekstremt stive på det mykeste. de har kule på toppen og ikke sving lager.

vill kunn anbefale disse til banebruk.
Hmm....Det hørtes jo ikke bra ut...Kanskje jeg får prøve å finne meg no annet da

 #182515  av sindrejl
 
ErikG skrev:HÆ!!! :shock: :shock: Tåler ikke minus grader??? Shit ass, har dem på bilen min. Har ikke fått kjørt så mye med dem enda så har ikke så stor erfaring med dem
ifølge hva jeg har hørt av importører skal ikke dette stemme, men men

 #182522  av sleeper
 
kammerat av meg har k-sport coilovers og de er produsert på samme fabriken som d2 (samme greiene bare annet navn)
og de er ALT ALT ALT ALT for stive! vil gå så lang som og si at de egentlig er for stive til og være opptimale til banebruk også!

ser at mange andre som har de også klager på dette, så det er ikke bare noe som jeg\han føler...

jeg hadde sett etter et annen merke hadde jeg vært deg...

 #182526  av Speeder
 
Jeg har disse på bilen. Og bruker den til arbeid hver dag.

Jeg syns den er passe stiv, har den på det stiveste :lol:

Hva er det som tar kvelden på disse demperne i minusgrader da Steffen?

 #182528  av steffen karlstad
 
sleeper skrev:kammerat av meg har k-sport coilovers og de er produsert på samme fabriken som d2 (samme greiene bare annet navn)
og de er ALT ALT ALT ALT for stive! vil gå så lang som og si at de egentlig er for stive til og være opptimale til banebruk også!

ser at mange andre som har de også klager på dette, så det er ikke bare noe som jeg\han føler...

jeg hadde sett etter et annen merke hadde jeg vært deg...
det har du rett i, de er stive som til banebruk.
det står i bruker veiledningen som følger med at de ikke kan brukes under -4 grader.

 #183414  av BrennaRacing
 
Var innom Jacobs Auto supply i dag å hørte litt om senking...Tror jeg skal gå for bare fjærer først å heller oppgradere med dempere senere....
Så jeg tror nok jeg skal bestille Supersport fjærer som senker 30 mm...Men er litt redd for at det blir lite...Hadde tenkt på Tein settet som senker 39 foran og 43 bak, men jeg tror det blir for mye siden jeg kjører på 18"...Noen som har no tips??

Skulle også hatt noen bilder av Mr2 med 30 mm senking :D

 #183431  av sindrejl
 
BrennaRacing skrev:Var innom Jacobs Auto supply i dag å hørte litt om senking...Tror jeg skal gå for bare fjærer først å heller oppgradere med dempere senere....
Så jeg tror nok jeg skal bestille Supersport fjærer som senker 30 mm...Men er litt redd for at det blir lite...Hadde tenkt på Tein settet som senker 39 foran og 43 bak, men jeg tror det blir for mye siden jeg kjører på 18"...Noen som har no tips??

Skulle også hatt noen bilder av Mr2 med 30 mm senking :D
uff tein er dyrt.. 5000 for noen fjærer.. er jo kvalitet, but still.. :P

 #183433  av BrennaRacing
 
Er det så dyrt da?? Men jeg har sett en del bilder av biler som er senket med tein..Ser bra ut, men det er med 17"...Tror det blir for mye på bilen min....

1890 kr må jeg betale for supersport fjærer...Det er jo ikke værst :D
Hadde Eibach å, men de senket bare 25mm...3450 eller no kostet de :)

 #183465  av BrennaRacing
 
funkes skrev:http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.ph ... 24&start=0
Oi, såpass ja...Var visst ikke så mange som var fornøyd her :lol:
Da kjøper jeg hvertfall ikke D2...Thanks for link :)