Side 1 av 1
elektrisk turbo? noen som har peil?
Legg innLagt inn:24 jun 2006 19:15
av jawoll
nettopp handla meg
mr2 n/a90mod nå, bilen går som ei kule, men jeg vill ha mer
så snubla jeg over dette produktet på streetdesign.no som visstnok skal gi 10+ hester å lavere bensinforbruk å alt det der
http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5973&img=1
det er ei elektrisk vifte som tvinger luft til motoren, det virker som et seriøst produkt siden den er "tuv" godkjennt, men jeg litt skeptisk
til å kaste på en sånn uten å forhøre meg litt da.. fare for toppakning eller andre ting som jeg ikke kommer på?????
Legg innLagt inn:24 jun 2006 19:58
av Pgus
gjør et søk her og på mr2oc.com...
DETTE ER BARE TULL
En elektrisk vifte her vill ikke en gang klare å levere nok luft hva N/A'en vil ha, langt mindre lage ladetrykk.
Kast heller pengen ut av vinduet, da slipper du jobben med å intallere dette her, og du slipper å få FÆRRE hester
Pgus
Legg innLagt inn:24 jun 2006 20:33
av CelicaTurbo
og at produktet er TÜV-godkjent har ingenting med effekten å si, du kan sammenligne TÜV med norske Veritas og deres ISO-godkjenninger, dvs, en TÜV-godkjenning betyr ikke alltid slik vi normalt tolker det når vi tenker på bilen, ofte betyr det bare at produsenten har fastsatt et sett med rutiner og forskrifter som gjelder produksjonen og sikkerhet ved produksjonen av gjenstand
forøvrig, dingsen er verdiløs, slike vifter klarer ikke å flytte så mye luft som en motor forbruker, på langt nær ikke skape noe trykk i innsuget (slike vifter som er brukt i den saken klarer ikke å skape trykk om du så setter de i et forsegler rør engang)

Legg innLagt inn:24 jun 2006 20:57
av TOYPARTS
Legg innLagt inn:24 jun 2006 21:12
av ErikG
Hva med heller å prøve en supercharger?

Reimdreven turbo er tingen!!
Legg innLagt inn:24 jun 2006 23:19
av Larsen
Har tenkt tanken selv en gang, men etter å ha regnet på det så har jeg funnet ut at det ikke er spesielt realistisk. Det krever rett og slett alt for mye effekt. Men kom over en artikkel hvor de brukte batterier til å drive en ganske krafte el vifte hvor de da fikk en ok effektøkning over en kort periode.
Legg innLagt inn:25 jun 2006 01:08
av jawoll
vel, da blir det ikke å prøve det ihvertfall!!
syntes det hørte litt optimistisk ut med ladning via ei el vifte ja..
nei, det blir nok turbo med tida da ja.. MEN hva er best da? kjøpe konverterings kit, eller kjøpe turbo motor?
mye jobb å hale ut motoren?
Legg innLagt inn:25 jun 2006 02:14
av Larsen
Kommer ann på bilen det da?
Legg innLagt inn:25 jun 2006 19:38
av sindrejl
litt dårlig av norske bilfirma å prøve å selge sånt bullshit egentlig.. får liksom en følelse at firmaet bygger på å svindle fra folk mest mulig penger på ingenting og piss...
Legg innLagt inn:25 jun 2006 20:28
av @lpher
sindrejl skrev:litt dårlig av norske bilfirma å prøve å selge sånt bullshit egentlig.. får liksom en følelse at firmaet bygger på å svindle fra folk mest mulig penger på ingenting og piss...
Det sier nok litt om firmaets innstilling til hvilke produkter de tørr selge ja...
Legg innLagt inn:26 jun 2006 02:37
av jumbo
Teoretisk sett er det jo ingenting i veien for at man skulle kunne lage en elektrisk vifte som leverer nok til å lade, men det er vel tvilsomt tilfellet for slike billige vidunderprodukter hehe.
Legg innLagt inn:26 jun 2006 06:59
av aneriks
sindrejl skrev:litt dårlig av norske bilfirma å prøve å selge sånt bullshit egentlig.. får liksom en følelse at firmaet bygger på å svindle fra folk mest mulig penger på ingenting og piss...
helt enig , er dårlig av de og selge sånt piss
Legg innLagt inn:26 jun 2006 12:58
av ErikG
Leste en test av en sånn i redline her. Der testa de det faktisk på en mr2. Mener den hadde 170Kw når de benka den orginalt. Når de monterte elektro turboen uten å koble den til ble det 169Kw, Så når de koblet den til fikk den bare 168Kw. Er ikke helt sikker på talla, men sank ihvertfall effektmessig på rulla med elektroturboen!!
Legg innLagt inn:26 jun 2006 13:25
av sindrejl
ErikG skrev:Leste en test av en sånn i redline her. Der testa de det faktisk på en mr2. Mener den hadde 170Kw når de benka den orginalt. Når de monterte elektro turboen uten å koble den til ble det 169Kw, Så når de koblet den til fikk den bare 168Kw. Er ikke helt sikker på talla, men sank ihvertfall effektmessig på rulla med elektroturboen!!
hehe den har faktisk jeg også lest.. den bare strupet effekten ja
