TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trustno1's MR2 Turbo prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #394573  av TrustNo1
 
Om du mener med tanke på sikt bakover, så er det vel bare påkrevd at man har nok sikt til å se blålys, og det vil jeg få
 #394589  av magnesmurf
 
Er faktisk bare krav til at du kan se i speilene og ut sidevinduene. Det er fult lovlig å bygge skillevegger osv i varebiler, samt å legge reklamefilm på bakruta man ikke ser gjennom.
 #394611  av Toms_3S-GTE
 
TrustNo1 skrev:Om du mener med tanke på sikt bakover, så er det vel bare påkrevd at man har nok sikt til å se blålys, og det vil jeg få
Tenkte mer på at de ser jo garantert at det ikke var sånt i bilen når den var orginal og når du i tillegg kjører MR2 da ber man jo nesten om å bli stoppa :lol:
magnesmurf skrev:Er faktisk bare krav til at du kan se i speilene og ut sidevinduene. Det er fult lovlig å bygge skillevegger osv i varebiler, samt å legge reklamefilm på bakruta man ikke ser gjennom.
Ja, det er jeg klar over, men da må du vel ha ryggekamera for å kunne se bak bilen?
 #394631  av TrustNo1
 
magnesmurf skrev:Er faktisk bare krav til at du kan se i speilene og ut sidevinduene. Det er fult lovlig å bygge skillevegger osv i varebiler, samt å legge reklamefilm på bakruta man ikke ser gjennom.
Jeg ser jo i speilet, blir ett område av ruta over boksen i midten som ikke blir dekt.

sidevinduene bak er det ingen krav om at det må være sikt igjennom.
 #394633  av TrustNo1
 
[quote="Toms_3S-GTE]Tenkte mer på at de ser jo garantert at det ikke var sånt i bilen når den var orginal og når du i tillegg kjører MR2 da ber man jo nesten om å bli stoppa :lol:
[/quote]

Om du tenker på pga unntaksreglen bilen er registrert på, så tror jeg det bare gjelder utvendig/motor modifikasjoner, men skal ikke si det for sikkert.

Uansett skal jeg prøve å lage finnishen på kassene slik at det ser mest mulig "orginalt" ut selv om de blir store og dekke rmye, ikke sikkert noen vil legge merke til/skjønne hva det er :)
 #394646  av Toms_3S-GTE
 
Får satse på at det går bra ;)

Angående kasser i dørene så blir det det på min og, men det skal se ut som det kunne kommet sånn orginalt eller nesten ihvertfall. OEM-ish finish ;)
 #395025  av TrustNo1
 
55kg polyester, 30kvm glassfiber, 10+ flasker herder, 100 engangshansker, 30 malekoster, 4 kvm trekk, to flasker med sparylim, 10 sticks med smeltelim, 4 meter patentbånd, 1kg sparkel, 5 kapp og slipeskiver til vinkelsliper, diverse sandpapir og ikke minst 100++ arbeidstimer senere, så ble resultatet slik:


Bilde

Bilde

Setene "synker" inn i kassene for å ikke miste setevandring.'

Bilde
Bilde

Sikten bakover helt ok, blir selvfølgelig noe redusert, men ser det jeg trenger/er pålagt å se. Altså blålys, og bilen bak.
Bilde

Kan bare si at trøkket i dd'ne i disse kassene var helt enormt. Jeg målte 137db med kickerne mine men det var ikke engang i nærheten av både lydtrykket, dypbassen og ikke minst SQ'n jeg har fått i dette. Det låter rett og slett knallbra. Eneste lille minuset er at jeg hadde mer lydtrykk mellom 15 og 20 hz med kickerne i de lukkede kassene, men den tradeoff'n tåler jeg å leve med :)
 #395028  av ArildM
 
Syyyykt :mrgreen:
 #395048  av TrustNo1
 
Er klar over at det er nok noe de fleste her ikke ville valgt å gjort, men jeg har alltid vært over middels stereointeressert :P

Syntes utfordringen med å bygge ekstreme ting med meget begrenset plass er ganske morsomt. Nå ble det litt drøyt mye jobb med disse kassene, og jeg var veldig i tvil på om det ville låte noe bra underveis, men nå alt er ferdig og det lydmessige resultatet ble så rått må jeg si at det var verdt strevet :)
 #395057  av ArildM
 
Er nok de desidert stiligste og mest forsegjorte kassene jeg har sett blitt laget til en Mr2 uansett årgang dette. Har sett mange som har prøvd og feilet med lignende prosjekter som tar opp plass i bakruta, men det er bare utrolig imponerende å se når ting er så rått uten at det går utover bilen funksjonsmessig :)

Setene passer jo som hånd i hanske i kassene ser det ut som? Uforståelig imponerende for en som ikke har kunnskap om hvordan du lager sånne ting :)
 #395068  av TrustNo1
 
Takk for for det :)

Passer som hånd i hanske ja. Her er ett par produksjonsbilder som kanskje forklarer litt hvordan jeg tok meg frem.

Først smurte jeg stretchlaken med polyester, trykte setet tilbake i dette for å få seteformen.




Den øvrige formen rundt setet lagde jeg med patentbånd som jeg videre trakk med strech laken



Etter dette var det stort sett bare masse pussing, sliping og forsterking med glassfiber for å få den rette formen og styrken på kassa.
 #395070  av Toms_3S-GTE
 
Sinnsykt! Du er gal mann! :mrgreen:

Blir nok langt ifra så rått på min bil :(
Men jeg skal sørge for at bilen min har så god plass som mulig,
er jo mulig jeg må sove i bilen en gang eller to :P
 #395095  av TrustNo1
 
Toms_3S-GTE skrev:Sinnsykt! Du er gal mann! :mrgreen:

Blir nok langt ifra så rått på min bil :(
Men jeg skal sørge for at bilen min har så god plass som mulig,
er jo mulig jeg må sove i bilen en gang eller to :P

Takk for det :)

Skal jo sies at det jeg har bygd strengt talt ikke er nødvendig, mest for show og morro. Kan få rimelig bra lyd med langt mindre ekstreme prosjekter. Men har du tenkt å støpe i glassfiber, eller bygge kasser i MDF?
 #395121  av ArildM
 
Husk å trykk på thumbnail knappen i stedet for Img knappen når du legger inn store bilder, hvis ikke blir det problemer med å få vist ting skikkelig (foreløpig).

Har endret på de bildene du la inn nå sist slik at tråden vises riktig :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13