Side 1 av 2
hvordan kan jeg skru ned effekten på gt4??
Legg innLagt inn:29 jun 2006 16:11
av bartosz
noen som har tips til hvordan jeg kan skru ned effekten på enklest og best mulig måte på en 94 gt4, er westgate staget justerbart eller?
skal inn på biltilsynet på kontroll og da kan det ikke vare mer enn 203hk:)
Legg innLagt inn:29 jun 2006 16:20
av CelicaTurbo
staget er ikke justerbart men det hjelper oss om du forteller hva som faktisk er gjort med bilen. Er det en relativt orginal GT4 eller noe ombyggede greier? På en standard GT4 kan ECU veksle mellom to forskjellige turbotrykk, hvor det laveste burde gi deg den effekten du er ute etter. Det er relativt enkelt å få til men før jeg skriver noen forklaring for det får du skrive litt mer om hva som er gjort med bilen så kanskje vi vet om det har noe for seg
Ellers, strup eksosen på et vis.
Legg innLagt inn:29 jun 2006 17:41
av Larsen
Har ikke prøvd det, men hvis du plugger igjen den slangen som går mellom actuatoren på turboen og inn på vsv ventilen så vil du vel få en wastgate som åpner ganske tidelig??
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:16
av sleeper
juster tilbake tenninga 5-10 grader.. da vil du ikke ha mye effekt lenger...
man skal de bremse bilen eller? e
ellers så kan de jo ikke finne ut noen ting?
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:19
av kennethx
en restriktor i innsuget funker jo ganske bra og

Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:29
av bartosz
eneste som er gjort med motoren er downpipe og større eksos så den ladder nesten ca 0.85-0.9 nå.
ja de skal bremse bilen så det kan ikke vare mer enn 15% økning.
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:32
av sleeper
hvis du justerer tilbake tenninga så vil du miste en hel del hk..
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:33
av kennethx
Den lader vel ikke det i 2.gir? det tviler jeg på, og gjør den ikke det, så er det bare å koble ut t-vis og blokke slangene (stor nok skrue+slangeklemme).
Så vil du ikke lade mer en wastegate trykk. i de resterene 3-4-5 gir.
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:38
av bartosz
lader litt mindre i 1 og 2 giret ja. hva mener du med såkalte t-vise da?
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:40
av bartosz
trur ikke det er så sunt å justere vekk tenningen, blir vel bare fjuskinga da.
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:42
av kennethx
Sorry, jeg mente t-vsv, prøv å søk på tvsv eller t-vsv på forumet

Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:48
av bartosz
ok, takk for tipsene.. vil gjerne ha flere

Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:51
av sleeper
bartosz skrev:trur ikke det er så sunt å justere vekk tenningen, blir vel bare fjuskinga da.
neida.. den går greit på vanlig kjøring, men vil bare miste en del hk når du drar på.. (og litt varmere eksotemp..)
Legg innLagt inn:29 jun 2006 23:18
av sindrejl
bartosz skrev:eneste som er gjort med motoren er downpipe og større eksos så den ladder nesten ca 0.85-0.9 nå.
ja de skal bremse bilen så det kan ikke vare mer enn 15% økning.
det er noe du kan gjøre med ladetrykket som får den til å gå i 0.5 istedetfor.. dette skjer om jeg skrur av boostcontrolleren feks. Da jeg har skjønt at 0.5 er sånn maks ladetrykk om motoren ikke har "kontroll" over turboen mer. så mao om du blender ecu slangen til wastegaten vil den nok lade 0.5.. det vil vel være noe mellom 200-220hk? på hjula under 200 iallefall
Legg innLagt inn:29 jun 2006 23:20
av sindrejl
kennethx skrev:Den lader vel ikke det i 2.gir? det tviler jeg på, og gjør den ikke det, så er det bare å koble ut t-vis og blokke slangene (stor nok skrue+slangeklemme).
Så vil du ikke lade mer en wastegate trykk. i de resterene 3-4-5 gir.
skjønner ikke dette.. alle snakker om at bilene deres lader lavere i 1-2.gir men min har alltid ladet det samme i alle gir? er dette normalt eller er det bc'en som gjør dette?