Side 1 av 2
Slik kan et knust stempel fra en 3S-GTE se ut
Legg innLagt inn:29 jun 2006 18:27
av kennethx
Slik kan et knust stempel fra en 3S-GTE se ut.
Dette er sylinder 3.
Legg innLagt inn:29 jun 2006 19:18
av CelicaTurbo
hehe, det var ikke bare ringene som røk der nei

Legg innLagt inn:29 jun 2006 20:59
av aneriks
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:22
av sleeper
litt lite bensin eller litt mye tenning?

Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:25
av kennethx
lambda var fin på hele turen, så det er nok tenning...
Blir å dra det helt ut nå, JE stempler, carillo råder, hks kammer, AEM datasprut...
Dette skal ikke skje igjen

Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:31
av sleeper
kennethx skrev:lambda var fin på hele turen, så det er nok tenning...
Blir å dra det helt ut nå, JE stempler, carillo råder, hks kammer, AEM datasprut...
Dette skal ikke skje igjen 
og ny fuel rail eller dual feed... (er vel en kominasjon av innsuget ditt og fuel railen som gjorde at nr3 gikk til dundass..)
(trudde foresten ikke du skulle ha kammer jeg?)
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:39
av kennethx
Er nok ikke den beste railen nei. Mye tyder på at jeg får laget en custom rail som er dualfeed. Så må jeg skaffe meg noen 550 dyser i tillegg.
11.5 grader grunntenning, 1.2bar ladetrykk og A/F ratio på 11.8-12.0. Det var en dårlig ide. Hadde med meg tenningspistol og skulle justere ned tenningen på veien, det var planen...hehe...men sånn ble det ikke helt kan du si....
Det ville nok gått bra med 1.5 grader mindre basis fortenning, som jo også er standard, altså 10 grader. men men...
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:40
av sleeper
du får se det på den possitive siden.. nå får du en bedre motor da..

Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:44
av kennethx
ja ikke sant..hehe...det jeg prøver å overbevise meg selv om mens jeg sitter her med tompengpong hehe...
Legg innLagt inn:29 jun 2006 21:46
av sleeper
Legg innLagt inn:29 jun 2006 23:15
av sindrejl
ufattelig at du klarte å få kompresjon på det stempelet der i det hele tatt

Legg innLagt inn:29 jun 2006 23:23
av kennethx
det var jo ikke så mye komp igjen

Legg innLagt inn:30 jun 2006 03:41
av cs2451
var faktisk litt værre enn det ene mitt og det der! hehe
Hvordan er sylinderveggen din?
Legg innLagt inn:30 jun 2006 07:38
av sindrejl
kennethx skrev:det var jo ikke så mye komp igjen 
helt OT, men har du betalt den komp lappen der med svette og blod eller? ser ut som noen har blødd ihjæl over den

Legg innLagt inn:30 jun 2006 08:08
av kennethx
I.o.m. at bitene har holdt seg på plass, så så ikke veggen ille ut, den skal uansett borres for JE stempler nå.
sindre. om du trykker litt på den så blir den rød, det verktøyet som "tegner" strekene har ikke blekk, bare en nål, du fatter tegningen...
