TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • motor alt. til Corolla 92-97

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #184416  av Plenty
 
Har kjøpt en Rav4 2003 til kona og vi er superfornøyde. Jeg har alltid vært "toyotamann" og mest kjørt er Carina E, kun litt stylet utvendig. Ellers kjørt stort sett alt av modeller fram til 2000.

Nå sitter jeg og vurderer mitt første bilprosjekt, og har i utgangspunktet tenkt meg ut en Corolla 92-97 sedan 1,6 xli (spiller eg. ingen rolle med motor, for skal byttes)

Og det første spm blir da... hva slags motorer kan jeg få til å passe inn her
 #184871  av STIRLING
 
Det best er nok 4A-GE av ett eller annet slag.
Den passer rett i motorfestene og kan fåes med kompressor eller so 20v Blak topp. de yter ca 160 hk og er en bra start..
Skal du ha større kan du konvertere 7A-FE til turbo eller du kan modifisere til 3S-GE motor med da prater vi jobb.

 #184888  av Kjelliken
 
8) 4a-gze er nok alternativet som er og få mest utav for minst penger. En kompressor matet 1.6 som skal passe rimelig enkelt nedi de bilene der.
Kjøpe ett større reimhjul og vips 200 hk..

Har vert gjort av flere og det funker veldig bra.. :wink:

 #185124  av lasserj
 
Kjelliken skrev:8) 4a-gze er nok alternativet som er og få mest utav for minst penger. En kompressor matet 1.6 som skal passe rimelig enkelt nedi de bilene der.
Kjøpe ett større reimhjul og vips 200 hk..

Har vert gjort av flere og det funker veldig bra.. :wink:
pluss front montert IC

 #185186  av Morten
 
lasserj skrev:pluss front montert IC
Frontmontert IC er ikke et like godt valg på en 4AGZE som de fleste andre motorer. (med unntak om du bygger om hele innsugsbiten da). Mye av grunnen er at gasspjeld står før kompressoren. Setter du da lange rør og stor ic foran så får du et vanvittig volum ETTER gasspjeld, noe som fører til dårlig respons + at ecu kan får trøbbel med å lese vakuum på tomgang.. :wink:

Støtter ellers Kjelliken i at 4AGZE er et godt valg. :D

 #185863  av Plenty
 
Takker takker, men nå er tråd stengt da jeg har kjøpt en Celica til å kose meg med :D