Side 1 av 1

0-100km/t

Legg innLagt inn:02 jul 2006 23:02
av Gt-4-Ever
Hva er den beste tida dere har fått? Nevn bilmodell og tid. :D

Har personlig klart 8 blank med Celica Gt-4 (1990)

Legg innLagt inn:02 jul 2006 23:09
av Andy_Celica
Jeg har aldrig målt nøyaktig, men har klart rundt 6 sec,++

Det er med en st205!

Legg innLagt inn:02 jul 2006 23:51
av CelicaGT
Hadde ca 6 sek i svak motbakke med st205. (uten rivstart)

Legg innLagt inn:03 jul 2006 07:23
av spoild
Hadde ca 12 sek med en Opel Tigra :roll:

Legg innLagt inn:03 jul 2006 07:52
av sleeper
4,4 i bilen min.. 1.1kg trykk og org clutch.. (den clutchen holdt vel ca 3000km... :twisted:

Legg innLagt inn:03 jul 2006 07:54
av GT4 CS
6,9 sek med 91 gt4cs og clutch dreper start,
Men min beste er med forsvarets gelenderwagen 2,4diesel. Fra lutvann til olavsgaard, det tok ca 10 min og vi nådde 100 med et jubelbrøl uten like

Legg innLagt inn:03 jul 2006 10:29
av Torbiz
9 blank med min 91 GTi cab

Legg innLagt inn:03 jul 2006 12:02
av CelicaTurbo
rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken over :D Dog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring :) En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.

Legg innLagt inn:03 jul 2006 12:29
av kennethx
Har ikke målt 0-100, men 0-133.34 gikk på 8.599 :). Trekk fra ett girskifte, og akselerasjon fra 100 til 133.34 i 3 gir, så er du der sånn ca på 0-100.

Legg innLagt inn:03 jul 2006 12:31
av GT4 CS
CelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken over :D Dog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring :) En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
Stå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn hehe

Legg innLagt inn:03 jul 2006 14:59
av sleeper
GT4 CS skrev:
CelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken over :D Dog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring :) En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
Stå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn hehe
en 100% sikker måte på og ødelegge clutchen er det ivertfall.. :D

Legg innLagt inn:03 jul 2006 21:32
av CelicaTurbo
GT4 CS skrev:
CelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken over :D Dog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring :) En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
Stå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn hehe
...og allikvel tok jeg deg bra i starten om jeg husker rett, mest trolig pga turboen tenker jeg, men du tok meg jo igjen da ;) Clutchen ryker fort med slike starter så jeg slurer bare et halvsekund eller så i starten for å bygge trykket så slipper jeg resten..

Legg innLagt inn:04 jul 2006 01:23
av Meurz
Bilde

0-100 km/h in 6.22 sec (measured with the HKS turbotimer at 16-06-2006 - stock engine except for the Ogura 409D clutch and flywheel)

Legg innLagt inn:04 jul 2006 08:27
av GT4 CS
sleeper skrev:
GT4 CS skrev:
CelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken over :D Dog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring :) En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
Stå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn hehe
Hehe, ja den blir någet varm ja :lol: Men skal man satse koster det penger. Stemmer at du tok meg i starten celica turbo, tok deg igjen litt utpå. Men var ikke store forskjellen mener jeg og huske. Husker jeg rev konsollen min ut av feste da jeg kasta på fult trykk :lol:

en 100% sikker måte på og ødelegge clutchen er det ivertfall.. :D