0-100km/t
Legg innLagt inn:02 jul 2006 23:02
Hva er den beste tida dere har fått? Nevn bilmodell og tid.
Har personlig klart 8 blank med Celica Gt-4 (1990)

Har personlig klart 8 blank med Celica Gt-4 (1990)
CelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken overStå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn heheDog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring
En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
GT4 CS skrev:en 100% sikker måte på og ødelegge clutchen er det ivertfall..CelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken overStå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn heheDog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring
En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
GT4 CS skrev:...og allikvel tok jeg deg bra i starten om jeg husker rett, mest trolig pga turboen tenker jeg, men du tok meg jo igjen daCelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken overStå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn heheDog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring
En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
sleeper skrev:GT4 CS skrev:Hehe, ja den blir någet varm jaCelicaTurbo skrev:rundt 7 sekunder med en langt modigere start enn jeg pleier å ta, og kjørte da til turtallssperren i 2. gir på min st185, det skal tilsvare knapt 100 reelle km/t uten misvisningen fra speedometeret.. Problemet mitt er at jeg bruker alt for lang tid på å gire fra 1-2 gir for jeg river ikke spaken overStå med brekket på i starten og bygg opp trykk, funker som gull. Da tar man samtidig opp slarken i drivlina. MEn bare tatt sånne starter noen få ganger. En ved siden av deg på dagali, da spant jeg godt på clutchn heheDog, det hjelper nok betydelig med ct20b turboen for med den gamle ct26'en klarte jeg ikke å bygge nevneverdig turbotrykk i starten og mistet alt for mye turtall når bilen begynte å rulle, mens med ct20b'en får jeg omtrent fullt ladetrykk innen clutchen er helt ute med litt sluring
En mer aggresiv sjåfør kunne nok fått tiden mer ned.
Men skal man satse koster det penger. Stemmer at du tok meg i starten celica turbo, tok deg igjen litt utpå. Men var ikke store forskjellen mener jeg og huske. Husker jeg rev konsollen min ut av feste da jeg kasta på fult trykk
![]()
en 100% sikker måte på og ødelegge clutchen er det ivertfall..