TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vanlig at en turbo ryker pÃ¥ biler som har gÃ¥tt 100.000km?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

 #185005  av sleeper
 
gt4 carlos saintz skrev:Den bilen var vel bra modifisert med Apexi power commander og div.
Var vel benka til 330 av bjørnstad bil om eg hugsar rett.


Men er det slik att eg for eksempel kjøper ein bil. sei ein 205. Så skrur eg opp trykket og ødelegg motoren og går til sak mot selgar og seier att det er hans feil. Er det rett??

Seier ikkje att det er det som har skjedd her!!!!!
Men er ikkje alltid selgar sin feil i slike saker...

Og 70000?? Kvifor så mykje???
seølfølgelig kan du ikke komme tilbake til selger og klage over at en motor har rasa hvis du har skrudd opp trykket!
det jeg mener har blitt gjort feil her, er at det ikke har blitt tatt en komp test eller noen form for tilstandstest på motoren... det er vel strengt tatt noe som BURDE bli gjort på en sånn motor....

men det er jo litt seint og tenke på det nå...

 #185011  av Andy_Celica
 
sleeper skrev:
gt4 carlos saintz skrev:Den bilen var vel bra modifisert med Apexi power commander og div.
Var vel benka til 330 av bjørnstad bil om eg hugsar rett.


Men er det slik att eg for eksempel kjøper ein bil. sei ein 205. Så skrur eg opp trykket og ødelegg motoren og går til sak mot selgar og seier att det er hans feil. Er det rett??

Seier ikkje att det er det som har skjedd her!!!!!
Men er ikkje alltid selgar sin feil i slike saker...

Og 70000?? Kvifor så mykje???
seølfølgelig kan du ikke komme tilbake til selger og klage over at en motor har rasa hvis du har skrudd opp trykket!
det jeg mener har blitt gjort feil her, er at det ikke har blitt tatt en komp test eller noen form for tilstandstest på motoren... det er vel strengt tatt noe som BURDE bli gjort på en sånn motor....

men det er jo litt seint og tenke på det nå...
Det som du nevner her sleeper ble jo gjort hos naf, det var de som fant ut at motoren var defekt, men så var ikke jeg helt klar over farefaktorer ved en slik bil, derfor ble det ikke tatt noen kom test ved kjøpet. Men jeg tokk jo selv en komp test da av den og fant da ut at den var defekt!

Og vi hadde en skriftlig kontrakt på å få levere tilbake bilen ved etter en naf test, det er noe selgeren nekter og det var derfor advokater var med i bildet!

+ at det var selgeren selv som stilte ned turbotrykket da vi var og hentet bilen.

Men den motoren var totalt ferdig uansett, den var ihjelkjørt, det var bare snakk om noen mil til så hadde veivlager og rådelager tatt kvelden, (de var helt svarte) + lagerene i råden som sitter i stempla var tatt kvelden, de hadde 1-2 mm riper i seg noe som er ytterst skjelden på en motor som har gått 100k, og det tyder på dårlig vedlikehold + grisekjøring over lang tid, hard grisekjøring!

Så tilstanden på den motoren var ikke i god teknisk stand uansett, og at jeg da skal betale 180k for en høyrestyrt bil med defekt motor er litt i overkant, hadde prisen vært 140k hadde jeg ikke laget noe sak av det, men man forventer gjerne et bedre produkt for den prisen.

Og når vi i tilleg ikke hadde peilig på datasprut osv, og eieren sa at det ikke var store modifikasjoner gjort som kunne skade motoren over tid, hva skal en stakka tro da?

 #185031  av Andy_Celica
 
gt4 carlos saintz skrev:Den bilen var vel bra modifisert med Apexi power commander og div.
Var vel benka til 330 av bjørnstad bil om eg hugsar rett.


Men er det slik att eg for eksempel kjøper ein bil. sei ein 205. Så skrur eg opp trykket og ødelegg motoren og går til sak mot selgar og seier att det er hans feil. Er det rett??

Seier ikkje att det er det som har skjedd her!!!!!
Men er ikkje alltid selgar sin feil i slike saker...

Og 70000?? Kvifor så mykje???
Noe jeg glemte å føye på, jeg har vært mye i kontakt med bjørnstad bil nå i etterkant for å få de til å mappe den nye motoren min, og da dro jeg opp det med at bilen var mappa der før osv! Det er ikke tilfellet, ingen av de huska en svart høyrestyrt st205 og det var heller ikke registrert i systemet dems!

SÃ¥ den bilen har ikke blitt mappa der!

 #185033  av Andy_Celica
 
I tilleg spurte vi han om han var intresert i å dele summen med oss, men det takka han nei til, han har hatt 3-4 muligheter til å slippe billigere unna, men har avvist det hver gang, hadde han bara gjort som det han tidligere eieren til w-master hadde gjort å møtt oss med et lite tilbud hadde vi mest sansynelig godtatt det.