TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kutte rustfritt stÃ¥l

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #184911  av Larsen
 
Har en 5mm rustfri stålplate jeg hdde tenkte å kuttet opp. Helst med litt presisjon. Tenkte først på stikksag, men fant fort ut Det ble dårlig med sagblad igjen. Har ikke tilgang på verken laser kutter eller plasmaskjærer. Noen som har gode forlag til hva jeg kan kutte med?

 #184912  av ADHD:-)))
 
Hei!
Nå veit eg jo ikke om de er puslespil kutt du skal kutte men viss du har tilgang på vinkelsiper så annbefaler eg deg å skaffe 1MM kuttesjive som er SUPER å kutte med!!!:-)

håper dette kan vere til hjelp!??

 #184924  av memo
 
nå vet jeg ikke hvordan form du vil kutte i, men om det bare er strimler så burde du dra til et verksted som har en klippemaskin.

 #184927  av Larsen
 
Hadde tenkt til å kutte ut i litt forskjelige former, men kan prøve å se hvor greit det blir med cutteskive. Noen flere?

 #184940  av GT4 CS
 
Stikk innom et karroseri verksted, de kan helt sikkert hjelpe deg, ellers henger jeg meg på kutte skive. Bare og pusse litt i kantene etterpå så skulle det bli pent

 #184964  av Andreazz
 
Skal du bygge tanks av MR2en?

 #184966  av CelicaGT
 
Prøv å dusje plata med litt rødsprit før du kutter. Funker iallefall bra på alu plater og stikksag...

 #184985  av ADHD:-)))
 
Hei!
Viss han skal bruke stikksag så MÅ han kjøpe sagbla for saging i rustftitt å bruke sjæreveske MEN viss plata blir forvarm(blir blåt) så kan du GLØMME å kuttevidre siden der vor de blir så HØG varme att plata blir blåså er den HERDA å du karer IKKE å kutte me de stikksagbladet Men da er de bare å kutte med vinkelsliper der plata er herda!!!

HÃ¥per dette er til hjelp!??

 #185022  av Peak
 
Her har du tingen, blir kansje mye bladbytte siden det er 5mm og rustfritt..
Fikk ikke linken til å funke, men gå inn på denne og søk etter trykkluftsag.
http://194.19.67.96/wn_eh.exe/Start

 #185120  av Larsen
 
Her er det jeg har tenkt å kutte. Ytersiden er jo greit å kappe med vinkelsliper, min hullet inni blir litt værre.

Jeg har prøvd en del av de sagbladene som er beregnet på rustfritt stål, men tennen er bort før jeg rekker å kutte 1 cm.

Hva det er til skal jeg komme tilbake til senere, men regner med at de fleste skjønner sånn cirka hvor det går enn :D
Vedlegg
Bilde-088s.jpg
Bilde-088s.jpg (27.65 kiB) Vist 3730 ganger

 #185155  av Andreazz
 
De hullene der skal jo gå godt å frese ut i en vanlig manuell fres. Blir mye penere og ordentlig også da..

 #185205  av Larsen
 
Hvor får man tak i en grei fres for metall da?

 #185207  av Andreazz
 
Nå tenker jeg på en ordentlig maskinverksted fres da, ikke nå sånn dremmel greier. Dra på nermeste videregående skole der dem har mekanisk linje, spør en lærer fint så får du sikkert hjelp!