Side 1 av 1

Sperre for turbotrykket

Legg innLagt inn:08 jul 2006 16:57
av crackler
Noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre for å få fjernet sperra på 1 & 2 gir slik at turboen lader fullt lade trykk i alle gir? Har chip ligende til bilen men er usikker på hvor jeg finner styreenheten til bilen, noen som kan si meg det?

Legg innLagt inn:08 jul 2006 17:46
av CelicaTurbo
har du en boost controller av et slag, mekanisk eller elektronisk? Da kan du søke etter hvordan montere boostcontroller, det har vært vist med eksempelbilder uttallige ganger tidligere her og burde ikke være vanskelig å finne med litt søk. Om du ikke har det vil jeg allikevel anbefale å skaffe det (og en skikkelig trykkmåler om du ikke har) for det gjør det hele enklere ;)

Alternativt, om du ikke har boostcontroller eller ikke har planer om å skaffe det, du kan låse til fast høytrykks-modus ved å finne et wiringdiagram for ECU i din bil, finne T-VSV-pinnen i ECU, kutte ledningen som går til den pinnen i kontakten og deretter ta den enden av ledningen som går bort fra ECU-kontakten, forlenge denne og koble den til et jordingspunkt. Tar du feil ledning kan du risikere litt av hvert så da tørr ikke jeg si deg noe om hvilken pin og farge det er, du får finne diagram selv ;)

edit: styreenhet/ECU ligger i konsollet direkte bak askebegeret ditt, under stereoen. Du når den ved å krype ned i fotbrønnen på passasjersiden, mulig at du må trekke unna litt teppe.

Legg innLagt inn:09 jul 2006 17:43
av crackler
CelicaTurbo skrev:har du en boost controller av et slag, mekanisk eller elektronisk? Da kan du søke etter hvordan montere boostcontroller, det har vært vist med eksempelbilder uttallige ganger tidligere her og burde ikke være vanskelig å finne med litt søk. Om du ikke har det vil jeg allikevel anbefale å skaffe det (og en skikkelig trykkmåler om du ikke har) for det gjør det hele enklere ;)

Alternativt, om du ikke har boostcontroller eller ikke har planer om å skaffe det, du kan låse til fast høytrykks-modus ved å finne et wiringdiagram for ECU i din bil, finne T-VSV-pinnen i ECU, kutte ledningen som går til den pinnen i kontakten og deretter ta den enden av ledningen som går bort fra ECU-kontakten, forlenge denne og koble den til et jordingspunkt. Tar du feil ledning kan du risikere litt av hvert så da tørr ikke jeg si deg noe om hvilken pin og farge det er, du får finne diagram selv ;)

edit: styreenhet/ECU ligger i konsollet direkte bak askebegeret ditt, under stereoen. Du når den ved å krype ned i fotbrønnen på passasjersiden, mulig at du må trekke unna litt teppe.
Har boostcont. både elektronisk å mekansik oppkobblet, bruker pr. i dag den mekaniske.. men dette hjelper ikke, får bare ladet rundt 0,6 bar i 1 6 2 gir mens i 4 & 5 ligger det på rundt 1bar

Legg innLagt inn:09 jul 2006 19:01
av CelicaTurbo
sjekk instruksjonene som på bildet nedenfor. Ta av slangen som går fra luftmengdemåler til turboen for å komme til wastegateklokken bedre. Det viktige på tegningen er slangen som går fra den høyre/bakre nippelen og bak til et stålrør som leder videre til t-vsv-ventilen bak motoren. Den slangen skal kuttes og blindes i begge ender for å deaktivere t-vsv slik at du kun får lavtrykksmodus. Deretter bruker du boostcontroller til å øke trykket opp fra den lave instillingen igjen. Om slangen på bildet er tettet og blokkert tett hos deg da ligger problemet med det lave trykket et annet sted.

Bilde

Legg innLagt inn:10 jul 2006 00:03
av crackler
CelicaTurbo skrev:sjekk instruksjonene som på bildet nedenfor. Ta av slangen som går fra luftmengdemåler til turboen for å komme til wastegateklokken bedre. Det viktige på tegningen er slangen som går fra den høyre/bakre nippelen og bak til et stålrør som leder videre til t-vsv-ventilen bak motoren. Den slangen skal kuttes og blindes i begge ender for å deaktivere t-vsv slik at du kun får lavtrykksmodus. Deretter bruker du boostcontroller til å øke trykket opp fra den lave instillingen igjen. Om slangen på bildet er tettet og blokkert tett hos deg da ligger problemet med det lave trykket et annet sted.

Bilde
Takker for svaret, meget godt forklart :D