Side 1 av 1
Hva er forskjellen fra '86 til '98 3S-GE?
Legg innLagt inn:08 jul 2006 17:19
av k_one
Jeg har selv en Celica GTI med 3S-GE motor fra '87.
Denne har 103kW(140HK)
Er det mulig å skifte ut spesifikke deler for å få den til å yte 175HK som 3S-GE gjør i de siste versjonene? Eller er det veldig stor forskjell på disse motorene?
Legg innLagt inn:08 jul 2006 17:32
av sleeper
da må du bytte motor og ecu!
foresten: den motoren som sitter i i mk4 celica`n er oppgitt til 150hk.. (143 hvis den har cat)
Legg innLagt inn:09 jul 2006 20:28
av 2000 ST
Har hørt rykter om at hvis du har en motor før de om med kat og setter i en etter feks. Har en 86 Celica som min og setter i en motor fra en 90 Celica så får du ca 180 hk. var noe med gammelt ledningsnett på ny motor....
Legg innLagt inn:09 jul 2006 20:53
av Speeder
Så den skal øke 24 hester ved å bruke gamle ledninger?
Meget lite trolig den teorien der.
Legg innLagt inn:09 jul 2006 22:15
av sleeper
haha.. den trur jeg det er noen som har hat det veldig morsomt når de har fotalt deg det... er ikke mulig i svarte H...!
Legg innLagt inn:09 jul 2006 22:41
av Neemi
sleeper skrev:da må du bytte motor og ecu!
foresten: den motoren som sitter i i mk4 celica`n er oppgitt til 150hk.. (143 hvis den har cat)
Hva hvis du bytter kun ecu?
En kar fortalte meg en gang at han hadde gjort det på en mr2.
Da på en 156 hk (2gen?). Han byttet visstnok til ecu fra 175 hk (3gen?)
Legg innLagt inn:10 jul 2006 12:24
av 2000 ST
I følge div. toyota folk. så får du mere hester i en motor etter kat hvis du bruker hjerne etter kat.
selve motorene er tunet høyere etter kat men justert ned på hjernen. det er ikke de gamle hjernene
Legg innLagt inn:10 jul 2006 19:02
av sleeper
Neemi skrev:sleeper skrev:da må du bytte motor og ecu!
foresten: den motoren som sitter i i mk4 celica`n er oppgitt til 150hk.. (143 hvis den har cat)
Hva hvis du bytter kun ecu?
En kar fortalte meg en gang at han hadde gjort det på en mr2.
Da på en 156 hk (2gen?). Han byttet visstnok til ecu fra 175 hk (3gen?)
trur ikke de passer i kontaktene... (de gjør ivertfall ikke det på turbomotorene..)
Legg innLagt inn:10 jul 2006 23:02
av Morten
sleeper skrev:Neemi skrev:sleeper skrev:da må du bytte motor og ecu!
foresten: den motoren som sitter i i mk4 celica`n er oppgitt til 150hk.. (143 hvis den har cat)
Hva hvis du bytter kun ecu?
En kar fortalte meg en gang at han hadde gjort det på en mr2.
Da på en 156 hk (2gen?). Han byttet visstnok til ecu fra 175 hk (3gen?)
trur ikke de passer i kontaktene... (de gjør ivertfall ikke det på turbomotorene..)
Passer
ikke i kontaktene direkte nei (2.gen 3SGE har vel 3 plugger mens 3.gen 3SGE har 4 bl.annet). Men de fleste signalene som går der er jo de samme, så går nok an å pinne om. Men når det er sagt er det etter min mening noe tull og totalt bortkasta tid. Uansett om det skulle funke som i eventyrene vil du jo i såfall hente den samme effekten ved en piggyback og litt mapping (mer i praksis siden du da får optimalisert etter ditt oppsett). Men prøver du og det slår til skal jeg spise ordene mine og spandere en øl ihvertfall
EDIT: kom og på at igniter og coil er forskjellig fra 2.gen til 3.gen. Ved bruk av 2.gen igniter på 3.gen ecu får du en tøff, uorginal, turtallsperre på ca 6000 omdreininger..

så må minimum ha riktig igniter i tillegg til ecu hvis du skal ha sjangs på noe effektøkning.
