Side 1 av 2

Hvor mye trykk kan jeg kjøre med?

Legg innLagt inn:10 jul 2006 11:28
av crackler
Har en celica gt4 som er helt original, så lurte jeg på om hvor mye trykk jeg kan kjøre med? lader nå rundt 1,1 - 1,2 bar.. Så lurte jeg på om dette er mye? virker ikke så den ha noe problemer med å lade på dette trykket

Legg innLagt inn:10 jul 2006 11:30
av GT4 CS
Burde ikke lade mer en 1bar på gt4 om du ikke har oppgradert noe. På cs er det ikke noe problem og lade 1,2. Men er vel mange som har ladet som deg uten prob. Men du tar jo en større risk da

Legg innLagt inn:10 jul 2006 13:14
av mr2die4
Det kan vel kanskje virke litt slik at disse bilene har en tendens til å ta kvelden når de kjører opp mot 1,2. Ville heller holdt meg rundt og kanskje litt under 1 bar..til vanlig kjøring skulle ikke det ha allverden å si uansett.

Legg innLagt inn:10 jul 2006 14:33
av Helmer
mr2die4 skrev:Det kan vel kanskje virke litt slik at disse bilene har en tendens til å ta kvelden når de kjører opp mot 1,2. Ville heller holdt meg rundt og kanskje litt under 1 bar..til vanlig kjøring skulle ikke det ha allverden å si uansett.
Til vanlig kjøring nei, men det er ikke lett å kjøre "vanlig" med en gt4! :lol: Den er til for å brukes! :twisted:

Legg innLagt inn:10 jul 2006 14:42
av sindrejl
Helmer skrev:
mr2die4 skrev:Det kan vel kanskje virke litt slik at disse bilene har en tendens til å ta kvelden når de kjører opp mot 1,2. Ville heller holdt meg rundt og kanskje litt under 1 bar..til vanlig kjøring skulle ikke det ha allverden å si uansett.
Til vanlig kjøring nei, men det er ikke lett å kjøre "vanlig" med en gt4! :lol: Den er til for å brukes! :twisted:
kjører bilen på 0.5 til vanlig jeg.. bruker så jevlig mye bensin ellers :P

Legg innLagt inn:10 jul 2006 16:46
av crackler
sindrejl skrev:
Helmer skrev:
mr2die4 skrev:Det kan vel kanskje virke litt slik at disse bilene har en tendens til å ta kvelden når de kjører opp mot 1,2. Ville heller holdt meg rundt og kanskje litt under 1 bar..til vanlig kjøring skulle ikke det ha allverden å si uansett.
Til vanlig kjøring nei, men det er ikke lett å kjøre "vanlig" med en gt4! :lol: Den er til for å brukes! :twisted:
kjører bilen på 0.5 til vanlig jeg.. bruker så jevlig mye bensin ellers :P
Hvordan kan man få trykke til å komme litt tiligere? slik som en lavtrykks turbo på en måte? Hvis dette går ann da? :) er ikke helt inne på det

Legg innLagt inn:10 jul 2006 17:04
av Larsen
Går ann å få tak i en ct 20 turbo. De spooler bedre opp på lavt turtall, samtidig som de leverer litt mer stabilt trykk opp på turtall. Den passer også hvis du har en ct 26. Eventuelt kan du se om du får tak i ct 26 / 20 med keramisk eksos vifte. De er vist bedre på lavt turtall.

Legg innLagt inn:10 jul 2006 17:20
av TheStig
0.8-0.9 er maks hvis alt er originalt og du bruker bilen til det den er laget for

Legg innLagt inn:10 jul 2006 17:25
av Larsen
regner med at det er st185 det er snakk om?

Legg innLagt inn:11 jul 2006 00:01
av crackler
Larsen skrev:regner med at det er st185 det er snakk om?
ja er st185 det er snakk om.. synes det er dårlig futt i bilen hvis man bare lader på 0,8bar.. er det andre inngrep så kan gjøres for at den skal gå bedre på 0,8 i trykk.. Har Chip ligende, hvil dette hjelpe?

Legg innLagt inn:11 jul 2006 00:43
av Larsen
crackler skrev:
Larsen skrev:regner med at det er st185 det er snakk om?
ja er st185 det er snakk om.. synes det er dårlig futt i bilen hvis man bare lader på 0,8bar.. er det andre inngrep så kan gjøres for at den skal gå bedre på 0,8 i trykk.. Har Chip ligende, hvil dette hjelpe?
Sikker på at motoren går som den skal da?

Legg innLagt inn:11 jul 2006 08:23
av crackler
Larsen skrev:
crackler skrev:
Larsen skrev:regner med at det er st185 det er snakk om?
ja er st185 det er snakk om.. synes det er dårlig futt i bilen hvis man bare lader på 0,8bar.. er det andre inngrep så kan gjøres for at den skal gå bedre på 0,8 i trykk.. Har Chip ligende, hvil dette hjelpe?
Sikker på at motoren går som den skal da?
Nei begynner å lure på om det er noe som plagger den.. nå har jeg fjerna boost contr. å har strupet begge slangene, for å se om det var noe hull i noen slanger, men det viste seg at det ikke er. siden den har bra trykk når slangene er tetta.. vill det bli bedre hvis jeg får en ny boost cont. å stiller den på 0,8bar?

Legg innLagt inn:11 jul 2006 08:33
av GT4 CS
Har du katalysatoren din i bilen?

Legg innLagt inn:11 jul 2006 21:27
av crackler
GT4 CS skrev:Har du katalysatoren din i bilen?
Ja katalysatoren står der enda.. Er det Downpipe røret er til? for å bytte ut med katalysator eller? hvordan blir Co`en på bilen hvis jeg fjerner den?

Legg innLagt inn:11 jul 2006 22:03
av Helmer
crackler skrev:
GT4 CS skrev:Har du katalysatoren din i bilen?
Ja katalysatoren står der enda.. Er det Downpipe røret er til? for å bytte ut med katalysator eller? hvordan blir Co`en på bilen hvis jeg fjerner den?
Downpipen erstatter katalysatoren ja, men du kan fjerne kat uten å måtte kjøpe deg dp. Bare å få rivd ut! :wink: Det tar en del hester!