TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sjekkpunkter Corolla?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #187134  av Christopher
 
Vurderer å kjøpe en Toyota Corolla GTi 16v 1988 mod. Er ikke kjent med denne bilen, så lurte på om noen hadde gode tips for hva jeg bør sjekke (karosseri, motor, understell, drivverk etc) før jeg evt. kjøper den. Er det noen kjente feil med denne modellen?

Takk for hjelpen :D
Vedlegg
1086036-bilde1-bilde059.jpg
1086036-bilde1-bilde059.jpg (23.83 kiB) Vist 330 ganger

 #187140  av Corolla T Sport
 
Hvis det er bilen på bilde så har den sideskjørt, her blir det for rust. Rusten er jo som regel det som tar knekken på disse bilene. Levetiden på motoren er lang dersom den ikke er kjørt hardt.

Videre så er det de vanlige tingene som støtdemper, bremser, at alle besinrørene er intakte samt at besin tanken ikke lekker/svetter. Se etter at slanger og overføringer i motoren sitter som de skal. Hvis dette er en ungdomskjørt bil ville jeg sjekket vinduene for lekkasje. Det er kjapt å få lekasje hvis du har en bass som står og viberer, mao har det vært anlegg, sjekk at vinduene er tette :)

Bruker den olje?


Det er sikkert flere ting som du må huske på, men jeg håper jeg har hjulpet deg litt på vei! Lykke til med bilkjøpet, å husk at Toyota kjent for kvalitet. Min 94 mod går som ei klokke, den har snart trillet 200000!

 #187150  av aneriks
 
sjekk for all derl hjulbuene og generel rust

 #187167  av ErikG
 
Bremserør bak :wink:

 #187173  av Fred
 
Putt hånda opp i hjulbua bak, sjekk på utsiden av der støtdemperen er festet. Langt opp i fjærbeinstårnet/innerskjermen bak... Har lett for å være rust der... Ellers bak skjørtene ja. Og at chassinummeret ikke er juksa med... Var en del tilfeller av det på de bilene der for en del år tilbake..

 #187174  av lasserj
 
sjekk nøye etter rådebank, sjekk alle dører for rust, spesielt bakluka under vinduslist,

kjøpte selv en corolla gti, den var så rusten at jeg bytte hele chassie pluss dører